2924
Sök

Köpa bil från USA?

146 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
#1
Tänkte hämta en M3 runt årsm 00-06 i USA någon som vet hur ma går tillväga och vilka säljsidor som finns förutom ebay.. vad skiljer eruropa modellen mot USA modellsen osv? måste man ha pappaer från BMW för att få impotera bilen? Ös på med svar bara:D

123 Inlägg
18 maj 2007
#2
Ring till importföretag, en del tar även på sig att handla bilen du hittar åt dig....men du måste ju ringa till ägaren först.... kolla www.cars-on-line.com eller www.dealsonwheels.com

Papper från bmw vet jag inte men man måste ha alla papper på bilen från usa, annars får man inte ta ut den ur landet och heller inte regga in och besiktiga i sverige

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också

Eliminator
1 441 Inlägg
18 maj 2007
#3
Köp inte bil på annons , finns åtskilliga som blivit lurade. "Är det ett för bra för att vara sant pris" är det oftast en blåsning. Det allra säkraste är att åka över och kolla bilen på plats, alternativt anlita nån Svensk firma som ombud som finns "over there" och kan kolla upp bilen lasta och fixa med alla papper. Garanterat värd varje krona.

mvh Tommy:cool:

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
18 maj 2007
#4
kolla www.autotrader.com , har själv köpt min trans am via endast bild, för att spara in några slantar, men finns ju inga garatier på att inte bli blåst, men skulle aldrig köpa av en privat person på detta sätt, utan endast chansa på företag.

Ha även i åtanke när du kolla på priset på bilen vad som till kommer, inte alltid så billigt som de ser ut. Tillkommer gör bla, moms, tull, skatt, skrotningsavgift, regavgift mm mm.

glöm även inte att köpa ett carfax för runt 20 dollar dör att säkerhetsställa att bilen ej varit krockad..

V8 - 4 Life

146 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
#5
okej nån som vet vad dom här firmorna kostar?

2 751 Inlägg
18 maj 2007
#6
Har hört att holland skall vara billigast att köpa bil i...

Who Djaa bless no man curse

Rakapparat
301 Inlägg
18 maj 2007
#7
be om säljaren om ett utrdag från bilen från "lemon"registret
eller kontakta sagda register själv för info om bilen.

lemon registret är en sida där bilfirmor,bilägare och försäkringsbolag anmäler.

problem,olyckor och annat bra att veta som bilen vart inblandad i


Eliminator
1 441 Inlägg
18 maj 2007
#8
Kollade lite snabbt hittade denna, vet ej om du tittat på nån speciell bil och var den då finns i USA. Jag vet inget om denna förmedlare, men hör med dem om vad det kostar m.m.
http://usautoexport.net/index.html

Visst det går bra att kolla titeln på en bil,, men då är det bara titeln du får svar på om den är ok etc. Tanken måste ju ända finnas att nån fixat titeln/chassinummret. Därför är det viktigt att man kollar själv, eller anlitar någon man har förtroende för.
Detta är ju ofta ett "once in a lifetime" köp. Då kan det vara värt kanske 20000:- att åka över och kolla själv. Än att köpa nått för 100000-300000 eller mer och värdet kanske inte är hälften i slutänden pga olika omständigheter.
Som sagt är ett erbjudande för bra för att vara sant så är det oftast inte sant heller.

Pratade nyligen med en kille som blivit erbjuden ett sånt klipp. Priset var ca 75000 under liknande objekt priset var strax under 200000. Det visade sig att bilen inte var enligt titeln, och den hade blivit svår att få inreggad i Sverige utan omfattande ombyggnader. Detta utlästes då vi jämförde titeln och bilen som den såg ut. Helt plötslig var inte bilen ett klipp och kanske värd ca hälften,,,
Man blir ju förundrad då en del lägger ner mer krut på att leta/köpa ett par solglasögon för ett par hundra, men en bil för ett par hundratusen köps via ebay på bild med några klick på musen ett impulsköp utan några som helst efterforskningar.

mvh Tommy:cool:

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

146 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
#9
perfekt.. nej det blir inget på ebay.. vill hitta nån bra annonssida så man kan anlita nån som kollar på den.. nån som vet sidor som säljer bilar från både privatpersoner eller handlare? typ blocket.se fast i usa vore guld;)

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
20 maj 2007
#10
som jag skrev innan så är det autotrader.com som gäller även cars.com
som zip code kan du ange tex 22223. Lycka till!wink

V8 - 4 Life

146 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
#11
perfekt! tackar!

21 Inlägg
20 maj 2007
#12
Du har ju Craigslist, lite krånglig men det finns en del fynd att göra. Kolla Runt Los Angeles, de flesta exklusiva bilarna säljs där.


146 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
#13
okej.. men jag måste röra mig kring det område där firmorna som kollar bilarna finns. jag har ju tyvär inte själv tid att åka över.. även om det hade vart det bästa.. men jag hoppas firmorna är så pass proffsiga att dom värderar bilen rätt?

146 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
#14
Nån som vet alla tekniska bitar kring frakt och kostnad vid bes och vad som måste göras osv? mvh

1 Inlägg
25 april 2008
#15
www.autotrader.com är riktigt bra. Tror att det finns en som heter cars.com eller nått sånt som också har väldigt många objekt.


Sök