En svart volvo V70 kan ej reg numret tonade rutor Sågs mellan inner stan och skäggetorp.
Skönt med ett gott skratt på eftermiddan. Du beskrev en av sveriges vanligaste bilar, grattis.
Men ändå, om man bor i linköping vid den delen och ser en svart V70 kanske man lugnar ner sig, sen brukar dom väl oftast ha flera antenner? så om man ser en svart v70 med överdrivet me antenner så kanske man ska tänka till.. men ändå kunde väl han skrivit om det var nya eller gamla modellen..
Kan ta ett exempel, stod vid hötorget i centrala stockholm, plötsligt hör jag en gammal Fiat Uno, rostig som faaaaan varva satan och komma i full fart på Kungsgatan, två invandrare i med ett blåljus på taket. Kollade upp bilen: Polismyndigheten Stockholms Län, CITY
En svart volvo V70 kan ej reg numret tonade rutor Sågs mellan inner stan och skäggetorp.
Skönt med ett gott skratt på eftermiddan. Du beskrev en av sveriges vanligaste bilar, grattis.
Men ändå, om man bor i linköping vid den delen och ser en svart V70 kanske man lugnar ner sig, sen brukar dom väl oftast ha flera antenner? så om man ser en svart v70 med överdrivet me antenner så kanske man ska tänka till.. men ändå kunde väl han skrivit om det var nya eller gamla modellen..
Dom behöver inte ha många antenner åkte med en polare å han blinkade inte i en rondell medans en civilbil låg bakom. å såklart blev han stoppad. Och den Civilbilen hade varken fler antenner eller tonade rutor. Det enda som jag såg var extra var blinkljuset i grillen =P
Instämmer med tidigare talare angående utseendet på civilpolisbilar.
De äldre polisbilarna ser ju ut som klassiska civilpolisbilar som beskrivs tidigare. Men de nya är faaan svåra att se!
Fick provsitta en civilpolisbil som allt var gömt på när polisens nya V70 kom, de var på militärfältet för att ta lastbilskörkort (lånade lastbilar av försvaret) och visade bilen. Allt var dolt. Det gick inte se varken utifrån eller inifrån att det var en polisbil.
Radio dolt under mittarmsluckan och allt blåljus dolt längst upp i hörnen vid den mörka boarden. Denna tillhörde ju trafikenhetens tunga grupp så de är ju rätt intresserade att vara dolda på vägarna.
Det lättaste att se är väl beteendet på vissa bilar. Är det någon som hakar på en och följer efter när man byter fält och svänger hela tiden så kan det väl vara dags o lugna ner sig. Visst har jag blivit stoppad där det bara var en person i bilen men är det trafikenheten så är det oftast två.
Måste tyvärr medela att det finns ännu fler i sthlm då jag har som alla andra min egna lapp i bilen jag skrivit upp alla på.tyvärr så saknas många så hur många det finns vet man ju inte.
Åker en Vit v70n på nynäsvägen hela tiden och rapporterar men ingriper inte, han tillkallar någon annan bil som stannar dig:S vettefan varför dom gör så men kanske någon ny metod dom kör med
Kalmar län, såg en Toyota Prius med massa antenner, sökte upp reg och fick polismyndigheten kalmar län. Nu har det väl ändå gått för långt!? Regnr kommer , ska försöka få tag i att