3179
Sök

Ljudsystem volvo s60

34 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
Tjenare!
funderar på att dra igång ett riktigt ljud bygge i min s60, men vill att det ska vara så diskret som möjligt, tänkte behålla orginal stereon och sätta dit slutsteg och grejer från den, lite surt att den inte klarar mp3 bara! nåja funderar på att klämma dit 8" bas + 4" i framdörrarna, 6,5 bak dörrar och 6,5 i hatthylla.. ev skippa baslåda beroende på vilket ljud man får av det som man sätter dit..

skulle gärna vilja ha lite kommentarer och tips av de som gjort nå liknande innan eller bara har synpunkter på hur det tror att det kommer att funka!!

Mvh Rickard

603 Inlägg
27 maj 2007
Jag tycker det låter som ett fint projekt. Gillar själv när man sätter sig i en bil och allting ser helt orginal ut men låter kanon!
Varför 4"? i framdörrarna och 6,5" i bak?
-Vad jag har lärt mig och förstått så tror jag att jag skulle satsat på ett fint 6,5" system i fram. Om du sen vill skippa baslåda så är jag kanonnöjd med basen ifrån mina 6*9:or i hatthyllan. Om det går att gämföra med 8" basar i skuffen är väl precis men det är inte långt ifrån.
Lycka till med projektet!

In hoc signo vinces

2 123 Inlägg
27 maj 2007
Mini_ice skrev:
Tjenare!
funderar på att dra igång ett riktigt ljud bygge i min s60, men vill att det ska vara så diskret som möjligt, tänkte behålla orginal stereon och sätta dit slutsteg och grejer från den, lite surt att den inte klarar mp3 bara! nåja funderar på att klämma dit 8" bas + 4" i framdörrarna, 6,5 bak dörrar och 6,5 i hatthylla.. ev skippa baslåda beroende på vilket ljud man får av det som man sätter dit..

skulle gärna vilja ha lite kommentarer och tips av de som gjort nå liknande innan eller bara har synpunkter på hur det tror att det kommer att funka!!

Mvh Rickard

Låter som ett bra projekt, men Stereon behövs nog bytas för den är inte mkt att hurra för eftersom den saknar massor med inställningsmöjligheter jämfört med en "riktig" Spelare.
Basljud kommer du att få eftersom du har 2 st 8" basar, men vill du ha mer så skulle jag råda dig att sätta ett par 6x9" i hatthyllan för ännu mera bas.
MVH Fredrik

Sök