Tonade Rutor Är Du Expert På Sånt Läs Detta

Speddy_Gonzales
25 maj 2007 · 437 Inlägg

Heej, jag har blivit tagen av polisen för mina tonade rutor där framme och nu undrar jag på vilken sätt kan man lura SBP och för dom tro att den är borta utan att TA BORT DEN.
kan man påstå att systemet har gått sönder och det går inte att ta upp rutorna eller säga att vi skulle montera bort dom från bilen men så gick dom sönder.

HJÄLP PLEASE HAR BETALAT SKIT MYCKE FÖR MINA TONADE RUTOR sadsad.

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
Nissan Note (2008)
andreas_940
25 maj 2007 · 498 Inlägg

Vissa brukar ta bort säkringen till elhissarna, men vissa åker dit på det ändå.

Annars kan du köpa en uppsättning framrutor och bara byta när du ska in

Inkster Fartsyndare/Musik-narkoman
25 maj 2007 · 199 Inlägg
Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
Speddy_Gonzales
25 maj 2007 · 437 Inlägg

Jag tackar hjärtligt för hjälpen av er, på ett sätt så får man skylla sig själv men på andra sidan JAG HATAR POLISER o tappat all respekt för dom för att man får inte göra nått me sin bil men men det är min åsikt om de.

Senast redigerat av Speddy_Gonzales (25 maj 2007)

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Nissan Note (2008)
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
crazy75
25 maj 2007 · 190 Inlägg

Finns ingen anlednig att hata poliser för att dom gör sitt jobb, inte dom som har satt dit solfilmen, eller hur?
Skaffa ett par extrarutor som du kan ha till besiktningen eller ta bort filmen, helt enkelt

Tror inte att det finns nåt trick kvar som besiktningskillarna inte har sett...

Och ja, jag tycker att det är snyggt med tonade rutor runt, har haft det själv men tröttnat på att bli stannad för det.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness
Sneseglaren Servar flygande mattor
25 maj 2007 · 13 Inlägg

Antingen skaffar du extra rutor eller så monterar du ur rutorna vid besiktning.
Föredrar det senare alt.. men! kan inte bara hissa ner dem, om de sitter där så måste de fungera.

Ska bes min V70 nu och kör utan framrutor roll

Detta säger VV:
Tonade bilrutor
Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.

Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter.

Youngblood Billackerare
25 maj 2007 · 737 Inlägg

Speddy_Gonzales skrev:
Heej, jag har blivit tagen av polisen för mina tonade rutor där framme och nu undrar jag på vilken sätt kan man lura SBP och för dom tro att den är borta utan att TA BORT DEN.
kan man påstå att systemet har gått sönder och det går inte att ta upp rutorna eller säga att vi skulle montera bort dom från bilen men så gick dom sönder.

HJÄLP PLEASE HAR BETALAT SKIT MYCKE FÖR MINA TONADE RUTOR sadsad.

Det är ju ganska uppenbart. Du har fått ombesiktning på rutorna (eller???).. Bilbesiktningen komme rinte gå på några valser vad du än säger. Dem vill se dina rutor utan solfilm. Och dem kommer inte att godkänna din bil innan solfilmen är borttagen alt. att du har bytt ut rutorna. Billigast är nog att riva filmen och få det omtonat. Rutorna kan nog vara ganska dyra men kolla upp hur mycket du får betala för ett par begagnade.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 maj 2007 · 13 828 Inlägg

plocka ur dom sen åker du in och när dom frågar vart rutorna är så säger du att du vart förbannad på snutarna och slog sönder dom på plats..menar det är endå ingen lag på att man har rutor i framdörrarna smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
FireTraXX DFFL
25 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Speddy_Gonzales skrev:
Jag tackar hjärtligt för hjälpen av er, på ett sätt så får man skylla sig själv men på andra sidan JAG HATAR POLISER o tappat all respekt för dom för att man får inte göra nått me sin bil men men det är min åsikt om de.

Polisen bestämmer inte hur mörk toning du får ha.
De gör sitt jobb.

Jag hatar folk som säger att de hatar poliser.
För du lär krama om de när du blir rånad och de fångar personen...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Speddy_Gonzales
26 maj 2007 · 437 Inlägg

Det har du helt rätt i jag hade stor respekt för dom innan men nu gör jag inte de längre kanske hata för starkt ord att använda men alla fall ingen respekt för dom mer, för varenda gång man behöver så finns dom alldrig för än.

