3139
Sök

varför sydstatsflaggan för???

260 Inlägg
4 februari 2009
_Glenne_ skrev:
Dahlhjelm skrev:
När vi endå är inne på sydstatsflaggor och raggare så..

Alltid undrat vad en raggare är? Nån som kan förklara?

/Eric.

En full illaluktande typ med slitna kläder, stor fet snus under läppen, åker volvo och har aldrig sett en dusch, och dessutom lyssnar dom på eddie meduza !

Åtminstone är det vad 90% av garagets medlemar tror att en raggare är...

Synd att så många tror sig veta och drar alla raggare över en och samma kant..

Där har du lite fel det  du förklara är en blöjraggare (http://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%B6jraggare)
Riktiga raggare åker iaf amerikanare helst 50tal och det finns faktist skötsamma raggare men dom börjar försvina. Själv tycker jag inte att dom som super sig skitt packade och slås med mera ska kalla sig raggare.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 februari 2009
Muschke skrev:
_Glenne_ skrev:
Dahlhjelm skrev:

/Eric.

En full illaluktande typ med slitna kläder, stor fet snus under läppen, åker volvo och har aldrig sett en dusch, och dessutom lyssnar dom på eddie meduza !

Där har du lite fel det  du förklara är en blöjraggare (http://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%B6jraggare)
Riktiga raggare åker iaf amerikanare helst 50tal och det finns faktist skötsamma raggare men dom börjar försvina. Själv tycker jag inte att dom som super sig skitt packade och slås med mera ska kalla sig raggare.

Nej jag har inte fel, läs om, jag skrev "Åtminstone är det vad 90% av garagets medlemar tror att en raggare är" och det är sant, dom flesta här på sidan tror ju blöjraggare är riktiga raggare och därför drar alla jänkebil entusiaster över en och samma kant.

Nog vet jag vad en raggare är då jag är uppväxt med jänkebilar, träffarna, crusingarna, stilen, musiken och allt som hör till, dock sålde vi vår senaste jänk för ett antal år sedan, och vad vet jag, allt kanske har förändrats på dessa år smile
Senast redigerat av _Glenne_ (4 februari 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

260 Inlägg
4 februari 2009
oj då ber jag om ursäkt läste lite fort och är tröt men det är väl så alla ser det tycker man kan ta reda på fakta innan man börjag smutskasta folk,kulturer osv.. men det är väl dom för lata för.

Meister
6 763 Inlägg
4 februari 2009
_Glenne_ skrev:
Dahlhjelm skrev:

/Eric.

Vadå skojade du? För det är faktist så det är. Dagens raggare åker inte amerikanskt. De åker volvo. De som åker amerikanskt är entusiaster.

116 Inlägg
2 december 2010
sydstadsflaggan är inte en rasistsymbol men sen har det blivit en symbol som representerar rasism och slavar, men från början var det bara en flagga som symboliserade sedstaterna och hadde inget att göra med rasism.

motorn bak är i min smak

4 637 Inlägg
4 december 2010
moose46019 skrev:
varför har raggarna denna flaga?

Jadu, tycker den är rasistisk faktisk men raggare får visst bete sig hur de vill. Har inge generellt emot raggare men väldigt många är lite småskumt folk.

Är min första uppfattning, minns inte vad jag läst om flaggan och har inte läst tråden så inga påhopp tack.
Senast redigerat av EmilHammarlund (4 december 2010)

5 198 Inlägg
4 december 2010
camaro67 skrev:
_Glenne_ skrev:
Dahlhjelm skrev:

/Eric.

Vadå skojade du? För det är faktist så det är. Dagens raggare åker inte amerikanskt. De åker volvo. De som åker amerikanskt är entusiaster.

Tillåt mej le... de som åker volvo och tror de är raggare är ju patetiska...

1 562 Inlägg
4 december 2010
gamlingen skrev:
camaro67 skrev:
_Glenne_ skrev:

Tillåt mej le... de som åker volvo och tror de är raggare är ju patetiska...

Ibland improviserar vissa raggare och använder europeiska bilar som till exempel Mercedes.

