Är sugen på att köpa en Audi s2/ nissan 200 eller en toyota supra 3. Men vet inte vilken bil som är mest lättrimmad och tål att trimmas utan att hela moton rasar. Skulle vara bra att höra andras åsikter.
Well well. Audi S2 hade jag valt. Det är tysk kvalite det där! Dom är sådär på trimmning. Men sen beror det ju på vad du tänk trimma den med. Skulle nog tro att den väger minst utav alla dom 3 med eller?
Tjena, jag får nog rekomendera en S2, hade en innan.
Chippa, sätt på 3 tums hela vägen, öppet filter som får kall luft, så har du en grymt härlig bil...Underbar komfort med bra ös när man vill, härligt vrid verkligen...
Bla för jag har hört att 200 ska ha div problem med vevlagrena. (jag är dock ingen 200 expert utan det här är bara vad jag läst och hört) sen så har jag förstått det som att dom som verkligen trimmar sina 200 och vill ha ett lite annorlunda projekt byter till en rb25. iofs förstår jag dom. en 2 liters turbomatad 4:a gentemot en väldigt driftsäker 2.5 liters turbomatad 6:a.
200an är en väldigt fin bil, vilken satsar du på? s13 lr s14? Båda är fina med lite små moddar så blir det väldigt trevliga bilar o köra som även håller bra om man sköter dom rätt och monterar en oljekyl med termostat osv om du kör väldigt hårt. Supran är också en fin bil men dom har nog mer problem med vevlager än nissan 200sx.. MkIII snackar vi då. Dom går att plocka ut cirka 300hk med orginal turbo. Och ~420 med orginal grenrör sen tar det stopp.
Nissanen kan du plocka ut ~300 med orginalturbo med byte av IC och avgas. Hellst oljekylare också för att vara på den säkra sidan.
200an är en väldigt fin bil, vilken satsar du på? s13 lr s14? Båda är fina med lite små moddar så blir det väldigt trevliga bilar o köra som även håller bra om man sköter dom rätt och monterar en oljekyl med termostat osv om du kör väldigt hårt. Supran är också en fin bil men dom har nog mer problem med vevlager än nissan 200sx.. MkIII snackar vi då. Dom går att plocka ut cirka 300hk med orginal turbo. Och ~420 med orginal grenrör sen tar det stopp.
Nissanen kan du plocka ut ~300 med orginalturbo med byte av IC och avgas. Hellst oljekylare också för att vara på den säkra sidan.
Mvh Richard
Lutar mest åt audin..går det inte plocka utt mer än 300hk ur en mk3. En polare snackar om 700hk orginal men han drömmer lite.
200an är en väldigt fin bil, vilken satsar du på? s13 lr s14? Båda är fina med lite små moddar så blir det väldigt trevliga bilar o köra som även håller bra om man sköter dom rätt och monterar en oljekyl med termostat osv om du kör väldigt hårt. Supran är också en fin bil men dom har nog mer problem med vevlager än nissan 200sx.. MkIII snackar vi då. Dom går att plocka ut cirka 300hk med orginal turbo. Och ~420 med orginal grenrör sen tar det stopp.
Nissanen kan du plocka ut ~300 med orginalturbo med byte av IC och avgas. Hellst oljekylare också för att vara på den säkra sidan.
Mvh Richard
Lutar mest åt audin..går det inte plocka utt mer än 300hk ur en mk3. En polare snackar om 700hk orginal men han drömmer lite.
Inte ur en 7m-gte motor som sitter i den gammle supran dvs MKIII men i MKIV som har en 3.0liters 6a med dubbelturbo kan du plocka ut 600hk utan att öppna motorn dock ej med orginal bränslesystem eller turbo, hur driftsäkerheten är då har jag ingen aning om.
Jag skulle köpt s2an om jag hade dina kriterier. Men 200sx (s13) tycker JAG är snyggare, och så är det som sagt jävligt lättrimmad. supran väger ju som sagt bra mkt mer än dom andra 2, men då har du ju också en 245hk och en rätt stabil motor. s13= oljekyl ett måste om du ska trimma.