Jag kan berätta om en verkstad här i kalmar, jag lämade in min bil för hjulinställning, och det skulle ta en dag, vilket det också gjorde.
Men när jag skulle hämta bilen, så sa han att "det är inget fel på din framvagnsintällning" kostade visseligen ingenting, därför hänger jag inte ut honom här, men han hade inte rört en skruv, och bilen hade gått knappt en kilometer.
Sen i mitten på vintern så upptäckte jag att mitt ena framhjul tappade dupp i rasande takt, och att bilen fortfaronde var instabil, så jag åkte till euromaster i kalmar istället, så att dom fick kolla över det, och då visade det sig att jag hade mer än dubbelt så mycket toe-in mot vad jag skulle ha, därar instabiliteten, den kraftiga överstyrningen och däckslitaget.
Det är dock inte att den förra verkstaden inte kunde mäta hjulvinklarna som retar mig, det var trots allt en liten verkstad, utan det som retar mig är att han inte kunde tala om att han inte kunde från början, istället för att bara prova en sväng och sen lämna ut den. Hade han bara sagt "Jag kan inte mäta och justera hjulvinklarna, för jag har inte verktyg till det" så hade jag sluppit slita ut mitt ena vinterdäck.
Men så kan det vara. Bilen gick bra efter i alla fall.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!