4041
Sök

Problem med ce lampa Saab 9000 2,0t

17 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
hej, har en saab 9000 2,0t -93. jag har ett problem, min check engine lampa lyser konstant och bilen går "oroligt" på tomgången den går upp och ner. vid lugnt gas pådrag går bilen hackigt men vid högre varvtal går den jämt, ska tillägga att den ryker svart från avgaserna. laddtrycket är ej heller som de ska den laddar för lite ca: 0.5-0,6 men ska igentligen ladda 0,9. detta problem har jag haft en gång med orginal luftfilter då raderade min kompis 2 felkoder och efter de gick den som den skulle, snabbt därefter satte jag öppet luftfilter och körde ca 2-3 veckor utan problem sedan kom problemet upp igen, alltså nu. är det någon som kan vägleda mig till vad problemet kan vara så skulle det vara super! skulle de kunna ha något med luftfiltret att göra har läst att det kan ge problem? tacksam för svar. mvh / teddy
Senast redigerat av teddyG (2 maj 2007)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 maj 2007
Hej, kan vara luftmassemätarn som gett vika pga öppet filter... Kolla felkoder hos saab så vet du vad felet är... Är det lmm så finns det rengöringsspray (crc tror jag) och den funkar faktiskt... Har provat på en audi där det är vanligt med trasiga luftmassemätare...

17 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
hej ok jag ska felsöka imorn och kolla. crc, vad är det? vart får man tag på det och hur mkt kostar det?

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
2 maj 2007
Vanliga mackar brukar ha det. Eller så får du kolla på mekonomen eller något liknanden.

Allt för den där jävla hatten!

Sök