1 562 Inlägg
4 december 2010
"Raggare, av ragga (i betydelsen "söka sexuell kontakt med någon", ursprungligen åkarslang för att "köra ett lass"), person som tillhör viss motorburen subkultur. Raggare har funnits i Sverige sedan 1950-talet och är vanligast i glesbygd och på mindre orter. Förekomsten minskade under 1980- och 90-talen, men har ökat väsentligt därefter. Raggare brukar ofta delta i bilcruisingar." citerat från wikipedia

1 Inlägg
20 augusti 2011
Till "FireTraxx","KlintA" och "jonesono":  Ni utger er för att inte vara rasister??... men jag har ju otroligt svårt att förstå ert "svammel".. om intelligensnivån på bilmekaniker mm. Och hur ni redan på era egna åsiktsgrunder värderar andra.Det är inlägg av den här typen som skapar negativ estetik. För kännedom kan jag tala om för er att jag är ingenjör och proj.ledare och har varit tvättäkta raggare i 30 år. Och utan bra bilmekaniker hade inte bilfloran sett ut som den gör..
Ta reda på vad Sydstatsflaggan står för, ex.vis på Wikipedia el dylikt innan ni kastar er in/skapar debatt. Det är sånt här "skitsnack" på forumet som får en att fundera på om det är detta som är meningen med det.
Senast redigerat av Crown57 (20 augusti 2011)

12 086 Inlägg
20 augusti 2011
Meningen med vad?

Granne
38 Inlägg
14 december 2011
Citat:
"Lite komiskt, bära ett märke som representerar marinen åt ett 'låtsasland' som existerade mellan 1861 och 1865."

HAHA! Håller med. Åka runt i bilar med sydstatsflagga på. Det vågar ni, men inte att ha eran egen svenska flagga. Nej för Gud förbjude att nån kallar er rasister..

It is better to travel well than to arrive.

Avstängd
1 714 Inlägg
14 december 2011
Totoro skrev:
Citat:
"Lite komiskt, bära ett märke som representerar marinen åt ett 'låtsasland' som existerade mellan 1861 och 1865."

HAHA! Håller med. Åka runt i bilar med sydstatsflagga på. Det vågar ni, men inte att ha eran egen svenska flagga. Nej för Gud förbjude att nån kallar er rasister..

Jag kommer nog inte åka med nån svensk flagga på min bil iallafall,
men det kan bero på att jag är helfinsk roll

Granne
38 Inlägg
14 december 2011
Haha jag med wink

It is better to travel well than to arrive.

Självlärd
3 083 Inlägg
16 december 2011
Och på tal om "blöjraggare". Nästan varenda raggare åker volvo på vintern när jänken står i garaget. Och jag kommer även åka både jänk o volvo på sommaren. Gör det mig till en "blöjraggare"? Hmm nej

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Totalt okunnig
413 Inlägg
16 december 2011
Raggare is a bunch of motherfuckers.

En bra låt f ö.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar

1 Inlägg
12 maj 2012
Jo, ''Sydstatsflaggan'' eller Dixie flaggan som representerade the Army of Northern Virginia i Amerikanska inbördesskriget mellan 1861-1865.
Man brukade kalla syd borna ''rebeller'' pga att de bröt sig ur från the Union år 1861 pga att Abraham Lincon kom till makten då, själva Dixie flaggans innebörd har inget rasistiskt på något sätt, om man nu vill se rasism så kan man kolla på hur nord behandlade Indianer.

Men svaret på din fråga är att den används nog av raggare som en symbol för att de är rebeller, att de inte är som andra.
Ingen rasism, och om man påstår det så är man väldigt o lärd.

ha det bra big_smile!

1 532 Inlägg
12 maj 2012
Jag ska nog ha en sydstats flagga på taket på nya pickisen o sen ska jag ha en sverige flagga på kåpan. Haha good night

274 Inlägg
16 maj 2012
Emilius skrev:
FireTraXX skrev:
Saab900Racing skrev:

HUr fan kan man säga att det bara är idioter som går Fordon?! Är man en idiot för att man har ett brinnande intresse för bilar och motorer i allmänhet?! Undra vem som är en idiot..

Har jag sagt det eller?
Rent allmänt så är folket tröga som går där.
Socialt missanpassade idioter.

ja precis,
för vad är mer socialt än att komma till en hemsida för bilentusiaster,
och klanka ner på de som utbildar sig till fordonsyrken,
uppenbarligen även utan en jävla aning egentligen. bara ren trångsynthet.
snacka om att skaffa vänner!

kanske ska hålla dig till garageuppfarten.org, för i garaget tycker jag inte du passar.

+1

4 179 Inlägg
16 maj 2012
För att dom är rebeller?

Sök