3811
Sök

plastraketer,varför så vanlig?

45 Inlägg
12 april 2007
joel_h skrev:
Tobben 85 skrev:
alla med pengar kan köpa massa plast.. är man inte så rik får man bygga själv smile kan kanske bero på de

Är inte så lätt heller med plast oftast är det ju inte bara o skruva dit o sen e det klart borde ju alla med sina plastraketer kunna intyga passform o så..

finns ju tyvärr många som inte passar in utan bara skruvar fast.. de har man ju sett tyvärr

Golf spelar man inte...Golf kör man =)
Tyskstuk.se

Väghyvel
252 Inlägg
12 april 2007
Tobben 85 skrev:
joel_h skrev:
Tobben 85 skrev:
alla med pengar kan köpa massa plast.. är man inte så rik får man bygga själv smile kan kanske bero på de

Är inte så lätt heller med plast oftast är det ju inte bara o skruva dit o sen e det klart borde ju alla med sina plastraketer kunna intyga passform o så..

finns ju tyvärr många som inte passar in utan bara skruvar fast.. de har man ju sett tyvärr

ja men då blir det ju resultat därefter med också bara pinsamt om man skulle åka med nå kjolar eller något som hänger på sniskan o ser förjävligt ut..

Maizer
13 april 2007
Plåt is the shit. Skärmbreddarna på Lancian kan inte bräckas av några plastleksaker.

2 014 Inlägg
13 april 2007
Därför man satsar på så lite plast som möjligt... Än så länge har andelen plast på min bil minskat dramatiskt, medan kolfiber, plåt och aluminium har ökat. smile

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

1 231 Inlägg
13 april 2007
Alecci skrev:
Därför man satsar på så lite plast som möjligt... Än så länge har andelen plast på min bil minskat dramatiskt, medan kolfiber, plåt och aluminium har ökat. smile

Kolfiber, plåt och aluminium i all ära. Men varför slänga på mer vikt? tongue För nå är det väl enbart kolfibret som kan matcha plasten? Vad gäller vikt då

Mitt projekt: Evo III

439 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
mer vikt,dvs riktig plåt håller,därför mer vikt.pallar nt bilen får man väl trimma..

old,low and slow....

1 417 Inlägg
13 april 2007
Det beror nog på kunskap. Att lära sig plasta skapligt gör man på en månad. Att lära sig skärmbredda i plåt eller överhuvudtaget byta ut plåt utan att få det att slå sig tar nog flera år att lära sig bra.

Meister
6 763 Inlägg
13 april 2007
Men gammla bilar är det ingen som bygger raketer av. Jag har sett ett försök och de va inte snyggt. Det va den där Camaron.. Kommer inte ihåg årsmodell men de va 67-68. Men Corvette bakljus och kjolar. Den va med i bilsport för något eller ett par år sen. Inte snyggt.

7 120 Inlägg
13 april 2007
Något jag har emot är alla jävla "show bilar" med typ 500kg multimedia, mängder med plast och ett stort avgassystem.

Dessa förstör japs-bilarnas rykte enligt mig. Jag gillar lagom, men brutalt. Sen tycker jag plast är snyggare än plåt, och lättare är det också.

Dröm är ju en clean Skyline GTR med ordentlig prestanda smile

Meister
6 763 Inlägg
13 april 2007
Aerodynamik skrev:
Något jag har emot är alla jävla "show bilar" med typ 500kg multimedia, mängder med plast och ett stort avgassystem.

Dessa förstör japs-bilarnas rykte enligt mig. Jag gillar lagom, men brutalt. Sen tycker jag plast är snyggare än plåt, och lättare är det också.

De där är något jag inte förstår heller.. Massor med stereo och 17 bildskärmar. Jag kan förstå om ett företag har det men folk som pungar ut med multum många tusen på sånt privat.. Jag förstår inte vitsen. Specielt inte skärmarna, Kanske i baksätet men annars så ska man köra bilen inte titta på film i den.

7 120 Inlägg
13 april 2007
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:

De där är något jag inte förstår heller.. Massor med stereo och 17 bildskärmar. Jag kan förstå om ett företag har det men folk som pungar ut med multum många tusen på sånt privat.. Jag förstår inte vitsen. Specielt inte skärmarna, Kanske i baksätet men annars så ska man köra bilen inte titta på film i den.

Precis, finns ju folk som har skärmar under huven, WTF?  Ut med skärmar i med power smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 april 2007
skitfjålligt me skärmar under huven asså  tycker att dessa skärmar har gåt från att vara ballt till at bli för mycket för mig skulle det räcka med en i fram och två i backstöden asså  och en rejäl ljudanläggning också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 014 Inlägg
13 april 2007
Rejäl baslåda (som går att lyfta ur inför bana/stripp/race) och bra koaxialsystem, samt en DVD-spelare kopplad till MFD'n får det nog bli i min bil i framtiden.

Då har man allt, bra ljud och även bild till musikvideos eller underhållning till passagerarna vid långkörning.

Att vara demobil för multimediaföretag i all ära, men blir det överdrivet bara för att vara värst går snarare budskapet förlorat. Mycket valuta för pengarna borde istället bestå i bästa möjliga resultat men minsta möjliga utrustning. Så skulle jag tänkt om jag pysslade med multimedia i alla fall.

Sedan finns det ju faktiskt de som kanske har mer pengar än tid/ork/kunskaper, och då talar jag inte om mig själv, och där har jag full förståelse för bolt-on och liknande både när det gäller prestanda och utseende.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
15 april 2007
Sneseglaren skrev:
Ljud väger!

Det får man kompensera med ännu mer effekt bara, sen äre lungt! wink

1 231 Inlägg
15 april 2007
FL3JM skrev:
Sneseglaren skrev:
Ljud väger!

Det får man kompensera med ännu mer effekt bara, sen äre lungt! wink

Bara det att hur mycket man än trimmar får man ändå ut mer om man tar bort ljudet wink Håller med föregående, inget extra ljud!

Mitt projekt: Evo III

Svartrök Performance
40 Inlägg
27 december 2007
Personligen tycker jag allt som har me " 2fast 2furius" kulturen är jävligt töntigt igentligen, en bil ska vara gjord av plåt inte plast!, Vill däremot säga att jag vill ha bra ljud i min bil, för jag älskar verkligen MUSIK, å med musik menas inte nånting som nån har sutte på en dator och plippat ihop sk techno och annat. De va bättre på 50-60talet!, men allting kan ju passa på rätt bil i rätt mängd, det jag hatar mest av allt är folk som gör " plast och multimedia byggen " i klassiska bilar.. sånt ska sitta på japsare!

16 197 Inlägg
27 december 2007
Grane_Dieselpower skrev:
Personligen tycker jag allt som har me " 2fast 2furius" kulturen är jävligt töntigt igentligen, en bil ska vara gjord av plåt inte plast!, Vill däremot säga att jag vill ha bra ljud i min bil, för jag älskar verkligen MUSIK, å med musik menas inte nånting som nån har sutte på en dator och plippat ihop sk techno och annat. De va bättre på 50-60talet!, men allting kan ju passa på rätt bil i rätt mängd, det jag hatar mest av allt är folk som gör " plast och multimedia byggen " i klassiska bilar.. sånt ska sitta på japsare!

HAHA.. du e me andra ord en sån som hatar vår Chevelle...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
27 december 2007
Thorssa skrev:
Handlar om kunskap och pengar. Vem som helst jan montera ett kjolpaket men det finnsinte många som är riktigt duktiga på att jobba med plåt.

kan vem som helst montera ett kjolpaket?

de e för många som TROR att dom kan de iaf..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

510 Inlägg
27 december 2007
evilaudio skrev:
Thorssa skrev:
Handlar om kunskap och pengar. Vem som helst jan montera ett kjolpaket men det finnsinte många som är riktigt duktiga på att jobba med plåt.

kan vem som helst montera ett kjolpaket?

de e för många som TROR att dom kan de iaf..

Alla KAN. Men att få det och se ut som att det är fabriksmonterat är det inte många som kan/orkar. Tar väl för lång tid, eller så orkar man helt enkelt inte. Men ju längre tid och ju mer svett man offrar, ju stoltare blir man när det är färdigt smile ..

Sök