2629
Sök

Liten turbo i min Carina II

150 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
Hallå! Jag letar efter nån som vet hur man turbokonverterar en bil, som har gjort det själv, och seröst!

Jag funderar på om det inte vore omöjligt att få in en liten turbo i min Carina II, en liten en iaf, inge stor, en som laddar 0.3bar typ, och en liten Intercooler.

Då behöver man väll inte bygga om hela motorn va? nån som vet och nån som har några tips att ge? Skicka GÄRNA PM!

MVH Simon

55 Inlägg
7 maj 2007
Kostar garanterat mer än det smakar på en sån bil, brukar inte vilja säga detta då det är upp till var och en vad dom vill göra med sina pengar. men är det värre flås du är ute efter så bör du sälja bilen du har, lägg till "turbo" pengarna och köp en lite värre bil.

150 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
Iggson skrev:
Kostar garanterat mer än det smakar på en sån bil, brukar inte vilja säga detta då det är upp till var och en vad dom vill göra med sina pengar. men är det värre flås du är ute efter så bör du sälja bilen du har, lägg till "turbo" pengarna och köp en lite värre bil.

Är inte det där *flåset* jag är ute efter direkt, det som är grejjen med en turbo i en sån bil som jag har är att ingen har en turbo i en sån bil, det är det jag tycker e så nice, den blir ju unik på ett sätt.

Sök