3101
Sök

Mitsubishi EVO eller Subaro WRX STI?

57 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Jag är "ny" på det här med europe/japs bilar,,

Har dock sett ett antal trådar angående de båda bilarna i rubrikerna och såg en EVO "live" idag,, gud vad lik den är jämfört med en Subaro som verkar vara vanligare,,,

"Tell me"!
Är dessa bilar som VW & Skoda eller är det bara tillfälligheter som gör att dom "ser lika ut"?

Är det samma känslor mellan ägarna som det är mellan AIK & Djurgården?

Jag TYCKTE mig se att EVO´n hade fyra dörrar, kan en "supersportbil" verkligen ha det?

Är en "otrimmad/ochippad" EVO piggare än en WRI?

Ledsen om det är "enkla" frågor,, kan vara kul att veta den dan man får en sån vid sidan om!!

:0)

Mvh  Olle B

Min nästa bil skall oxå vara en gul cabbe,,,

296 Inlägg
23 april 2007
Nej ingen "Supersportbil" kan ha5 dörrars! men o andra sidan är EVO ingen sådan bil ;D

Subaru WRX STi årsmodell 2006 är ska man ha:D

1 741 Inlägg
23 april 2007
Subban har åxå 4 dörrar.
Det är inga supersportbilar.
jupps dom är ganska lika men det är ju hur trenden är. kolla på alla andra bilar så ser du att dom är ganska lika varann åxå.

finns ju många olika evos så det är svårt att säga vilken som är piggare.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 751 Inlägg
23 april 2007
kortfattat bästa bil/effekt/utseende du kan få för pengarna!!! Sen om man gillar dom eller ej är en annan sak, men man får nått för valutan..

Who Djaa bless no man curse

674 Inlägg
23 april 2007
subarun är enligt mej mycket billigare bil men evon är mer byggd för att trimmas...

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

348 Inlägg
23 april 2007
Tycker att det går fler evos på våra vägar än imprezor

Håller med dig att likheten är slående, en skillnad är iaf att Impreza har boxermotor

1 231 Inlägg
23 april 2007
Evo solklart. Inte bara för att jag själv kör evo (eller jo delvis wink) men dom är som sagt betydligt lättare att trimma och går helt enkelt bättre smile

Mitt projekt: Evo III

220 Inlägg
23 april 2007
Enda orsaken till att ja skulle välja imprezan före evo skulle va motorljudet.. tror inte man blir missnöjd vad man än köper..

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 april 2007
Båda bilar har väl lite "rallyrötter" så det är inga sportbilar i den benämningen, men inte heller några familjebilar, även om dom har 4 dörrar.
Imprezan låter underbart, men tror EVO är piggare av likvärdig årsmodell och skick, och har mkt bättre trimpotential. Dessutom är få bilar snyggare än EVO VI smile

Sky´s the limit...

Zoom Zoom
381 Inlägg
23 april 2007
evo utan att tveka

Power is Nothing Without Control

Bil och MC guru
272 Inlägg
23 april 2007
Evo....utan att att tveka. Boxermotorn är lite knepigare att få fart på osv.

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

57 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Tack för infon.

Karlzzon,,,,,,
Dina motorbilder är helt klart bland det grymmaste jag sett!!

Önskar jag haft pengar att satsa i min TT, 700hk på en 2liters motor!
JISSESSS!!

Brutalt häftigt, måste lära mig det där att det inte behövs 470 cubic tum för att få effekt!!smile

Mvh  Olle B

Min nästa bil skall oxå vara en gul cabbe,,,

Troligen galen...
567 Inlägg
23 april 2007
Mitt hjärtat säger Subaru men hjärnan säger Evo.

Vad säger din kropp? Gå på känslan så kan du inte bli besviken wink
Senast redigerat av Mebb (23 april 2007)

Bil och MC guru
272 Inlägg
23 april 2007
Det kommer mera!big_smile Kolla på, eller håll koll på www.fastevo.se under de närmsta veckorna...det kommer hända grejer.....kul att du gillade det du såg!wink

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

Vw trimmare
2 995 Inlägg
23 april 2007
OBR skrev:
"Tell me"!
Är dessa bilar som VW & Skoda eller är det bara tillfälligheter som gör att dom "ser lika ut"?

ingen tillfällighet då båda är med i VAG koncernen dvs VW,Seat,Skoda,Audi....delarna i dessa bilar är i stort sett samma under skalet...

Smålänning
7 883 Inlägg
23 april 2007
MeloveGolf skrev:
OBR skrev:
"Tell me"!

ingen tillfällighet då båda är med i VAG koncernen dvs VW,Seat,Skoda,Audi....delarna i dessa bilar är i stort sett samma under skalet...

Har för mig att jag hört att Mitsu och subaru samarbetar med dessa bilar, bara för att dom är ensamma i klassen.

Jag skulle valt Imprezan för motorljudet och gången!

Ingen av dom är supersportbilar, eller ens sportbilar egentligen, men båda hänger med supersportbilar irritetrande bra på bana, och på grus kan man inte åka snabbare tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

"The Stig"
390 Inlägg
23 april 2007
Dom säger att den snabbaste evon orginal är evo III:an.lätt och pigg.Evobilarna går att trimma utav bara faan.Boxermotorn i subarun kan man få upp i 350 hk sen blir det dyrt som attans..

Jag skulle nog köpa en evo framför subban.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

1 231 Inlägg
23 april 2007
323fSportT skrev:
Dom säger att den snabbaste evon orginal är evo III:an.lätt och pigg.Evobilarna går att trimma utav bara faan.Boxermotorn i subarun kan man få upp i 350 hk sen blir det dyrt som attans..

Jag skulle nog köpa en evo framför subban.

Stämmer nog bra det. Efter 3:an blev dom tyngre.

Men måste säga att 6:an är den snyggaste.

Mitt projekt: Evo III

terazzi
23 april 2007
Evo lätt big_smile o den snyggaste håller jag med dig om lone star så det får bli 6an smile
men hade lätt kunnat köpa en evo 2 lr 3!!

70 Inlägg
23 april 2007
subari wrx sti lätt mäst på grund av att den nya motor är väldigt poitent och trim vänlig imot den gmmla 2.0an. men bäst av allt subaru impreza 22b

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit

Sök