4319
Sök

Dubbel-din lock?

8 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Hej!

Har precis skaffat mig en s40 2.0 och ska till att börja bygga lite smått och gott. Jag är på jakt efter ett såntdär täcklock till "stereohålet" men hittar bara vanliga lock (altså DIN). Finns det något sådant med dubbel-din storlek? Kommer inte se nåt vidare ut med två single-din lock tyvärr.

PS: Nån mer som var på EDPS Emmaboda idag?

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
19 maj 2007
skall du köra utan stereo helt å hållet???  ta 2st enkelDIN å plasta ihop? eller poppnita en plåtbit ovanpå dem båda.. (jag har gjort som så på ett enkel DIN)
dubbel DIN- täcklock har jag nog alldrig sett eller hört om att det skall finnas.. dem flesta brukar vilja ha en stereo i bilen:P

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

8 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Hehe ja. Ska ha en skärm där i stället smile

Trodde inte det skulle finnas någon men ville göra det så lätt som möjligt för mig. Blir nog att plasta lite då.

Någon som har nåt tips på hur jag ska få ungefär samma struktur på bygget som på resten av panelen runt stereon?

199 Inlägg
19 maj 2007
när du plastat då spacklar du ett ytskikt...  efer att du först gjort en avgjutning av originalstrukturen med en spackelklump.. så duttar du denna över spackel skicktet för att få samma struktur.. alternativt klä med vinyl som har liknande struktur....

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

8 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Ahh smart! Inte en tanke på att man kunde göra så smile Tack så mycket.

199 Inlägg
19 maj 2007
lungt.. det tricket använder dem som "lagar vinyl på heltid".. lycka till å hoppas att du får till det...

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
2 juni 2007
Finast med Dubbel-din stereo om du har dubbel-din fack.. ligger på en 3000:- för en Clarion med 3cd växlare (Kolla på pricerunner) men om du nu tvunget vill ha en enkel-din stereo ska du gå in på Volvo och säg att du vill ha ett DIN-fack under till stereon. ligger väl på nån hundring har jag för mig.. men den som betalar får ett fint resultat:D

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Sök