sambon kom hem o spolarmotorn bara gick o gick o sprutade o sprutade spolarvätska över framrutan, o torkarbladen bara gick o gick o gick. jag drog ur säkringen så inget skulle pajja ytterligare...
Skulle kanske kunna vara något fel i torkarspaken så att det blir kontakt fastän man inte har slagit på torkarna.
Men jag känner igen just det där med att både torkarna och spolarna går hela tiden, har sett någonstans där precis det felet beskrevs. Orsaken var, om jag inte minns fel, en trasig spolarmotor. Är inte helt säker. Kan vara värt att kolla upp iaf.
men kan en trasig torkarmotor få spolpumpen o stå o jobba ?
sitter det nåt relä eller nåt där vid ratt/torkar/spolarspaken ? den ska ju bara gå i 10-12 sekunder o sen stanna......kanske nåt sånt litet struntfel ?
Tänkte låna tråden en snabbis, jag har ett liknande problem. Fastän mina torkarblad fungerar precis som dom ska, däremot kommer det ingen spolarvätska. Man hör hur spolarmotorn arbetar m.m. Det är inte en "plugg" i slangarna då den står i varmgarage. Någon som har en åsikt ?
Tänkte låna tråden en snabbis, jag har ett liknande problem. Fastän mina torkarblad fungerar precis som dom ska, däremot kommer det ingen spolarvätska. Man hör hur spolarmotorn arbetar m.m. Det är inte en "plugg" i slangarna då den står i varmgarage. Någon som har en åsikt ?