a) Nissan 200sx (S13)
Bränner gummi och spinner fint på bakdäcken, är lätta att styla men de flesta bilarna ser likadana ut (finns givetvis några undantag).. de är väl "rätt" svårt att hitta en i helt originalskick om du vill göra allt själv tror jag tock. Annars är bilen kanon! Bra lekbil i helt okej prisklass, grymt mkt sportbil för den pengen! Dock om du vill att fler än 2 ska åka med.. köp annan bil
hehe.
b)Saab (900, eller 9000 med turbo)
Framhjulsdriven familjeräserbil är vad jag kallar den
, alltså inte lika "kul" att burna med, men de går ju duktigt när man ska åka rakt framåt! Mkt lätt att hitta billiga och många reservdelar.. kan bli grymt feta att styla.
c)VW golf VR6. Är grym att köra, men är lite liten i min smak.. blir inte "jätte"-snygga att styla.
d)Volvo.. TIC eller annat.. .. alltså, om du har ca 30000 att köpa bra bil för.. då går det få till det roligare än en volvo. Men visst! Det finns ju snormycket reservdelar till barnpriser.. jag tycker dock inte att dessa (740/940, bakhjulsdrift) inte alls blir snygga att styla. men det finns ju delade meningar om allt!
= enligt mig:
/ Om du vill ha en renodlad sportbil som går att köra satan med och är snygg från början, men blir änn finare när man lagt ner lite tid, köp en Nissan 200sx.
/Om du vill ha en bil som är en blandning mellan sport, komfort och rymlighet som går att rejsa framåt med, köp dig en fyra dörrars Saab 9000 Aero. De är helt grymma!
MvH Dag