3350
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Elektriker
718 Inlägg
11 april 2012
#641
Rapide skrev:
Det dummaste jag har hört är en kille som sa att hans volvo s40 från 98 är AWD, ok? men den är inte det säger jag, han säger "men alla fyra hjul rullar när jag kör" en sak säger jag bara HAHAHAHHAHAHAHAHAHA!
Hahaha, va jobbigt det måsta va för han när han kört 2wd innan då...tongue

Som att kasta vatten i sjön.

188 Inlägg
11 april 2012
#642
monno skrev:
Rapide skrev:
Det dummaste jag har hört är en kille som sa att hans volvo s40 från 98 är AWD, ok? men den är inte det säger jag, han säger "men alla fyra hjul rullar när jag kör" en sak säger jag bara HAHAHAHHAHAHAHAHAHA!
Hahaha, va jobbigt det måsta va för han när han kört 2wd innan då...tongue
aa hahahaha, undra hur det fungerade :S


Hemlös
321 Inlägg
11 april 2012
#643
monno skrev:
Mytomaner FTW!tongue

Får man ta upp sånt här så har jag så många historier så jag vet inte vart jag ska börja... Hur det kommer sig att man lyckas lära känna minst 5st hel mytomaner under mina 23år är fan ett under=\
Äh, kör på tongue

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

342 Inlägg
11 april 2012
#644
monno skrev:
Rapide skrev:
Det dummaste jag har hört är en kille som sa att hans volvo s40 från 98 är AWD, ok? men den är inte det säger jag, han säger "men alla fyra hjul rullar när jag kör" en sak säger jag bara HAHAHAHHAHAHAHAHAHA!
Hahaha, va jobbigt det måsta va för han när han kört 2wd innan då...tongue
hehö


254 Inlägg
11 april 2012
#645
En blondin med blåa ögon 23 - 24 år  kom inrullad med sin S-Blommor bilen och rusade in och flög på mig..

DU måste hjälpa mig massa lampor lyser i bilen vad ska jag göra! panik!

vi gick ut tsm öppnade upp motorhuven och kollade upp vad stickan säger om oljan visade henne den och frågade... hmmm vad säger vi om detta..

Hon: Den ser väll fin ut tror jag?

Jag: Om vi säger så här.. Har företaget råd att köpa ny motor smile?

Hon: eee nja tror inte det hehe

Jag: okej men om vi säger så här så har du just nu kört ända ifrån stan utan olja helt tomt och är på väg till Nybro

Hon: oj eee förlåt det var ju inte hmmm så bra då får vi nog fylla på smile

Jag: Jasså det säger du duktigt! men då gör vi det smile

och så fyllde vi på smile o hon blev riktigt glad och LOVADE mig att kolla oljan varje gång hon är på Frendo nu big_smile

SuddenRacing Performance Club

443 Inlägg
11 april 2012
#646
Ja, vi har ju en kille i skolan som är extremt förälskad i gamla volvo och merca. Han säger sig också kunna ALLT om dessa bilar. Han var också stensäker på att den höga tyngdpunkten i volvo 740 beror på att tanken sitter i taket....

254 Inlägg
11 april 2012
#647
reeLay skrev:
Ja, vi har ju en kille i skolan som är extremt förälskad i gamla volvo och merca. Han säger sig också kunna ALLT om dessa bilar. Han var också stensäker på att den höga tyngdpunkten i volvo 740 beror på att tanken sitter i taket....
HAHAHAHHAHAHA  lol
Senast redigerat av SuddenRacing (11 april 2012)

SuddenRacing Performance Club

Forummoderator
17 906 Inlägg
11 april 2012
#648
Kom och tänka på en sak. En kompis sa när vi var ca 16-17 år gamla att deras 245:a -79 gjorde 220 km/h. Hans pappa hade trimmat den. Javisst! Det fick han äta upp. Tro mig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

329 Inlägg
11 april 2012
#649
Dieselsmurfen skrev:
Kom och tänka på en sak. En kompis sa när vi var ca 16-17 år gamla att deras 245:a -79 gjorde 220 km/h. Hans pappa hade trimmat den. Javisst! Det fick han äta upp. Tro mig.
klart den gör de, mätarn går ju till220 wink

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
11 april 2012
#650
Det där med gamla bilar som går fort har man hört för många gånger.

