BMW635_Robban skrev:
beemern skrev:
jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 18min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)
och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de. (han e ganska så mytoman av sej, ljuger mer än han talar sanning)
Fullt möjligt då jag gjort det själv....men inte med en 240.
Jag gjorde det med min BMW 635csi.
En natt då vi jobbat sent i Göteborg. (ingen trafik, körde om 5 bilar typ)
Vi tankade på Statoil i Åby.
Varberg, Håstensgatan (där polaren skulle av)
Strax över 15minuter!
fan va trött ja måste va..tyckte att de stod att du tankade i åre när jobbade i götet
enligt Eniro:
Avstånd: 70.1 km (Motorväg)
Restid: ca 0:40 timmar (lagliga alternativet)
Ett bekant pendlargäng startade ungefär 20minuter före oss, dem körde vi om lite mer än halvvägs.
--------------------------------
Det finns en kille som jag bekantat med i piteå som gjort Piteå-luleå 15min-filmen som cirkulerar på internet. Snabbare bil men betydligt sämre väg.
Avstånd: 54.7 km
Restid: ca 0:40 timmar
---------------------------------