Jag syftade inte på sättet deras fordon, stoppades på...
Utan sättet dem behandlades på då dem hade gett upp, då bilen redan var prejad utav vägen och dem var "lugna".
Klart att adrenalinet pumpade i hela kroppen, för dem poliser som hade deltagit i jakten, eller bevittnat den. Men, det rättsfärdigar ju inte vilket beteende som helst.
Jag kan nämna att jag är för hårdare straff. Det finns massor utav hemska brott som jag anser att dem som utför, ska få hårdare straff för. Vissa brott borde t.o.m. förbruka rätten att leva, för dem som utför dem.
Jag säger inte heller att jag tycker synd om just dem här killarna på filmen.
Det är ju vårat värdelösa rättsamhälle som leder till sådant här våld. Poliserna som griper dem misstänkte. Vet ju redan då att dem där killarna kommer att vara "ute på gatan" snart igen (likaså vet ju killarna själva). Eller få någon villkorlig dom, eller kanske någon månad på "ungdomshem". Klart att dem vill "statuera exempel" för dem...och visa hur det kan gå om man utför brott...
Med ett bättre fungerande rättsamhälle och hårda straff samt strängare lagar. Så skulle inte folk försöka fly från polisen lika ofta. (tror jag iallafall)
Så, jag säger det ännu en gång...jag blir kluven om vad som är rätt eller fel då jag ser bilderna.
Man kan ju inte rättsfärdiga polisvåldet med att det var brottslingarna som började...eller dem får skylla sig själva...
Dem skulle ju haft sådan pass respekt för rättsamhället att dem inte "vågat" försöka fly....p.g.a dem eventuella efterföljderna då dem låstes in någonstans..
Tror inte polisen vinner någon sådan respekt genom våldet dem utsätter dem där killarna för.
...komplicerat är det...jag har ju ändå förstålese för hur dem där poliserna agerade...även om jag tycker att det helt klart är "övervåld"...
Med Vänlig Hälsning
Senast redigerat av Ghost RS (27 augusti 2005)