Min volvo 850 gle(140hk) gör 240 var det någon som kläckt ur sig. plockat en massa t5or o sånt  med den! yeah right....

någon annan hade en 240gl som gjorde 210!...

Detta slutkörda originalbilar givetvis..

Det krävs liksom 170hk volvo 960 för att nå upp till 210 i mätarfart och då tog det LÅÅÅNG tid också.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Forummoderator
17 906 Inlägg
11 april 2012
#651
Min Volvo 740 Diesel -88 gjorde ca 145 km/h. Det är ingen överdrift! Den gick så fort! Fast kolade ordentligt och motorn lät som den skulle hoppa ur :-) Den tröskan gillade jag!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
11 april 2012
#652
reeLay skrev:
Ja, vi har ju en kille i skolan som är extremt förälskad i gamla volvo och merca. Han säger sig också kunna ALLT om dessa bilar. Han var också stensäker på att den höga tyngdpunkten i volvo 740 beror på att tanken sitter i taket....
Hahah, den har man hört många gånger förut lol
Senast redigerat av AD_ (11 april 2012)

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Ovejävel!
261 Inlägg
12 april 2012
#653
haha fan va mycke skön läsning, läste varenda inlägg o får nog säga att ni gör min dag smile

Kör du så dör du!

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
12 april 2012
#654
Hade tagit moppekort en fredag i höstas och det skulle givetvis firas med en tur till grillen. Vid grillen brukas det samlas en hel del kul folk, till exempel denna killen, som hade samma moped som jag och som givetvis kunde sina saker:

"Ja, jag hade ju en såndär jag en gång, men den höll inga länge"

"För att få så mycket kraft som möjligt ur en sån här så gäller det att varva ur riktigt ordentligt på varje växel, och sen när man kopplar för att växla, då ska man fortsätta gasa"

Ett annat nämnvärt citat av samma kille som vi har haft mycket kul med:

"En gång körde jag med min 50 cross i 100 kilometer i timmen rakt in i en vägg. Int så mykky"
Senast redigerat av -Westerlund- (12 april 2012)

135 Inlägg
12 april 2012
#655
-Westerlund- skrev:
Hade tagit moppekort en fredag i höstas och det skulle givetvis firas med en tur till grillen. Vid grillen brukas det samlas en hel del kul folk, till exempel denna killen, som hade samma moped som jag och som givetvis kunde sina saker:

"Ja, jag hade ju en såndär jag en gång, men den höll inga länge"

"För att få så mycket kraft som möjligt ur en sån här så gäller det att varva ur riktigt ordentligt på varje växel, och sen när man kopplar för att växla, då ska man fortsätta gasa"

Ett annat nämnvärt citat av samma kille som vi har haft mycket kul med:

"En gång körde jag med min 50 cross i 100 kilometer i timmen rakt in i en vägg. Int så mykky"
va fan snackar du om ?

varför är alla så dryga?

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
12 april 2012
#656
ISpeed skrev:
va fan snackar du om ?
Dumma kommentarer, du då?

135 Inlägg
12 april 2012
#657
-Westerlund- skrev:
ISpeed skrev:
va fan snackar du om ?
Dumma kommentarer, du då?
"Ja, jag hade ju en såndär jag en gång, men den höll inga länge"

?

varför är alla så dryga?

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
12 april 2012
#658
ISpeed skrev:
-Westerlund- skrev:
ISpeed skrev:
va fan snackar du om ?
Dumma kommentarer, du då?
"Ja, jag hade ju en såndär jag en gång, men den höll inga länge"

?
Vi stod och kollade på medans en annan provkörde mopeden, då sa han att han hade haft en likadan men att den inte höll länge

135 Inlägg
12 april 2012
#659
-Westerlund- skrev:
ISpeed skrev:
-Westerlund- skrev:

Dumma kommentarer, du då?
"Ja, jag hade ju en såndär jag en gång, men den höll inga länge"

?
Vi stod och kollade på medans en annan provkörde mopeden, då sa han att han hade haft en likadan men att den inte höll länge
va den en dum kommentar eller en löng?

varför är alla så dryga?

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
12 april 2012
#660
ISpeed skrev:
va den en dum kommentar eller en löng?
Det får du avgöra själv, men det kan ju vara så att moppen fortfarande går, och då är det ju en lögn wink


Sök