2054
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

242 Inlägg
23 juni 2007
#201
Irmscher Vectra skrev:
Såg förresten en äldre dam som stod och tankade spolarvätska i tanken på sin sprillans nya SAAB 9-5 häromdan. Jag körde upp till henne och förklarade. Hon hade tankat 20 LITER!!!
Hon fick låna min mobiltelefon och ringa sin man. Denne ringde i sin tur upp en bärgare, men innan damen lade på ville hennes man prata med mig. Gubben säger "Ta bilnyckeln från henne för i helvete!"
Jag höll på att garava på mig.. Men jag var snäll och väntade på att dom hämta saaben. Aldig fel med en saab på en bärgare. tongue
hahhahaha fan va klockrent big_smile


Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
23 juni 2007
#202
RoTe skrev:
Aerodynamik skrev:
Det finns en kille här på garaget som jag tycker är väldigt rolig.

Nåra ex:
Han tror man behöver lastbilskort till en Hummer.
Han tror att DK i F&F Tokyo Drift står för Donkey Kong . (lol?)
Han tror att Volvo S40 har V6

och mängder med saker. Alltid kul att se vad han skrivit till folk.

lol
Tyvärr grabben, han har rätt ang hummern.

En Hummer kräver (oftast) C kort. Den är nämligen så pass tung att det inte blir någon lastvikt kvar om man reggar den som PB.
? Är du full? Vi hade SUVen på http://www.projekth2.com en vecka förra året och vi vart stoppade några gånger utav polisen och inte fan behövde man ha Ckort för att köra den.

Om man måste ha Ckort för att köra hummer så måste den vara reggad som tunglastbil, och när jag tog mitt lastbilskort i skolan så fick vi lära oss att alla fordon som är reggade som tung lastbil måste ha färdskrivare. har jag rätt eller fel? Jag är själv osäker.

Men inge otrevligt menat men jag tror ärligt talat inte ett dugg på dig. Jag vill ha det mer bevisat för mig om jag ska tro dig

Vilket jävla drag :)

Datsunfrälst
65 Inlägg
23 juni 2007
#203
DjFreaky skrev:
Hörde detta av en kompis som jobbade på Micro. En kille står och kollar på ett bensin filter modell litet ca 4x6 cm stort. kompisen kommer fram och frågar om han kan hjälpa till killen säger att han har en golt 2 och undrar om den dumpen (bensin filtret) fungerar på hans bil. kompisen säger att det va ett bensinfilter och sen att det inte finns någon turbo på en golf 2. Killen säger Men dom sa att man kunde ha en dumpventil på den...
Haha apropå bensinfilter, för ett antal år sedan var två kompisar in hos den lokala skoter& gräsklippar handlaren.. Dom skulle köpa ett bränslefilter men det fanns endast en lite större modell, så dom frågade en som jobbar där om det inte fanns nån mindre modell.
-jag kan ju slå på det med hammaren om ni vill! Haha ja jävlar..

439 Inlägg
23 juni 2007
#204
P-G skrev:
RoTe skrev:
Aerodynamik skrev:
Det finns en kille här på garaget som jag tycker är väldigt rolig.

Nåra ex:
Han tror man behöver lastbilskort till en Hummer.
Han tror att DK i F&F Tokyo Drift står för Donkey Kong . (lol?)
Han tror att Volvo S40 har V6

och mängder med saker. Alltid kul att se vad han skrivit till folk.

lol
Tyvärr grabben, han har rätt ang hummern.

En Hummer kräver (oftast) C kort. Den är nämligen så pass tung att det inte blir någon lastvikt kvar om man reggar den som PB.
? Är du full? Vi hade SUVen på http://www.projekth2.com en vecka förra året och vi vart stoppade några gånger utav polisen och inte fan behövde man ha Ckort för att köra den.

Om man måste ha Ckort för att köra hummer så måste den vara reggad som tunglastbil, och när jag tog mitt lastbilskort i skolan så fick vi lära oss att alla fordon som är reggade som tung lastbil måste ha färdskrivare. har jag rätt eller fel? Jag är själv osäker.

fordon med totalvikt över 3.5 ton kräver c-kort,

Men inge otrevligt menat men jag tror ärligt talat inte ett dugg på dig. Jag vill ha det mer bevisat för mig om jag ska tro dig

old,low and slow....

498 Inlägg
23 juni 2007
#205
nosferato skrev:
P-G skrev:
RoTe skrev:

Tyvärr grabben, han har rätt ang hummern.

En Hummer kräver (oftast) C kort. Den är nämligen så pass tung att det inte blir någon lastvikt kvar om man reggar den som PB.
? Är du full? Vi hade SUVen på http://www.projekth2.com en vecka förra året och vi vart stoppade några gånger utav polisen och inte fan behövde man ha Ckort för att köra den.

Om man måste ha Ckort för att köra hummer så måste den vara reggad som tunglastbil, och när jag tog mitt lastbilskort i skolan så fick vi lära oss att alla fordon som är reggade som tung lastbil måste ha färdskrivare. har jag rätt eller fel? Jag är själv osäker.

fordon med totalvikt över 3.5 ton kräver c-kort,

Men inge otrevligt menat men jag tror ärligt talat inte ett dugg på dig. Jag vill ha det mer bevisat för mig om jag ska tro dig
Då pratar du om en fuskhummer=h2
En riktig hummer(h1) reggas som lastbil.


Leg. Spådam
816 Inlägg
23 juni 2007
#206
enpatte skrev:
nosferato skrev:
P-G skrev:

? Är du full? Vi hade SUVen på http://www.projekth2.com en vecka förra året och vi vart stoppade några gånger utav polisen och inte fan behövde man ha Ckort för att köra den.

Om man måste ha Ckort för att köra hummer så måste den vara reggad som tunglastbil, och när jag tog mitt lastbilskort i skolan så fick vi lära oss att alla fordon som är reggade som tung lastbil måste ha färdskrivare. har jag rätt eller fel? Jag är själv osäker.

fordon med totalvikt över 3.5 ton kräver c-kort,

Men inge otrevligt menat men jag tror ärligt talat inte ett dugg på dig. Jag vill ha det mer bevisat för mig om jag ska tro dig
Då pratar du om en fuskhummer=h2
En riktig hummer(h1) reggas som lastbil.
Varför är det så svårt att hålla sig till topic nu för tiden? Fruktansvärt enerverande att behöva gå igenom en massa tjaffs om vilket körkort man måste ha för att köra en satans bil, när allt jag egentligen ville var att läsa om lustiga uttalanden...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

54 Inlägg
23 juni 2007
#207
P-G skrev:
? Är du full? Vi hade SUVen på http://www.projekth2.com en vecka förra året och vi vart stoppade några gånger utav polisen och inte fan behövde man ha Ckort för att köra den.

Om man måste ha Ckort för att köra hummer så måste den vara reggad som tunglastbil, och när jag tog mitt lastbilskort i skolan så fick vi lära oss att alla fordon som är reggade som tung lastbil måste ha färdskrivare. har jag rätt eller fel? Jag är själv osäker.

Men inge otrevligt menat men jag tror ärligt talat inte ett dugg på dig. Jag vill ha det mer bevisat för mig om jag ska tro dig
Hej Fyllo!

http://www.blocket.se/vi/12398366.htm?ca=10_s
Totalvikt 3900kg, kräver C kort.

http://www.blocket.se/vi/12335035.htm?ca=10_s
Totalvikt 4600kg, kräver C kort.

http://www.blocket.se/vi/12314183.htm?ca=10_s
Totalvikt 3900kg, kräver C kort.

Reglerna: http://www.vv.se/templates/page3____123.aspx

B kort: Personbil med en totalvikt av högst 3,5 ton, lätt lastbil och ett till sådan bil kopplat lätt släpfordon, terrängvagn och motorredskap klass I (= Motorredskap som är konstruerat för en högsta hastighet som överstiger 30 km/tim)

C: kort: Tung lastbil, personbil med en totalvikt över 3,5 ton och ett till sådan bil kopplat lätt släpfordon.

Skulle UPPSKATTA om ni tog reda på fakta innan ni börjar med nedsättande inlägg...

/R

9 Inlägg
23 juni 2007
#208
En polare menar på att han får fyrhjulsdrift på sin bil när han trycker in antispinnen.

Samma polare undrade hur många hk bilen fick när han tryckte in sportknappen på automatlådan.big_smile

Ultimate styling och timmy petterson kan brinna i helvetet

97 Inlägg
23 juni 2007
#209
Fredrik.Gustavsson skrev:
beemern skrev:
de jag har e väl lätt bäst iallfall. jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 17min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)

och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de.
Det var ju kul : /
Om du kört så fort måste du haft en snitt fart mellan 180-190 och det tror jag inte du klarar på dom vägarna uppe i norr.
Så din kompis historia är väl lika sann ungefär.
då kan ja säga att vägen mellan östersund o stugun e typ spikrak o bred:)


433 Inlägg
24 juni 2007
#210
camaro67 skrev:
lelleal skrev:
att på biltema är de orginal saker bara att dom satt över ett klister märke där de står biltema och säljer billigare :Dlr e de sant ?tycker de låter lite lång synt :S
Är delvis sant. De kommer ofta från samma tillverkare. Såg de på något program typ plus eller insider för några år sedan. De säljer ju turboaggregat nu och det är ju garret har jag för mig, men jag vet inte om saab använder garret men de skulle inte förvåna mig.
Sitter det inte Garret på en massa Turbodieslar oxå? Eller kommer jag nu hamna bland alla idioter som haft fel om annat? tongue

"Jag vill inte köra någon ful Amazon! Jag vill köra en Volvo.." Sagt av min flickvän då hon fick köra kompisens Amazon men hellre ville köra min 740 wink

47 Inlägg
27 juni 2007
#211
Jag och en kvinnlig person diskuterade lite vilka bilar man kan få ganska billigt begagnade.

"Det var en liten söt bil. Vad kostar den?" och syftar på en Porsche Cayenne.

68 Inlägg
27 juni 2007
#212
en so jag känner tror att han är så bar på bilar å motorer..han är väl en 21 år nu och det här hörde jag för nån vecka sen bara..han påstog att när laddtrycket kommer så snor motorn effekt,att de blir mindre effekt då.så han växlar alltid före laddtrycket kommer. å då kör han en trimmad supra:P

blinka med blåljusen om du vill "rejsa"!

103 Inlägg
27 juni 2007
#213
En person: Ja va på streetrace o piskade varenda biljävel, så skulle ja möta den värsta av alla, då ladda jag på så mkt med min 740tic så en kolv flög ut genom utblåset...helt seriös också lol


Medel
8 Inlägg
28 juni 2007
#214
En kompis visa mig sin farsas v8! (En rak sexa) men hur mycke man än försökte så va de fortfarande en v8 enligt honom... 

Senare nån gång skulle han fylla olja i en bil, Han ställde sig under huven, Svor lite och ropa, Hur f*n får ja ner allt i de där lilla hålet då.. Han skulle fylla på i röret för oljestickan...


1 019 Inlägg
28 juni 2007
#215
Det roligaste jag har hört var när jag träffade en gammal klasskompis som nyss köpt en bmw e30, som han påstod laddade över 10 bar, stod å tittade på han ett bra tag.. fattade inte att han verkligen var seriös heller? HAH ! Kunde inte annat än försöka hålla mej från att skratta ihjäl mej.
Senast redigerat av Davv3 (28 juni 2007)

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

47 Inlägg
28 juni 2007
#216
Bästa historien den här månaden måste vara en väns TOTALA övertro på sin Audi A8 från 1995 "som har och kan allt" där han vägrade ge sig efter hur mycket diskussioner som helst.

Det han vägrade ge upp, var sin fullstända övertygelse om att hans gamla bil kan spåras vart som helst i hela världen, och NEJ, den har inte GPS GSM eller någonting. Han menade att de installerat sådant i alla "nya" bilar i fabrik... Han visste dock inte vart man skulle ringa om bilen blir stulen om det var Audi eller Polisen.

Min bil var för ful för garaget
74 Inlägg
28 juni 2007
#217
"Man kan ju inte stå stilla och varva med en automat låda!"


264 Inlägg
28 juni 2007
#218
Jag och en polare skulle trimma hans EU moped en gång. Så tog vi variatorringen och byta blås, sen gick den inte bra så jag sa till han att köpa ett störra munstycke..
Dagen efter så ringde han mig och sa att han fixat en munstycke. Han kom upp med mopeden och jag frågade han om jag fick se på munstycket..
Då tar han fram en SLANGKLÄMMA.
Snacka om nöt. Han trodde på fullt allvar att det var en sån han hade köpt.


.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
28 juni 2007
#219
Irmscher Vectra skrev:
Såg förresten en äldre dam som stod och tankade spolarvätska i tanken på sin sprillans nya SAAB 9-5 häromdan. Jag körde upp till henne och förklarade. Hon hade tankat 20 LITER!!!
Hon fick låna min mobiltelefon och ringa sin man. Denne ringde i sin tur upp en bärgare, men innan damen lade på ville hennes man prata med mig. Gubben säger "Ta bilnyckeln från henne för i helvete!"
Jag höll på att garava på mig.. Men jag var snäll och väntade på att dom hämta saaben. Aldig fel med en saab på en bärgare. tongue
hahahaha!!! fördommarna mot kärringar stämmer så bra ibland lol

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

President över Brinkland
465 Inlägg
28 juni 2007
#220
Har flera alternativ till dumma och roliga kommentarer och lögner.

En vän till mig hävdar att hans 850 Turbo drar en BMW M5 pga av att hans bil är lättare

En annan hörde en bil komma på byn när vi väntade på bussen. då frågade han. vad är det som pyser när bilen växlar? Ja dumpventilen då svarade vi. Okej sån ska jag skaffa till min epa. Jaha tänkte vi, du ska kanske skaffa en turbo först då?. Nä varför det fick vi som svar. sen skrattade vi mycket länge åt honom och han fattade ingenting^^

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"


Sök