3656
Sök

DSG, Xenon -->Golf GTI -05

Mest i vägen.
205 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Håller på för fullt att leta en bra begagnad GTI -05,06. Det finns inte många begagnade GTI på marknaden så det är svårt att hitta en bil med den utrustning man tänkt sig så jag tänkte prioritera det som inte går att skaffa senare. Men nu till min fråga; Går det att eftermontera Xenonljus på denna modellen? Någon som har priskoll samt hur man kan gå tillväga om man inte kan montera själv? roll

Snabbfråga till; väljer mellan DSG växellåda eller Manuell. Vad tycker ni, erfarenheter?
Provkörde DSG idag och jag blev positivt överraskad. big_smile

Mvh
/Tess

Chef
1 Inlägg
13 april 2007
Det Jag Hört är DSG ovärderlig! Hade sj valt den! Utan problem.

Sök dig in på gtiklubben.nu där kan du få alla dina frågor besvarade

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
13 april 2007
Om du eftermonterar xenonet går den ju inte igenom besiktningen med det. Så jag tycker du ska prioritera Xenon och DSG smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Skaune
13 april 2007
Jag hade valt den manuella, bara för o få lite mer körglädje, man betalar inte så mycket pengar för en sportbil, för o låta en "automatare" växla åt en, men kör du mycket inne i städer och så så kanske man skulle överväga det iaf! DSG:n går ju kanon fint!

1 171 Inlägg
13 april 2007
DSG:n går ju att växla själv! Det är ju bara skuttaivägpedalen som saknas om man nu har någon glädje av den.

424 Inlägg
13 april 2007
Hitta en med Xenon, annars får du leva utan! :-)

DSG är ett självklart val! MEN, inte om du tänker trimma. DSG-lådan pallar inte alls lika mycket som den manuella.

Skaune
13 april 2007
zoopåse skrev:
DSG:n går ju att växla själv! Det är ju bara skuttaivägpedalen som saknas om man nu har någon glädje av den.

Men en semiautomatisk låda blir aldrig samma som en manuell! Men vet dock inte hur det är med DSG:n, växlar den själv upp, när varvet blir för högt eller håller den kvar? För om jag inte minns fel är den byggd som en autmatare i grunden? rätta mig gärna om jag har fel!

Sök