Beror väl lite på vad det är för bil du ska ha det till.
Jag byggde eget till min golf mk2, tog ca 45 minuter från att jag körde in bilen i garaget tills att jag körde ut den igen.
skulle jag ta 1000 för att göra det lilla som faktiskt behövs göras på de flesta bilar så skulle jag vara rik idag.
Tillbaks till ämnet.
ofast behöver du bara förlänga rotor armen som sitter på torkarmotorn, den lilla metallbiten med en stor kula på. Hur mycke du ska förlänga den får du räkna ut eller prova dig fram.
Jag förlängde min 1,5cm (kapa av, fylla ut med extra material och svetsa) för att få samma effekt som MB singeltorkare, inget fusk som alla kit gör, torkarbladet går typ ½vägs på passagerar sidan.
Sen får du eventuellt moddifiera fästet torkararmen, det satt en spärr på min som hindrade den att gå hela vägen när på passagerar sidan så den va ju obligatorisk att plocka bort.
Börja med att antingen skruva ner ditt torkarsystem eller införskaffa dig ett från skrot eller dylikt, förstå hur allt fungerar i praktiken, vilka faktorer som påverkar torkarbladets "bana" osv.
Sen är det bara kapa, svetsa och skruva tillbaka. Alternativt tillverka en helt egen rotor-arm, jag föreslår svetsa då splines kan vara lite krångligt att göra själv så det passar.