2523
Sök

chippa golf 3

192 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
någon på detta forum som kan chippa en golf III ?

fireice_88@hotmail.com

166 Inlägg
14 maj 2007
Ingen mening med att chippa en en sugmotor som i din golf får knappt någon effektökning alls.
Senast redigerat av Crille666 (14 maj 2007)

192 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
Crille666 skrev:
Ingen mening med att chippa en en sugmotor som i din golf får knappt någon effektökning alls.

har sett att om man chippar min bil på verkstad så kan ja få upp te 14 hk, vet att de int e värdt de för 4000+ men undrar om de finns nån annan här på forumet som kan de för en liten billigare peng:)

fireice_88@hotmail.com

93 Inlägg
22 maj 2007
kolla på tmc där chippa jag min

192 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
folkvagn skrev:
kolla på tmc där chippa jag min

aah tack..e din bil ogrinal da`?? hur många hk fick du?smile

fireice_88@hotmail.com

20 Inlägg
22 maj 2007
kolla med V-Tech... dom e grymma på vag!

http://www.vtech.se/

Mvh Stefan

192 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
nån stans i gbg..?

fireice_88@hotmail.com

93 Inlägg
23 maj 2007
har inte chippat nån golf 3a, vet inte ens om det går. men kanske värt och kolla?

385 Inlägg
23 maj 2007
Itsfun eller TMC chip finns ju för drygt 2000-3000kr.
Sen om det är värt det, det är helt upp till dig själv.
Om det nu sänker bränsleförbrukningen så kan det nog vara värt det i längden iaf.

192 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
evilmaster skrev:
Om det nu sänker bränsleförbrukningen så kan det nog vara värt det i längden iaf.

aah..tack..ska leta lite info om de så får man se om de e värdt de..!smile

fireice_88@hotmail.com

385 Inlägg
23 maj 2007
__Linus__ skrev:
evilmaster skrev:

aah..tack..ska leta lite info om de så får man se om de e värdt de..!smile

Itsfun matchar sina konkurrenters pris om man hittar billigare nån annanstans. Värt att kolla upp och tänka på. smile

Sveriges mest prisvärda trimchip med prisgaranti, hittar du något likvärdigt trimchip till lägre pris hos någon etablerad svensk tuningfirma så matchar vi deras pris. Priser från 2000:- till sugmotorer och 2500:- för turbomotorer.
Senast redigerat av evilmaster (23 maj 2007)

192 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
va e Itsfun chip då..e de något speciellt da..finns de bra dåliga chipp??smile

fireice_88@hotmail.com

385 Inlägg
23 maj 2007
__Linus__ skrev:

Itsfun bör nog vara väldigt bra... Fast jag har inga direkta erfarenheter av något chip överhuvudtaget. Men de har ju hållt på med chiptrim ett bra tag iaf.

www.itsfun.nu

192 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
evilmaster skrev:
__Linus__ skrev:

Itsfun bör nog vara väldigt bra... Fast jag har inga direkta erfarenheter av något chip överhuvudtaget. Men de har ju hållt på med chiptrim ett bra tag iaf.

www.itsfun.nu

haha du kommer me bra tips men vet int va de e för skit du snackar om..wink de e bra !! big_smile fortsätt me de ;p

fireice_88@hotmail.com

385 Inlägg
23 maj 2007
__Linus__ skrev:
haha du kommer me bra tips men vet int va de e för skit du snackar om..wink de e bra !! big_smile fortsätt me de ;p

Hehe.. Jag har bara teoretisk erfarenhet. wink Har studerat varenda jävla tråd här på garaget angående chiptrim, plus att jag har varit i kontakt med flera olika företag angående det. Så jag känner mig ganska säker i vad jag säger.. tongue

Itsfun hade mycket bättre bemötande och verkade veta vad de pratade om i jämförelse med t.ex. T.M Chiptuning...

Om jag inte har helt fel för mig så har vi samma motor i våra bilar, så du bör få samma svar som jag när du kontaktar dem dessutom smile

192 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
Itsfun chip finns väl int i gbg..?? nån som vet nått i gbg? smile

fireice_88@hotmail.com

385 Inlägg
23 maj 2007
__Linus__ skrev:
Itsfun chip finns väl int i gbg..?? nån som vet nått i gbg? smile

T.M Chiptuning gör utflykter i Sverige då dom trimmar på plats.. Kolla deras hemsida, där står det att dom ofta finns i Göteborg.

http://www.tm-chiptuning.se/

192 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
Skickade ett mejl te TM-Chiptuning.se och fick svar att ja kan chippa min bil å ja skulle få ut 12 hk å 16NM..priset för detta skulle bli 1950:-
sen om man skaffar ett sportfilter samt ett sportavgas system så borde man kanske komma upp te 105 hk?smile
va har ni för dumma komentarer om detta wink

fireice_88@hotmail.com

80 Inlägg
24 maj 2007
...bara en spontan tanke....90kusar på 1,8l lät väldigt lite????
Fick en liten ide som kan vara lika galen som klok......försök hitta någon som har 2.0l maskinen om de nu är nästa storlek på snurra(??) å kolla om dom e byggda på samma block!!
Då kanske de går att nalla en sån box???

Tror nog att filter å rör ger mer än 3kusar....

Bara för att retas lite så har jag i dagarna fått hem 2 chip till mina Preluder...ger 20 extra kusar!!

Kostade mig 300 spänn.....för båda!!!!!!

Sorry.....du behöver inte ens fråga....ja har självklart kollat om dom hade till din oxå....men icke sa nicke!!!

De man inte har... å de man inte får....de gör man!!!!!

385 Inlägg
24 maj 2007
Jetman skrev:
...bara en spontan tanke....90kusar på 1,8l lät väldigt lite????
Fick en liten ide som kan vara lika galen som klok......försök hitta någon som har 2.0l maskinen om de nu är nästa storlek på snurra(??) å kolla om dom e byggda på samma block!!
Då kanske de går att nalla en sån box???

Tror nog att filter å rör ger mer än 3kusar....

Bara för att retas lite så har jag i dagarna fått hem 2 chip till mina Preluder...ger 20 extra kusar!!

Kostade mig 300 spänn.....för båda!!!!!!

Sorry.....du behöver inte ens fråga....ja har självklart kollat om dom hade till din oxå....men icke sa nicke!!!

Det är 90 småhästar i min och __Linus__ bilar, på 1.8l (ligger samma motor i bilarna).. Och visst är det lite! roll

Din lilla idé var väldigt intressant, kan du förklara mer hur din teori fungerar? tongue

Grattis till dina 20 pållar wink
Senast redigerat av evilmaster (24 maj 2007)

Sök