2189
Sök

brygga ett slutsteg?

7 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
#1
hej. saken är den att jag hadetänkt o köpa ett slutsteg till att driva mina 6*9:or.men så har jag redan ett steg  som driver baslådan. går det att brygga 2 steg av olika märken eller måste man ha samma eller hur funkar det?
mvh mattias

Gör som Ford Köp Volvo! ;)

21 761 Inlägg
23 april 2007
#2
Hur menar du, ska du brygga steget till 6x9"?

Förklara lite mer är du snäll.

129 Inlägg
23 april 2007
#3
Menar du att du ska seriekoppla stegen lr??

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150

7 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
#4
jag menar att koppla ihop 2 olika steg.. o hur man gör om de äns går.

Gör som Ford Köp Volvo! ;)

21 761 Inlägg
23 april 2007
#5
Du har alltså för närvarande ett steg som driver din baslåda och nu vill du även sätta ett till steg som ska driva dina 6x9", har jag förstått rätt?

Om man har två steg i sitt system som ska driva olika högtalare så spelar det ingen roll att det är olika märken. Det enklaste inkopplingssättet är att dra en grov pluskabel (med säkring) från batteriet till skuffen och koppla in i ett kopplingsblock eller ett fuseblock, från kopplingsblocket drar man sedan en kabel till vardera steg.

Remotekabeln drar man till det ena steget och sedan byglar man över till det andra steget. När det gäller lågnivåkablarna så är det bäst att ha två par lågnivåutgångar på stereon, då kopplar man in ena paret i ena steget och andra paret i andra steget. Detta gäller om man har monosteg och/eller tvåkanals steg.

Hur grov pluskabel det ska vara till kopplingsblocket beror på hur lång kabeln är och hur mycket ström som stegen tillsammans kan dra. Jordkablarna till stegen bör vara minst lika grova som pluskablarna från kopplingsblocket till stegen.
Senast redigerat av Drönirettab (23 april 2007)


Sök