4005
Sök

Öppet filter??

Kinna
146 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
tjena. jag har en toyota celica, -88 årsmodell, och jag tänkte sätta ett öppet filter. Men jag har en fråga: När jag sätter dit filtret, ska jag skita i luftmassemätaren o sätta den direkt till insuget, eller ska ja sätta den efter luftmassemätaren?? för den har en konstig utgång,den är fyrkantig, så det blir lite svårt o sätta ett filter efter lmm. Ge mej tips! :;)tack

30 Inlägg
28 april 2007
rätta mej om jag har fel men har inte luftmassemätaren en ganska viktig uppgift? att se till så de blir rätt luftmängd till bensinmängden?

Kinna
146 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
Jo det e nog så,men jag har sett många som typ tatt bort den ??

30 Inlägg
28 april 2007
du kan ju alltid testa och se hur bilen går efter det att du sätt dit den på enklaste sättet!! är själv ganska grön på området och jag hoppas att du inte gör nåt så att bilen går sönder och sedan tänker att ja lura dej wink
Senast redigerat av Ohman_ (28 april 2007)

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
28 april 2007
HA LMM kvar, men kör med Dry air filter istället och det finns adaptrar som fixar det fyrkantiga hålet

Lev livet, det kan ta slut fort

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
28 april 2007
jag tillverkade en egen adapter provisoriskt av en plexiskiva jag hade liggande med ett 10cm 75 rör i PVC, såntdäringa avloppsrör! funkade fint! men fick en sån adapter senare av en polare!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök