4571
Sök

Intresse av garage/mekplats i Gbg?

Evolution Garage
478 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Okey lite informations dax..

För att hyra modell lite större garage än vad som finns i en radhuslänga och annat som kan förenkla vårat framtida byggande..
Har gått och funderat ngra dagar nu när jag varit tokledig från jobbet..
Garage/mekplatser..
Jag vill inte stå som ensam ansvarig för ett garage på X m2 och ännu fler tusenlappar per månad/år.
Så min idé är en ekonomisk förening, detta för att underlätta för alla parter ink den vi kommer hyra av.
Dock kommer då nästa problem..
Saxar lite information från bolagsverkets hemsida ang regler.

Ekonomisk förening
Innehåll
Ekonomisk förening är en företagsform där medlemmarnas ansvar begränsas till det kapital som satsas i föreningen. Det ska finnas minst tre medlemmar. En förening företräds av en styrelse. Föreningen måste ha minst en revisor. Styrelse och revisor väljs av föreningsstämman. En ekonomisk förening ska registreras hos Bolagsverket. Bostadsrättsföreningar och kooperativa hyresrättsföreningar är särskilda former av ekonomisk förening.

Som ni ser måste vi ha ihop en grundstomme till föreningen
Styrelse
Revisor

Anledningen till att jag mest tittar på ekonomisk förening är att vi i framtiden kan vidareutveckla föreningen samt har en hel del att bygga på iform av träffar, sponsorship etc etc.. smile
Och jo en annan sak det blir ideelt arbete för involverade... möjligt att man kan få lite större mekplats eller ngt liknande som "belöning" för arbetet man lägger ner på det hela.

Så nu till den stora frågan, vilka e fortfarande med och vilka är villiga att lägga lite mer tid att få saker o ting att rulla våran väg?

Om vi nu går vidare med detta, namn... föreningen måste ju ha ett namn.. Så sätt igång o spåna, observera att det kommerbli ett namn föreningen kommer få dras med sålänge den är aktiv..  Vilket jag hoppas kommer bli riktigt länge big_smile

Alternativet är att hitta ett företag förenligt med vad vi skall göra i garaget som är villigt att ha oss som medlemmar i en förening underställd dom, som kräver in oss på cash etc för lokalhyra etc...  Vilket jag tror kan bli mycket svårare..
Senast redigerat av hudlum (21 maj 2007)

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

EVOLUTION GARAGE
50 Inlägg
21 maj 2007
Det här tycker då jag låter som en kanonidé! Jag är gärna med o ställer upp o jobbar en del med att få igång o driva en förening, det har jag gjort förr!

Mitt förslag är att vi väntar lite nu o ser hur många som är villiga att hoppa på o sen bestämmer vi en plats där vi sätter oss och dricker kaffe o planerar mer noggrannt en kväll smile Jag tror att vi kommer snabbare framåt med riktiga diskussioner istf forumprat smile

237 Inlägg
21 maj 2007
Jag e fortfarande med o har tre polare som e på också

Gbg Finest kanske skulle kunna va ett bra namn om de nu e rätt stavat??wink hehe...

Världens Häftigaste....De E Jag de...

Evolution Garage
478 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
MrEbola skrev:
Det här tycker då jag låter som en kanonidé! Jag är gärna med o ställer upp o jobbar en del med att få igång o driva en förening, det har jag gjort förr!

Mitt förslag är att vi väntar lite nu o ser hur många som är villiga att hoppa på o sen bestämmer vi en plats där vi sätter oss och dricker kaffe o planerar mer noggrannt en kväll smile Jag tror att vi kommer snabbare framåt med riktiga diskussioner istf forumprat smile

Låter som en plan tycker jag smile

bara komma fram med ett datum då smile
Fredag 1a juni ngn tid på em..?

