3422
Sök

Chip? värt? elr problem?

36 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Tänkte vädra mina åsikter och även höra andras åsikter efter MYCKET läsning om detta underbart lätta ingrepp vilket verkar vara väldigt delade meningar om.
Vill understryka att ingen smuts kastning på vilka bolag som är bra/skit vill jag höra utan mer en generell uppfattning om ärendet och ifall det verkligen är värt?? om man nu får problem med det så verkar det ju liksom lite värdelöst/struligt.

Jag har en 1,8t motor och som jag upplever denna skulle det vara trevligt med lite mer "tryck" i moroten och för den lilla penningen som man nu får HK för så e det ju en tänkbar operation eller???

Hmmmm å andra sidan den går ju bra nu och får jag bekymmer så kliar det nog i planeten på mig som sitter med tummarna mitt i handen va det gäller motorer, jag tillhör sorten som vill vrida om nyckeln så ska det funka tyvärr.

Hur som haver vad tycker ni alla här??

Mvh Matte

Hepp Hepp

Smålänning
7 887 Inlägg
11 april 2007
Chippning brukar, som bekant, ske i steg. Oftast 1 - 3.
Steg 1 chippning är i princip ekonomitrimning, bilen tar mindre bränsle, och då får några hästar till.
Dom andra stegen är mest för folk som verkligen vill trimma seriöst, och vill oftast ha både nytt avgassystem och luftfilter för att fungera som tänkt.

Jag skulle rekommendera steg 1 chippning för dig. Kanske 10 - 20 hästar till, men den sjunker med kanske 0,2 dl milen i landsvägskörning.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök