3407
Sök

Fortkörningsböter...

12 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
Fick 2800 spänn i böter idag för 70 på 50 väg! vad händer nu, har fortfarande prövotid!!!

987 Inlägg
27 april 2007
Hur länge har du haft det?

i like it load

128 Inlägg
27 april 2007
Ingenting händer.... Samma sak gäller för dig med prövotid som för en med körtkort i 5 år... 30km för fort ryker kortet annars kan du va lugn... hade inte jag varit.. 2800kr e mycket..

---2Fast 2Furious---
Clio V6

159 Inlägg
27 april 2007
mm de enda e att kanske han som haft körkort i 5år kanske får tebaka de efter 1år medan en me prövotid får göra om allt igen

12 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
är du säker, du tror inte det går vidare till länsstyrelsen och får det indraget i efterhand???

128 Inlägg
27 april 2007
Robban-vr6 skrev:
mm de enda e att kanske han som haft körkort i 5år kanske får tebaka de efter 1år medan en me prövotid får göra om allt igen

----Du har rätt men hans körkort är inte i fara för att han körde 70 på 50väg...

---2Fast 2Furious---
Clio V6

12 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
---2Fast 2Furious--- Kan jag vara lungn alltså!!?

128 Inlägg
27 april 2007
Pirra skrev:

Det är lungt,,, jag undrade en grej förut när jag hade prövotid... för typ 6 månader sen,,,, hittade en trafikpolis på stan o frågade honom om man blir av med körkortet om man kör 15km över hastighetbegränsningen...och hans svar var Nej... samma sak gäller för allihopa med körkort....30km över...körkortet indraget i några månader, om du har prövotid så får du göra om Vägverkets prov svarade han...

---2Fast 2Furious---
Clio V6

12 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
clio_blue skrev:
Pirra skrev:

Det är lungt,,, jag undrade en grej förut när jag hade prövotid... för typ 6 månader sen,,,, hittade en trafikpolis på stan o frågade honom om man blir av med körkortet om man kör 15km över hastighetbegränsningen...och hans svar var Nej... samma sak gäller för allihopa med körkort....30km över...körkortet indraget i några månader, om du har prövotid så får du göra om Vägverkets prov svarade han...

VA!!!!!!! måste jag göra om det nu för att jag körde 20 över?????

128 Inlägg
27 april 2007
nej det måste du inte.... OM DU HADE KÖRT 80KM så hade du gjort om proven men du klarade dig precis...

---2Fast 2Furious---
Clio V6

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 april 2007
det är helt lugn du har samma villkor som folk som har haft körkort i 100år men som sagt kör du 31km/h över så får du göra om allt

128 Inlägg
27 april 2007
ja juste de så va d 31km över, innan så var det 33,nånting..

---2Fast 2Furious---
Clio V6

10 sec före dig...
540 Inlägg
27 april 2007
dusty skrev:
det är helt lugn du har samma villkor som folk som har haft körkort i 100år men som sagt kör du 31km/h över så får du göra om allt

ta det lugnt... alla som sitter här inne säger att om man kör 30 km för fort bli man av med körkortet... SKITSNACK!!!!! det är upp till polisen som stannar dig.. om du har kör 20 km för fort kan han ta ditt kort. om han upplever det att du inte kör "säkert"...

ni som säger det med 30 km/h vissa mig den lagen!!! NU! om inte var bara tysta! trött på alla rykten om det.. hörde det av han som hörde det av han osv..

sa polisen inget kommer du att ha kortet kvar! du kan få hem en lapp där det står att du ska skicka in kortet i två delar! om det inte kommer kör lugnt för nästa gång räcker det med att du kör lite vårdslöst..

M.

12 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
clio_blue skrev:
ja juste de så va d 31km över, innan så var det 33,nånting..

OK tack ska ni ha för hjälpen ! trodde det var kört under prövotiden! FAN VA SKÖNT!

12 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
Tinoz skrev:
dusty skrev:

ta det lugnt... alla som sitter här inne säger att om man kör 30 km för fort bli man av med körkortet... SKITSNACK!!!!! det är upp till polisen som stannar dig.. om du har kör 20 km för fort kan han ta ditt kort. om han upplever det att du inte kör "säkert"...

ni som säger det med 30 km/h vissa mig den lagen!!! NU! om inte var bara tysta! trött på alla rykten om det.. hörde det av han som hörde det av han osv..

sa polisen inget kommer du att ha kortet kvar! du kan få hem en lapp där det står att du ska skicka in kortet i två delar! om det inte kommer kör lugnt för nästa gång räcker det med att du kör lite vårdslöst..

M.

NEEj kan det alltså komma hem en lapp ???

128 Inlägg
27 april 2007
Va snackar du för skit Tinoz....  du måste skilja på fortkörning och vårdslöshet i trafik...

---2Fast 2Furious---
Clio V6

128 Inlägg
27 april 2007
kortet tas på plats om detnär aktuellt...man blir meddelad direkt om man blir av med körkokrtet inte i efterhand...Kortet ska aldrig klippas i två bitar...de inget jävla bankkort...

---2Fast 2Furious---
Clio V6

12 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
clio_blue skrev:
kortet tas på plats om detnär aktuellt...man blir meddelad direkt om man blir av med körkokrtet inte i efterhand...Kortet ska aldrig klippas i två bitar...de inget jävla bankkort...

Jag litar på dej ! trodde det gick åt helvete pga  prövotiden, Stort tack Clio_blue . då kan man koppla av i helgen !

Turbocharged
421 Inlägg
27 april 2007
Tinoz skrev:

Inte lagen, men praxis uppenbarligen;

http://www.trafikjuristen.se/korkorting … lelse1.htm

Duger det för dig?
Senast redigerat av Innox (27 april 2007)

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

1 Inlägg
27 april 2007
Spelar roll om du blir av med kortet... Det är bara köra vidare. Det är Sverige vi bor i.

Sök