3802
Sök

Öka maxlasten på husbilreggad Mercedes

424 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Hej,

jag har en husbilsreggad Mercedes 310 som jag tycker tar för lite last. Totalvikten är 3200 kg och maxlasten är satt till 350 kg efter regbes till husbil (1980) då inredning, gas och sånt hade kommit på sin plats.

Nu vill jag piffa upp min älskade vagn med lite nya grejer, hade tänkt med ett ljudsystem, dvd-spelare  och lite annan lyx vilket kommer att innebära en hel del vikt i högtalare, slutsteg och batterier. Tar jag 100 kg från maxlasten med den nya utrustningen plus att ölen väger en del (jag tänker inte köpa light öl wink )så stannar jag kanske på att bara få lasta 200 kg. Det är ju bara 3 pers i besättningen! och jag kan inte be mina kompisar banta för att polisen anser att var man väger 70kg.

Så nu till frågan, kan jag öka maxlasten genom att tex förstärka chassit och upphängningen (bladfjädrar) och få det att gå igenom en regbes eller måste självaste Mercedes-benz titta på saken också (med tusenlappar i betalning)?

svår fråga, har nån gjort liknande?

/mvh simon

**// Toyota \\**

Skaune
20 maj 2007
Tror det kommer bli en onödigt dyr historia för dig, behöver som du säger göra en hel del modifikationer, sen måste du reg.bes den igen, och sen får du dessutom inte öka mer än 300kg, annars blir det helt plötsligt tung lastbil.

Sök