Jaja nog om poliser

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
Nissan Note (2008)
Speddy_Gonzales
26 maj 2007 · 437 Inlägg

Så man kan inte säga till Sbp att jag försökte ta bort rutorna o så gick de nått snett o nu får jag inte upp rutorna som ni skrev ingen lag på att man måste ha sido rutor.

Då kan man lika bra hissa ner dom o ta bort säkringen eller så kablarna till knapparna?

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
Nissan Note (2008)
FireTraXX DFFL
26 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Slå isönder de och säg att du är raggare som vill ha fräck kromad armbåge big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Albbub
26 maj 2007 · 11 Inlägg

Hatar absolut inte poliser men jag tycker de kan ägna statens pengar åt nått annat än att ta fast folk för tonade rutor osv.

Bjorne666
26 maj 2007 · 4 Inlägg

Jag har haft samma problem och kollade med SBP's tekniska rådgivare. OM det finns rutor ska de gå att kontrollera, det är alltså inte 100% säkert att rycka säkringen och besikta med rutorna nere. MEN det är faktiskt inget krav på att sidorutor ska finnas, så att ta bort rutorna är alltså helt ok. Det brukar dessutom gå rätt snabbt när man kommit på tricken... :-)

Brådhis * Voff voff *
26 maj 2007 · 10 336 Inlägg

Dom lär knappast godkänna att rutorna är fria från film om rutorna inte ens är med till besiktningen... Det där med att lämna dom hemma eller hissa ner dom - Det tåget har gått!

Riva bort filmen eller byta ut rutorna är dina två alternativ! Tyvärr...!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 maj 2007 · 13 828 Inlägg

Brådhis skrev:
Dom lär knappast godkänna att rutorna är fria från film om rutorna inte ens är med till besiktningen... Det där med att lämna dom hemma eller hissa ner dom - Det tåget har gått!

Riva bort filmen eller byta ut rutorna är dina två alternativ! Tyvärr...!

//Brådhis

det är fortfarande ingen lag på rutorna
sitter rutorna i ska dom vara otonade men är dom inte där så
kan dom inte göra ett skit mer än att godkänna att dom ej är tonade
spelar ingen roll vad som står på ett papper
så länge det ej är lag på sidorutor så är det fritt fram

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Sneseglaren Servar flygande mattor
26 maj 2007 · 13 Inlägg

Growe skrev:

Brådhis skrev:
Dom lär knappast godkänna att rutorna är fria från film om rutorna inte ens är med till besiktningen... Det där med att lämna dom hemma eller hissa ner dom - Det tåget har gått!

Riva bort filmen eller byta ut rutorna är dina två alternativ! Tyvärr...!

//Brådhis

det är fortfarande ingen lag på rutorna
sitter rutorna i ska dom vara otonade men är dom inte där så
kan dom inte göra ett skit mer än att godkänna att dom ej är tonade
spelar ingen roll vad som står på ett papper
så länge det ej är lag på sidorutor så är det fritt fram

Exakt!

Inget krav på sidorutor, men sitter de där ska de fungera annars 2a

bes på detta sätt förr..

Josip
26 maj 2007 · 67 Inlägg

eftersom dom ska bara kolla dina rutor så kan du inte bara säga att dom har gått paj, då kommer dom bara säga till dig att komma tillbaka när du har fixat det och att du har en månad på dig...du kommer inte undan det tyvärr..om inte du köper ett par andra rutor och sätter dit dom och byter tillbaka sen

H40GST
26 maj 2007 · 297 Inlägg

Läste om en tjej i bilsport som ofta åkte fast för sina tonade framruter. hon hade plexiruter i reserv som hon satte i när hon hissat ner dom tonade och det gick igenom.

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker
Errol
26 maj 2007 · 320 Inlägg

FireTraXX skrev:

Speddy_Gonzales skrev:

Jag hatar folk som säger att de hatar poliser.
För du lär krama om de när du blir rånad och de fångar personen...

...well idag är det väl knappast någon ide hoppas på att snuten får tag i rånare roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang