4201
Sök

Sponsring på nya fälgar:D

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
E riktigt sugen på ett par nya fälgar till min bil för att få den där perfekta helhetskänslan, tyvärr fattas de pengar till det, har däför funderat på om man kunde få sponsring, på ett par.

Och de i utbyte skulle få reklam på bilen, som visas upp ganska ofta tex i samband med streetrace/black race, samt mindre utställningar..?

Nån som försökt sig på något liknande eller har tips på hur man ska gå tillväga..?

Har tänkt på dessa fälgar..: http://www.krmotor.se/catalog/popup_image.php?pID=459

priset kommer att hamna på runt 20 med däck samt sänkfjädrar.

V8 - 4 Life

1 813 Inlägg
14 maj 2007
jag har försökt å få sponsring innan men det e rätt svårt verkar det som.. hoppas du får det iaf lycka till;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

2 924 Inlägg
14 maj 2007
Det är som att söka ett välbetalt populärt jobb... alltså det du bör klura ut är en bra anledning(CV) som motiverar företaget VARFÖR de skulle sponsra dig?!
Företaget som sponsrar gör ju bara för att de tjänar på det, på något vis > alltså de vill ha stor vinst-potential som ger nya och fler kunder, annars inte...

Lycka till wink
Senast redigerat av peegee (14 maj 2007)

~ Life is short, have FUN! ~

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
14 maj 2007
Och efftersom att din bil inte direkt är "unik" så är det inte så stor chans att få prylar för 20K bara sådär.. men åk till lite olika däckfirmor och fråga runt. kanske kan få ex 5-10% ialle fall..

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

544 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
Lite Unik tycker ja den är, kanske inte är den enda men finns dock bara 13styck, 00or i Sverige, så vanlig e den väl inte heller...
Senast redigerat av Mrjockos (14 maj 2007)

V8 - 4 Life

Thorssa
14 maj 2007
Mrjockos skrev:
Lite Unik tycker ja den är, kanske inte är den enda men finns dock bara 13styck, 00or i Sverige, så vanlig e den väl inte heller...

Grejen är att den ska vara unik men ändå måste det locka till köpintresse, om det bara finns 13 st så är det inte så många som blir lockade och dessutom är det ju inte en bil som man dras till enbart pga utseendet, åtminstone inte på en utställning. Streetrace/blackrace tror jag knappast lockar utan det är nog snarare utställningar som är intressant.

GTI Power
76 Inlägg
14 maj 2007
men om du har råd och äga och köra den bilen så tror jag att du har råd att skaffa nya fälgar...
om inte köp en billigare bil och feta fälgar..!

Nisse! från man-power.

544 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
hah eller så håller man käften om man kör peugeot med cykel däck:)

V8 - 4 Life

2 123 Inlägg
14 maj 2007
Mrjockos skrev:

Bättre det än inga fälgar alls.
Han har ju kanske råd med nya och slipper fråga ? wink

544 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
japp har han säkert 13 tummare brukar inte vara så dyra;)

V8 - 4 Life

28 Inlägg
14 maj 2007
för att få sponsring så bör man ha en unik bil som drar ögorna till sig inte ovanlig bil de funka tyvärr inte. Måste ju vara nått som verkligen drar ögorna till sig eller presterar på någe annat vis för att en sponsor ska vara intresserad speciellt om de rör sig om 20k vilket direkt inte är kaffepengar!

18 Inlägg
14 maj 2007
Mrjockos skrev:

Vad fan är det för fel på peugeot och cykeldäck??

föresten vad hade du tänkt dig med den här tråden, att nån skulle skriva "oj vilken jävla kärra... här har du ett par fälgar och däck för 20 papp. grattis grabben!"

/Rille
Senast redigerat av Rilleh (14 maj 2007)

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
14 maj 2007
Mrjockos skrev:
japp har han säkert 13 tummare brukar inte vara så dyra;)

Låter ju mogen för att kunna prata spons med ett ftg, å tror inte nån går in med 20.000 bara å där, Du måste göra nånting riktigt radikalt, som kooz bilar ungefär, enligt mig så är dom fula men dom syns å de gör sponsorerna glada tongue
Du får börja smått, om sponsorn blir nöjd så kanske han öppnar plånboken mer till nästa säsong,

Polare har en bil som det finns 5st av i sverige varav ena står på museum, 2 st e besiktade snart 3 med hans, så ja tror nog inte de bara e att åka förbi närmsta stor däckfirma å säga att han vill ha spons,

544 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
har absolut inte menat att någonting ska gå lätt, menar bara att många har lyckats, och nån stans har ju alla börjat:)

V8 - 4 Life

DFFL
9 020 Inlägg
14 maj 2007
Mrjockos skrev:
har absolut inte menat att någonting ska gå lätt, menar bara att många har lyckats, och nån stans har ju alla börjat:)

Oavsett om din bil är unik eller inte så måste den dra ögonen till sig.
En konstig dekal på en silvrig bil vrider inte mångas nacke.

Ja, nånstans har alla börjat.
Men VÄLDIGT FÅ har börjat med 100% spons...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
14 maj 2007
Mrjockos skrev:

Tror knappast att företag delar ut fälgar för 20k till höger och vänster, möjligtvis kan de kanske sälja fälgarna till något reducerat pris till bilar som sticker ut i mängden med kjolpaket, ljudbyggen etc.  No offence men en näst intill orginal trans am med klisterlappar på sidorna är knappast något som jag skulle sponsra om jag var fälghandlare.

64 Inlägg
14 maj 2007
ska man lyckas får man lägga ut mkt tid och pengar på bilen så den drar blickar till sig på utställningar,

GTI Power
76 Inlägg
14 maj 2007
Mrjockos skrev:

joo men jag har juu råd och köpa flägar och däck om jag vill...men vill inte ska köra på orginal..! frästen så tror jag att min bil är mer "unik" änn din.. big_smile

Nisse! från man-power.

401 Inlägg
15 maj 2007
om du vill lyckas får du först lägga ut mkt tid och pengar på bilen så den drar blickar till sig både på utställningar och hos företagare att du blir sponsrad av nån...och inte så där som du tror, har en pontiak sponsra mig med 20k det e ingen som ger bara så där 20k här då och kör runt lite med dekaler på bilen... hehe wink

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
15 maj 2007
Om det vore så enkelt som du får det att låta som, Mrjockos, så skulle jag glida runt i stan med 24" vid det här laget. smile

Sök