3621
Sök

elfel på volvo 855 som gör att torkarblad + spolmotor går o går o går....

8 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
har en 855 från 95.

sambon kom hem o spolarmotorn bara gick o gick o sprutade o sprutade spolarvätska över framrutan, o torkarbladen bara gick o gick o gick. jag drog ur säkringen så inget skulle pajja ytterligare...

nån som har en clue vad jag ska kolla/byta/göra ?

215 Inlägg
16 april 2007
jordfel ? smile

21 761 Inlägg
16 april 2007
Skulle kanske kunna vara något fel i torkarspaken så att det blir kontakt fastän man inte har slagit på torkarna.

Men jag känner igen just det där med att både torkarna och spolarna går hela tiden, har sett någonstans där precis det felet beskrevs. Orsaken var, om jag inte minns fel, en trasig spolarmotor. Är inte helt säker. Kan vara värt att kolla upp iaf.
Senast redigerat av Drönirettab (16 april 2007)

8 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
ok, tänkvärt.

men kan en trasig torkarmotor få spolpumpen o stå o jobba ?

sitter det nåt relä eller nåt där vid ratt/torkar/spolarspaken ? den ska ju bara gå i 10-12 sekunder o sen stanna......kanske nåt sånt litet struntfel ?

286 Inlägg
16 april 2007
Ta bort torkarspaken och ryck bort de kablar som sitter där, då får du reda på ifall du kan utesluta spaken eller inte.

leg. Dåre
64 Inlägg
16 april 2007
haft samma fel på en s70, då var det torkar motorn till ena lampan! prova ryck i sär den bruna kontackten vid lyset ! går bra att komma åt den.

"Ijenkligen"
786 Inlägg
16 april 2007
fixade min morfars bil med exakt samma fel nu i helgen.
koppla bort torkarna till strålkastarna så ska iallafall vindrutetorkarna funka.
mvh

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

8 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
Sanny skrev:
Ta bort torkarspaken och ryck bort de kablar som sitter där, då får du reda på ifall du kan utesluta spaken eller inte.

är den lätt att få väck ? skruvad eller vad ?

.........jag e ju en r i k t i g rookie på o greja med bilen....

Better than God \o/
1 883 Inlägg
16 april 2007
Mitt problem är tvärt om på vår 855. Där funkar inte torkarna...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

286 Inlägg
16 april 2007
corre skrev:
Sanny skrev:

är den lätt att få väck ? skruvad eller vad ?

.........jag e ju en r i k t i g rookie på o greja med bilen....

Vet inte riktigt hur det ser ut på en 850. Brukar vara så att man får ta bort höljet runt sen sitter den med nån skruv. Kan vara värt att pröva iaf.

55 Inlägg
4 februari 2008
Tänkte låna tråden en snabbis, jag har ett liknande problem. Fastän mina torkarblad fungerar precis som dom ska, däremot kommer det ingen spolarvätska. Man hör hur spolarmotorn arbetar m.m. Det är inte en "plugg" i slangarna då den står i varmgarage. Någon som har en åsikt ?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
4 februari 2008
ssTs skrev:
Tänkte låna tråden en snabbis, jag har ett liknande problem. Fastän mina torkarblad fungerar precis som dom ska, däremot kommer det ingen spolarvätska. Man hör hur spolarmotorn arbetar m.m. Det är inte en "plugg" i slangarna då den står i varmgarage. Någon som har en åsikt ?

byt spolar munstyckena kan va igen dammade:)

Sök