för att vara en riktigt volvo nörd så är jag lite udda genom att säga att allt före 760 -88 ser ut som stryk, mkt fulare bilar kan man knappt hitta, sedan är ju inte C30,V50 å alla med den gigantiska emblemet så snygga häller... snyggast är nog fan x70 och x90 serien, pålitligast däremot är som tidigare nämnt 2/7/900 serierna...
fram till amazonen är dom enda snygga volvos. allt därefter duger bara till vinter bus eller som familjebil. dock plus i kanten på 2,740 för billiga reservdelar. Men inget som går att använda till annat än bus.
Jag och min gode vän såg en riktigt snygg original 740 här om dagen. Trodde aldrig jag skulle skriva den meningen, men denna var speciell då det var en 740 coupe i originalskick. Trodde knappt mina ögon till en början, men visst såg man att det var en 740. Försökte hitta bilder utan något resultat. Btw, någon annan som har sett denna modell?
eddit: Hittade bild på modellen Okay kanske inte den snyggaste volvomodellen men lätt coolast Modellen heter visst 780 och inte 740