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

733 Inlägg
21 maj 2007
Och jag är fortfarande med på detta big_smile ska väl inte påstå att jag kan något om det som kommer behövas göras för att det ska funka, MEN, jag lär mig fort och gör det som folk säger till mig. Så jag hjälper till så gott jag kan big_smile

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

EVOLUTION GARAGE
50 Inlägg
21 maj 2007
hudlum skrev:
Låter som en plan tycker jag smile

bara komma fram med ett datum då smile
Fredag 1a juni ngn tid på em..?

Låter bra tycker jag!

Jag slutar jobbet vid 4 o kan vara inne i stan till ca 16:45 så om vi säger 17:00 på något fik nånstans så kommer jag att vara där. Kan alla andra vid den här tiden? Har någon ett förslag på var vi kan hålla till? Jag är rätt nybliven göteborgare så jag vet inget ställe som lämpar sig.

733 Inlägg
21 maj 2007
Jag kan lugnt vara inne vid 17. Får bara hoppa över träningen den dagen så det är ingen fara. vi behöver ju inte ta oss hela vägen in i centrala Gbg kansek, mest jobbigt tycker ja. annars kanske något ställa o ta en öl? tycker ju inte ja e helt fel wink

men ja som ändå bara sitter hemma och inte gör något vettigt, www.lokalborsen.com satt och kollade där, där finns det många stora loker runt Gbg området för uthyrning är försäljning. kanske kan hitta något där om vi vet hur många som vill vara med? så vi kan få en aning om hur stort det behövs

This Bitch Bites

Evolution Garage
394 Inlägg
21 maj 2007
Låter lysande! Träffas gärna och snackar igenom saken lite närmare!
1'a juni passar för mig, slutar jobbet vid 16.

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

EVOLUTION GARAGE
50 Inlägg
21 maj 2007
Då kommer det ju någon till fråga nu. Var bor alla? Var är det lättast att träffas?

Jag själv bor i stan men jobbar ute i Torslanda och hittar ingenting utanför stan överhuvudtaget eftersom jag inte har bott här så länge. Bil har jag tyvärr inte heller... det är därför jag behöver garage ;P

2 452 Inlägg
21 maj 2007
är gärna med på det jag med om det blir nått...1 juni passar som handsken här med

döden kommer tillbaka

Evolution Garage
394 Inlägg
21 maj 2007
I stan passar väl kanske bäst om folk bor i olika delar.

Själv bor jag i Short Valley wink

1 060 Inlägg
21 maj 2007
jag är också mycket intresserad!!

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

Evolution Garage
478 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Short valley här med.. smile

Galileo Galilei
(1564 - 1642)

733 Inlägg
23 maj 2007
Är det någon som har komit fram om det skulle träffas och snacka om lokal och liknande?

This Bitch Bites

EVOLUTION GARAGE
50 Inlägg
23 maj 2007
Som jag har fattat det ska vi träffas inne i stan den 1a någon gång efter 16, men var?
Eftersom det är en fredag tror jag att folk är mer sugna på öl än kaffe... eller? big_smile

Evolution Garage
394 Inlägg
23 maj 2007
Är rätt dålig på ställen som passar för att snacka måste jag erkänna.... hmmmm...
Nån här måste väl känna till nåt ställe? smile

Evolution Garage
478 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
hmm har ngra ställen i backfickan.. smile
Babar öppnar 17:00 big_smile

Galileo Galilei
(1564 - 1642)

Evolution Garage
478 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
Så vad säger ni 17:00 på babar den 1a juni? finns både kaffe o kaka eller chilinötter o bira för den som så önskar.. smile

Galileo Galilei
(1564 - 1642)

Proljece?
1 464 Inlägg
24 maj 2007
Bra att dricka öl när man ska svetsas smile fint också när man åker hem kanske träffar på någon människa när man gubbkör på liseberg smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Evolution Garage
394 Inlägg
28 maj 2007
Är tvungen att hoppa in och jobba till 18 denna vecka!

Men jobbar i centrum, så jag kan komma till Babar 18:10!!!

Sök