3070
Sök

Dessa förbannade parkeringskador!!!

203 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
andra sommarn på rad som en imkompetent idiot *jvel inte kan parkera sin bil utan att lackera min samtidigt med både repor och färg från sin egen....blir så jävla less,,, 3.000:- är självrisken för en parkeringsskada och dom idioterna smiter alltid undan så man får betala skiten själv....inte för att 3.000:- är så inni helvete mycket pengar man när det som nu är två sommarar på rad så känner man att man skulle kunna ligga med hagelbössan i bagaget och invänta nästa gång eller...fan tamme sätta 2000 volt på bilen så man ger dom en elkyss så dom får komma till petersporten på en gång

ja vad tycker ni? är man för snäll som tänker så eller vad har ni för erfarenheter och tycke???

en arg repad T4 ägare...mad
Senast redigerat av DEvilMike (16 april 2007)

Dont drive faster then your guardian angels can fly

304 Inlägg
16 april 2007
Det ÄR irriterande!mad

Repor, bucklor, döruppslag...  Jag kom på en kille en gång. Hans Volvo var parkerad bredvid min bil. Det var lätt att se att det var hans backdör som träffade min backskärm. Jag anmälde skadan till försäkringsbolaget och fick det åtgärdad på hans bekostnad. Men där hade man tur att få veta vem det var. Samt många andra bara smiter. Sedan är det många som kör bilar på jobbet, typ hantverkare och sånt. Dessa försöker inte så ofta att vara försiktiga. Det är inte sin egen bil man kör.smile

P.S. Att sätta 2000 volt på bilen blir ett brott då du vill orsaka ens skada med flyt. wink

I have my own race...

113 Inlägg
16 april 2007
Har bara råkat ut för en parkeringsskada en gång.
Hade precis fått en sprillans ny röd Kangoo på jobbet när nån dåre drog hela bakskärmen och gav mig vita stripes på bilen.
Man blir så lagom glad på sånt...

203 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
DoomDevil skrev:
Har bara råkat ut för en parkeringsskada en gång.
Hade precis fått en sprillans ny röd Kangoo på jobbet när nån dåre drog hela bakskärmen och gav mig vita stripes på bilen.
Man blir så lagom glad på sånt...

ja hade det var matchande fina stripes så hade det ju vart en helt annan sak lol

men alltid så är det helt åt hlevete fel färg oxå, inte ens nära på färgkartan är det oftast

203 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
Sir_Ed skrev:
Det ÄR irriterande!mad

Repor, bucklor, döruppslag...  Jag kom på en kille en gång. Hans Volvo var parkerad bredvid min bil. Det var lätt att se att det var hans backdör som träffade min backskärm. Jag anmälde skadan till försäkringsbolaget och fick det åtgärdad på hans bekostnad. Men där hade man tur att få veta vem det var. Samt många andra bara smiter. Sedan är det många som kör bilar på jobbet, typ hantverkare och sånt. Dessa försöker inte så ofta att vara försiktiga. Det är inte sin egen bil man kör.smile

P.S. Att sätta 2000 volt på bilen blir ett brott då du vill orsaka ens skada med flyt. wink

inte om man varnar för at det finns, se men inte röra el nått neutral

1 853 Inlägg
16 april 2007
det enda man kan göra för att slippa betala självrisken själv är att: ta ett kort på regplåten med mobilen på dom 2 bilarna bredvid och hoppas på att dom inte far före dig så det kommer nya. jag gör alltid så vart jag en parkerar...
Senast redigerat av soyd (16 april 2007)

242 Inlägg
16 april 2007
Tycker det är förjävligt att så många bara smiter hmm Va typ en lastbil som backade in i sidan på bilen en vecka efter den var hämtad ute hos Saab sad och den jäveln smet såklart....

study
772 Inlägg
16 april 2007
ps vissa parkeringar har övervakningskameror be att fått kolla på bandet. elelr anmäl till polisen och be dem kolla på det.

det man annars kan göra är att ställa sig på dubbla p platser. dock inte populärt men det funkar. eller så ställerman sig lång ifrån. då är risken nästan noll.
Senast redigerat av moose46019 (16 april 2007)

1 199 Inlägg
16 april 2007
Visst är det tråkigt, men vissa skall inte ha körkort... Och om man själv skulle repa till en bil, vilket iofs aldrig hänt än, så skulle iaf jag skriva en lapp med namn, telefonnummer, och regnummer och sätta på vindrutan på bilen man skadat...

