3002
Sök

Munvatten gör dig rattfull!

555 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Läste en artikel på aftonbladet om munvatten som gör dig rattfull..

Snacka om att folk som vet detta kommer göra detta till en ursäkt eller de som använder munvatten kommer få mycket skit för detta..!

Undrar dock om det är sant.. någon som har testat?

Arbetssökande lokförare
170 Inlägg
19 maj 2007
Min farsa berätta om de där, han hade hört de på radion, o tydligen hade en polis tagit de munvattnet, sköljt efter me vatten o sen blåst. O de hade gett utslag.
O de som e riktigt skrämmande e att ja har använt just de munvattnet ibland, o sen satt mig i bilen, en riktig tur att man inte blivit stoppad då tongue

To get old and wise, you have to be young and stupid!!

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
19 maj 2007
OM man blir anklagad för rattonykterhet pga av munvatten Bör du ju kunna överklaga och YRKA på blodprov....?

hade en lärare som fick prata med snuten å blåsa ca 3ggr... då det luktade sprit men inte gav utslag... (han hade precis spolat vindrutan) lol

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

199 Inlägg
19 maj 2007
villket munvatten är det?

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

Sleeper
3 084 Inlägg
19 maj 2007
är det inte så att blir man tagen förfylla på blåsningen så tar dem alltid blodprov eller (du har iaf alltid rätt till ett)? hört om dem som åkt dit på att äta en punchparlin så..

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Arbetssökande lokförare
170 Inlägg
19 maj 2007
Munvattnet som de gäller heter Listerine. Jo ja har tänkt på de me, gör man ett blodprov så visar de ju att man faktist har tagit munvatten o inget annat.

555 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Jaha, visste inte om att man alltid tar ett blodprov efter rattfylleri.

199 Inlägg
19 maj 2007
skulle gissa att dem gör det.. "hållbara bevis" ett utandnings prov kan väll inte sparas?

Listerine hahah OM man torskar pga av listerine kan man ju stämma svenska tandläkarförbundet.. dem rekommenderar ju det... och du får ju ofta det hos tanläkarna....
Senast redigerat av Inkster (19 maj 2007)

Arbetssökande lokförare
170 Inlägg
19 maj 2007
Senast redigerat av Slim_Kim (19 maj 2007)

5 198 Inlägg
19 maj 2007
Rattfull blir man definitivt inte men gör utslag i alkometern,,,, vilket inte är samma sak,,,då avgör blodprov hos läkarn.

199 Inlägg
19 maj 2007
bör ändå kunna få någon gottgörelse pga falska anklagelser...  använder man inte listerina kanske dem fäller en för dålig andedräkt lol (mordhot då kanske)

5 198 Inlägg
19 maj 2007
*ASG* klockrent

study
772 Inlägg
21 maj 2007
bara man sköljer munen vad vanligt vatten sen så borde det ju vara borta eller har jag fel.

12 086 Inlägg
21 maj 2007
Man kan alltid kräva ett blodprov.

Utanlem
895 Inlägg
21 maj 2007
jag använder det... tog faktiskt det direkt innan jag åkte ut i helgen bara för att provocera... men blev inte stoppad tyvärr tongue

Neerd
1 596 Inlägg
21 maj 2007
ska snart till tandläkaren i malmö=) ska ta lite innan jag sticker och hoppas man fastnar i en kontroll big_smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

1 174 Inlägg
21 maj 2007
hahaha shit fan ska nog sluta använda det tongue

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
21 maj 2007
Inte så konstigt! Munvatten innehåller ju sprit!
Men man måste dricka en flaska eller mer för att det ska komma i blodet om man ska vara riktigt onykter!

Idiot..
285 Inlägg
21 maj 2007
Grabber skrev:
Inte så konstigt! Munvatten innehåller ju sprit!
Men man måste dricka en flaska eller mer för att det ska komma i blodet om man ska vara riktigt onykter!

Dom snackade om att supa på munvatten i flashbacks forum och dom kom fram till att det var ämnen i en som kan döda en om man får i sig för mycket
så det går nog inte att supa på det smile

1 723 Inlägg
21 maj 2007
moose46019 skrev:
bara man sköljer munen vad vanligt vatten sen så borde det ju vara borta eller har jag fel.

det borde vara fixat då. men då skäljer man bort "skyddet" som munsköljen ger. Man får se vad som väger mest, fina tänder eller indraget körkort för rattfylla smile

Sök