drar liv i denna tråd igen.
var ett tag sen jag skrev denna tråd men har inte riktigt tagit itu med problemet förän nu.
har mätat ampere och dragit säkringar och har kommit fram till att det måste vara HU:n och ev Larmet som tillsammans hjälper till att tömma mitt batteri.
med allt inkopplat drar den ca 0.13 A och då förstår man ju att efter några dagar är det slut på störm i batteriet. drog ut säkringen som sitter i HU:n och förbrukningen sjönk till 0.04 lr ngt liknande. HU:n är förövrigt en Alpine cda-9855r.
Kollade sedan på Iso kontakterna och upptäckte att det är "tjuvkopplat" ständig ström och tändningen tror jag det är (har läst att vissa gör så på jusst VAG bilarna för att komma förbi
ngt, vet inte riktigt vad?
). Tog då bort den kopplingen och mätte. kom fram till att när man drog ur nyckeln så var förbrukningen på upmätta 0.04 A.
Problemet då är att HU:n tappar minnet varje gång man drar ut nyckeln och det är riktigt irriterande. Någon som vet hur man löser det problemet?
har även läst att larmet (i min bil sitter ett CarGuard) kan strula med, men tror den största boven är Stereon eftersom jag hade en gammal JVC innan och då märkte jag inte att den drog lika mycket tjuvström.
tack på förhand för svar:)