Dock hade jag turen i oturen att en gång få en gammal Toyota Starlet parkeringsskadad utan för Bauhause i Fittja. Då var det en stor jänkarvan som glömt att dra åt handbromsen och som tydligen hade neutralen i, som rullade nedför en backe och fullständingt mosade min dåvarande Toyota Starlet... Bilarna satt fast och det var ju uppenbart vem som var skyldig... Bilen hade kostat 4500:- i inköp, men fick ut 12 000kr på försäkrningen..

2 594 Inlägg
16 april 2007
hände samma sak för mig utan för gammlabrandstationen i sundsvall fick vitfärg över hela kofångaren fan va less man blir skulle lätt slå i hjäl om jag komm på nån!!
Senast redigerat av ghost_boy83 (16 april 2007)

304 Inlägg
16 april 2007
DEvilMike skrev:
inte om man varnar för at det finns, se men inte röra el nått neutral

Testa och berätta hur det gick! lol
Ta lite bilder också!big_smile

I have my own race...

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
16 april 2007
mom bil var inne på lagning för ett tag sen då jag kört på ett rådjur.
när jag fick tillbaka bilen så upptäckte jag att det var en stor repa på bilen såg ut som den som kört den under reparationen har kört emot något. jag blev förbannad och sa åt dom att laga det åt mig men dom vägrade så nu måste jag stå för de själv sad

1 277 Inlägg
16 april 2007
Håller med...dessa jävla idioter som inte kan parkera.

Jag lackade min front på Audin för nu två veckor sedan, och var jättenöjd med att ha en fin bil att sätta fälgar på.
3-4 dagar senare är det nån jävel som svänger in/ut för nära min bil och bular till och repar skärmkanten...har tid för lack av skärmen 14 Maj...mörda, så arg man blir...

Är det bara i Sverige p-fickorna blir mindre för varje år? smile Tyvärr har inte de som bygger/bestämmer storleken hängt med riktigt...bilarna blir bredare för varje år....

Ett exempel på BMW 5-serie som jag haft några modeller av. Varje ny kaross blir 4cm bredare typ...
Senast redigerat av BMW635_Robban (16 april 2007)

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
16 april 2007
Håller med om att det är grymt irriterande. Har fått väldigt många mindre dörruppslag när jag parkerar vid mitt jobb sad

Bobo
16 april 2007
Ställer alltid bilen så långt bort jag kan, är inte det möjligt brukar jag ta reg nr på bilen brevid, dock kan ju en bil kommer efter man parkerat redan, hatar verkligen sådant

study
772 Inlägg
16 april 2007
p fickorna blir ju bara mindre men de har väl tagit måten ifrån sosse containernra. de får göra dem bredare tycker jag.

755 Inlägg
16 april 2007
håller med . man kan ju vara ful och ta två fickor.. har gjort det en gång när jag hade mina föräldrar nya bil..

Busdriver
389 Inlägg
16 april 2007
Med bubblan så parkerar jag antingen så långt bort som möjligt eller så ställer jag mig på två platser, priset för böterna är ju ändå billigare än att fixa skadorna som kan uppstå.
Hittils har jag klarat mig både från både böter och parkeringsskador, men såklart är man ju livrädd att det uppstår nåt skit och killen fegar ur å drar utan att stå för det han gjort...
Senast redigerat av Edman (16 april 2007)

Fukttekniker
100 Inlägg
16 april 2007
Det enda som gäller är två fickor. Billigare med böter än självrisk. Har klarat mig undan både böter och skador. Står ALLTID på två fickor.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
16 april 2007
men alltså att stå på två fickor tycker jag faktiskt är lite fel. nu kommer det klassiska uttrycket "om alla skulle göra så hade det inte gått så bra"

Sök