Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Trozzo Oekonomisk, ja visst
28 juni 2007 · 966 Inlägg

RoTe skrev:

P-G skrev:
? Är du full? Vi hade SUVen på http://www.projekth2.com en vecka förra året och vi vart stoppade några gånger utav polisen och inte fan behövde man ha Ckort för att köra den.

Om man måste ha Ckort för att köra hummer så måste den vara reggad som tunglastbil, och när jag tog mitt lastbilskort i skolan så fick vi lära oss att alla fordon som är reggade som tung lastbil måste ha färdskrivare. har jag rätt eller fel? Jag är själv osäker.

Men inge otrevligt menat men jag tror ärligt talat inte ett dugg på dig. Jag vill ha det mer bevisat för mig om jag ska tro dig

Hej Fyllo!

http://www.blocket.se/vi/12398366.htm?ca=10_s
Totalvikt 3900kg, kräver C kort.

http://www.blocket.se/vi/12335035.htm?ca=10_s
Totalvikt 4600kg, kräver C kort.

http://www.blocket.se/vi/12314183.htm?ca=10_s
Totalvikt 3900kg, kräver C kort.

Reglerna: http://www.vv.se/templates/page3____123.aspx

B kort: Personbil med en totalvikt av högst 3,5 ton, lätt lastbil och ett till sådan bil kopplat lätt släpfordon, terrängvagn och motorredskap klass I (= Motorredskap som är konstruerat för en högsta hastighet som överstiger 30 km/tim)

C: kort: Tung lastbil, personbil med en totalvikt över 3,5 ton och ett till sådan bil kopplat lätt släpfordon.

Skulle UPPSKATTA om ni tog reda på fakta innan ni börjar med nedsättande inlägg...

/R

Vill inte klanka ner på dig, dock bör du tar reda på att Hummer H2 kan få dispance (Eller hur det stavas), det är bara H1`an som måste ha c-kort

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
FireTraXX DFFL
28 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Trozzo skrev:
Vill inte klanka ner på dig, dock bör du tar reda på att Hummer H2 kan få dispance (Eller hur det stavas), det är bara H1`an som måste ha c-kort

Är det för att totalvikten är på en H2 är reggad på EXAKT 3500kg?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
JEsT3R-Race
28 juni 2007 · 343 Inlägg

Över en timma med mycket skratt!!

Keskitalo
29 juni 2007 · 94 Inlägg

roligtaste jag varit med om var när en snubbe (myttoman)/allmänt korkad kille var o snackade skoter med oss i 9an eller vad fan det nu var:D

ja vi snackade väll om att min 440 hade så jävla högt tillslagsvarv o hur man nu skulle kunna åtgärda det... så kommer han o säger att hans indy 440 hade ett tillslagsvarv på 7500 eller 8000 o när han trycker på gasen så spinner den ner till asfalten:D

sen när jag gled förbi med epan så skulle han byta en slang..
diametern på slangen var 20mm så ringer han till sin farsa o säger att han ska ha en 200mm slang till kylaren för att den var sliten:P

inte så kul men ngt iaf

Volvo V70n "Greenhorn" (2007)
Jeep Wrangler Yj "Jurassic park jeep 12" (1992)
Nissan King Cab "Bamse" (1987)
RoTe
29 juni 2007 · 54 Inlägg

Trozzo skrev:
Vill inte klanka ner på dig, dock bör du tar reda på att Hummer H2 kan få dispance (Eller hur det stavas), det är bara H1`an som måste ha c-kort

De flesta Hummrar kräver C kort och killen som sa det hade alltså rätt.

Om man reggar en hummer med totalvikten 3500kg får man en maxlast på 400kg vilket innebär att man endast får frakta fyra vuxna män och absolut inget bagage...
Det är ju smått patetiskt så de flesta inser att en hummer är stor och manlig och då ska man själv vara manlig nog att ha C kort och då får en hummer lasta nästan ett ton.

street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
30 juni 2007 · 426 Inlägg

RoTe skrev:

Trozzo skrev:
Vill inte klanka ner på dig, dock bör du tar reda på att Hummer H2 kan få dispance (Eller hur det stavas), det är bara H1`an som måste ha c-kort

De flesta Hummrar kräver C kort och killen som sa det hade alltså rätt.

Om man reggar en hummer med totalvikten 3500kg får man en maxlast på 400kg vilket innebär att man endast får frakta fyra vuxna män och absolut inget bagage...
Det är ju smått patetiskt så de flesta inser att en hummer är stor och manlig och då ska man själv vara manlig nog att ha C kort och då får en hummer lasta nästan ett ton.

japp precis så är det. du hann före hehe

/Street
ryttersson
1 juli 2007 · 454 Inlägg

En kompis var väldigt glad i tejp när han va liten, så när famlijens bil fick stopp och fick tas till verkstaden sa lillkillen " pappa kan vi inte laga den med tejp?"  då skrattade pappan å mamman å sa att man kan minsann inte laga bilar med tejp ..... vad tror ni dom lagade bilen med på verkstaden ? smile

vaalle
1 juli 2007 · 177 Inlägg

"är inte en såndär intercooler typ som en turbo?" hörde jag från en arbetskollega..

maximal_boost
1 juli 2007 · 379 Inlägg

Vi vänta på min syrra som skulle köra mig och min bror då. Under tiden hon var borta satte sig min 13 åriga bror i förarsätet. Sedan kläcker han ut sig:

"Måste man inte ha ett jävla fotarbete när man kör bil, man har ju TRE gaspedaler att välja mellan"

Han måste skoja tänkte jag, hmmhmm men det gjorde han inte. lollollol

Han e inte så bilintresserad men jag höll på att avlida av skratt när han sa det. lol

__bazze_
2 juli 2007 · 44 Inlägg

hört en rolig i skolan.. en som stog å kolla ner i motor rummet på en 740i från -86.. när ja fråga va han gjorde så sa han att han kollad efter perkulatorn..

i 300Km/h hör ingen dig skirka!
Bostrom RS
2 juli 2007 · 886 Inlägg

__bazze_ skrev:
hört en rolig i skolan.. en som stog å kolla ner i motor rummet på en 740i från -86.. när ja fråga va han gjorde så sa han att han kollad efter perkulatorn..

Haha! Han kanske tappade den i motorrummet när han skulle koka kaffe lol cool

Focus RS
JDN
3 juli 2007 · 29 Inlägg

__bazze_ skrev:
hört en rolig i skolan.. en som stog å kolla ner i motor rummet på en 740i från -86.. när ja fråga va han gjorde så sa han att han kollad efter perkulatorn..

Haha.. ja samma person skulle skruva av hjulen med mutterdragare. och som de va kromade navkapslar på som han inte tänkte på o sätte dragarn direkt på plastbulten....svarva gött de wink

Katt åt bildäck, Spann loss
ragge____ Ragge
11 juli 2007 · 32 Inlägg

Gick i gymnasiet, fordonsprogrammet mer exakt, då en kille får frågan vad en boggi är på en tung lastbil. Han svarar att det är för att lastbilarna inte ska tippa bakåt i uppförsbackar big_smile.Lite mobbad han blev efteråt tongue

Senast redigerat av ragge____ (11 juli 2007)

" The only dependable thing about the future is uncertainty"
http://www.gamefaqs.com/features/mygame … ferentbeat
skjortan Down n`out
30 september 2008 · 514 Inlägg

BMW635_Robban skrev:

beemern skrev:
jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 18min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)

och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de. (han e ganska så mytoman av sej, ljuger mer än han talar sanning)

Fullt möjligt då jag gjort det själv....men inte med en 240.

Jag gjorde det med min BMW 635csi.

En natt då vi jobbat sent i Göteborg. (ingen trafik, körde om 5 bilar typ)

Vi tankade på Statoil i Åby.
Varberg, Håstensgatan (där polaren skulle av)
Strax över 15minuter!


fan va trött ja måste va..tyckte att de stod att du tankade i åre när jobbade i götet
enligt Eniro:

Avstånd: 70.1 km (Motorväg)

Restid: ca 0:40 timmar (lagliga alternativet)

Ett bekant pendlargäng startade ungefär 20minuter före oss, dem körde vi om lite mer än halvvägs.
--------------------------------
Det finns en kille som jag bekantat med i piteå som gjort Piteå-luleå 15min-filmen som cirkulerar på internet. Snabbare bil men betydligt sämre väg.

Avstånd: 54.7 km

Restid: ca 0:40 timmar
---------------------------------

Down n`out
Rille0
30 september 2008 · 2 021 Inlägg

"fan min granne har skaffat en mustang som går som fan, o han har en knapp som gör att alla ventiler i motorn öppnar o då drar den 36 liter milen"
.. en inte fullt så smart kompis

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
T16_AeRo
30 september 2008 · 712 Inlägg

Kompisen påstod att bilen drog mindre bensin när han polerat den.. pga av mindre luftmotstånd roll

Jimmy_N Makaronborrare
30 september 2008 · 993 Inlägg

Att sportavgas, öppet filter och chip skulle ge 100+ hästar mot original tongue

Fredrik_AudiPower Service tekniker.
30 september 2008 · 5 Inlägg

En höst när det började närma sig vinter sa jag på skämt att: Ni har väl bytt till vinterluft i däcken?
Alla skrattade lite, men en kille (han är som han är) blev lite orolig och frågade varför??
Jo alla fordon som går fortare än 50 km/h måste man byta luft i däcken, för det hadde något med trafik säkerheten eller vad det nu var vi lurade i honom. Ja han blev ju tyst men några dagar senare kom han sur fram till mig och sa att jag bara lurades.  HA HA HA vi fick alla riktigt gott skratt så vi låg dubbel vikta.
Fråga mig inte hur han fick reda på det, men eftersom han oxå gick på fordom måste han väl kunna lite mer??

Moparboy440
30 september 2008 · 4 682 Inlägg

min klasskompis trodde att man kunde köra en bil me bara navkapslar, utan fälgar altså XD lol big_smile yikes roll

Waho Allmänt Jobbig
30 september 2008 · 1 200 Inlägg

Fjäderbenstag där framme i motorhuven gjorde ingenting för väghållningen utan hållde ner motorn i trimmade bilar så den inte lossa....... lol

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang