Okey lite informations dax..
För att hyra modell lite större garage än vad som finns i en radhuslänga och annat som kan förenkla vårat framtida byggande..
Har gått och funderat ngra dagar nu när jag varit tokledig från jobbet..
Garage/mekplatser..
Jag vill inte stå som ensam ansvarig för ett garage på X m2 och ännu fler tusenlappar per månad/år.
Så min idé är en ekonomisk förening, detta för att underlätta för alla parter ink den vi kommer hyra av.
Dock kommer då nästa problem..
Saxar lite information från bolagsverkets hemsida ang regler.
Ekonomisk förening
Innehåll
Ekonomisk förening är en företagsform där medlemmarnas ansvar begränsas till det kapital som satsas i föreningen. Det ska finnas minst tre medlemmar. En förening företräds av en styrelse. Föreningen måste ha minst en revisor. Styrelse och revisor väljs av föreningsstämman. En ekonomisk förening ska registreras hos Bolagsverket. Bostadsrättsföreningar och kooperativa hyresrättsföreningar är särskilda former av ekonomisk förening.
Som ni ser måste vi ha ihop en grundstomme till föreningen
Styrelse
Revisor
Anledningen till att jag mest tittar på ekonomisk förening är att vi i framtiden kan vidareutveckla föreningen samt har en hel del att bygga på iform av träffar, sponsorship etc etc..
![smile](img/smilies/smile.png)
Och jo en annan sak det blir ideelt arbete för involverade... möjligt att man kan få lite större mekplats eller ngt liknande som "belöning" för arbetet man lägger ner på det hela.
Så nu till den stora frågan, vilka e fortfarande med och vilka är villiga att lägga lite mer tid att få saker o ting att rulla våran väg?
Om vi nu går vidare med detta, namn... föreningen måste ju ha ett namn.. Så sätt igång o spåna, observera att det kommerbli ett namn föreningen kommer få dras med sålänge den är aktiv.. Vilket jag hoppas kommer bli riktigt länge
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Alternativet är att hitta ett företag förenligt med vad vi skall göra i garaget som är villigt att ha oss som medlemmar i en förening underställd dom, som kräver in oss på cash etc för lokalhyra etc... Vilket jag tror kan bli mycket svårare..