3312
Sök

Rekomendera mig en bra disel pendlarbil.

egen företagare
630 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Jag har en sambo och ett barn på 2,5 år så jag måste ha lite plats dvs från Golf III till kombi om man tänker storlek.

Jag har själv funderat på
Audi A4 1,9 tdi
Golf III tdi
Mercedes 200 disel
Bmw 525 turbo disel

ni som har dessa bilar får gärna berätta vad ni tycker om dom, jag vill höra allt både bra och dåliga saker...

MAXPRIS 30´000 KR
Senast redigerat av pzymon (19 maj 2007)

Kör Lastbil
108 Inlägg
19 maj 2007
Hej jag skulle bara vilja rekomendera Volvo V70 D5 eller någon annan Volvo Diesel. För de är både en stor och mycket billig och bekväm bil.

Volvo For Life

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
19 maj 2007
om du har råd med skatten säger jag bmw 3 eller 5 serie tds skitfina bilar och rätt pigga å smile

egen företagare
630 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Hertigen skrev:
om du har råd med skatten säger jag bmw 3 eller 5 serie tds skitfina bilar och rätt pigga å smile

skatten ligger väl runt 2k om jag inte minns helt fel, och det har jag råd med, det jag är lite rädd för är reservdelar, jag har hört att det ska kosta skjortan att laga en bmw.

Gangster
61 Inlägg
19 maj 2007
letar själv dieselbil i samma storlek som du o kan inte riktigt bestämma mig.. har en a4 1,8T nu å audis framvagnar är skit (enligt mig) har fått byta framvagnsdetaljer inför varje besiktning.. Kollat på en del golfar å de som man hittar billigt är ofta helt upprostade så kolla efter rost om du väljer en sådan.. Kollar man blocket efter 525tds så finns det en hel drös med trasig toppackning kanske ett litet varningstecken men det kan ju bero på hur man kör dem oxå? Mercedes brukar inte ha problem med sina motorer men rosten är även här den stora boven.. kolla lite på www.dieselclubsweden.se o fråga där finns kunniga personer..

egen företagare
630 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
SnipersChoise skrev:
letar själv dieselbil i samma storlek som du o kan inte riktigt bestämma mig.. har en a4 1,8T nu å audis framvagnar är skit (enligt mig) har fått byta framvagnsdetaljer inför varje besiktning.. Kollat på en del golfar å de som man hittar billigt är ofta helt upprostade så kolla efter rost om du väljer en sådan.. Kollar man blocket efter 525tds så finns det en hel drös med trasig toppackning kanske ett litet varningstecken men det kan ju bero på hur man kör dem oxå? Mercedes brukar inte ha problem med sina motorer men rosten är även här den stora boven.. kolla lite på www.dieselclubsweden.se o fråga där finns kunniga personer..

tack för ett bra svar.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
19 maj 2007
Har själv kört V40 diesel och varit mycket nöjd med den. Inte världens piggaste, men bekväm och trevlig samt vettig förbrukning.

Annars är det ju en hit om man kommer upp på årsmodeller så man får en högtrycksdiesel, HDi. De blir än mer effektiva och det märks på bränsleförbrukningen också. På sambons förra jobb hade de två stycken Kangoo, en årsmodell emellan de båda och den nyare med HDi-motorn drog drygt en deciliter mindre per mil - det är rätt mycket!

Märken som är stora på diesel är ju Pegueot, Mercedes och BMW. Själv har jag tidigare kört Golf också, VW är ju bra men lite tråkiga, tyckte jag då i alla fall. De andra märkena har jag inte så stor koll på, men taxibolagen väljer väl inte de sämsta märkena och kör ofta just dessa...

Hoppas du blivit något klokare...

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök