10 juni 2007
Trådstartare
Har skruvat å dragit kablar som fan idag men det har uppstått ett problem.
Hade för att nämna tidigare monterat ur allt ljud ur bilen men alla kablar sitter helt utan att jag rört dem. Kopplar in stereon å den funkar helt perfekt å alla högtalare i kupen funkar felfritt.
Nu till problemet, tidigare så körde jag med mitt lilla steg å en 12 bas å det funka perfekt. har inte rört kablarna sen dess. Nu när jag har skruvat i båda stegen så vill inget funka.
Har kopplat dem var för sig utan någon samman länkning, har fördelat matningen i ett snyggt block och har även köpt koaxial fördelare till audio kablarna. Kopplat plus på plus till båda stegen från koaxial förgreningar å likaså minus på minus. Remoten har jag använt den befintliga som var innan å den skall så vitt jag vet, den har jag med hjälp av en sockerbit förgrenat ut till två kablar så jag får två remoter, en till vardera steg.
Inget av stegen slår till! Har digital multimeter och har i alla tider mätt mig till resultat i olika situationer, den mätte jag med och jag har full matning till varje steg och alla anslutningar e dubbelkollade på dem. Men ja kan inte förstå varför dom inte slår till. Inga dioder eller annat som lyser på stegen när dom är igång vilket det skall vara då jag sett iallafall det ena steget aktivt. Jag utgår ifrån att något gör att dom inte aktiveras.
Finns det något man kan göra, typ et knep för å kolla om remoten ger som den skall, har fått för mig att den kanske e död men jag vet inte hur jag skall mäta över den å kan inte kolla det.Kopplingar framme vid stereon har jag inte rört sedan tidigare fungerande konfiguration. En sak som jag lade märke till var bara att stereon blev mycket varm baktill men det är ju en kylfläns där som jag utgår ifrån skall bli varm.
Då det inte funkade så testade jag å koppla bort det nya steget å kopplade bara in det gamla men det funka inte ändå, jag tänkte att det kanske var någon överbelastning med de båda stegen men hursomhelst så blev det inget resultat. Har då dessutom kollat säkringar å dem är hela å fina som de skall.
För att nämna, det är inte första gången jag kopplar å jag har koll på vad jag gör. Är liksom inget som jag inte förstår i det elektroniska. Har gått elprogrammet å har rätt bra koll på sånt.
Senast redigerat av Widowmaker (10 juni 2007)
"Riktiga bilar drar 1,5l milen"