3044
Sök

Världens mest UNDERSKATTADE bil?

168 Inlägg
9 juli 2007
#61
FireTraXX skrev:
En turbobil har vridet och en turbobil med fyrhjulsdrift har greppet.
Puss på dig kompis.

haha. varför backa upp en M3 såpass hårt om dem nu saknar basics? jeez lol

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

140 Inlägg
9 juli 2007
#62
Porsche 928 är enligt mej den mest underskattade bilen..

Det är en äkta porsche, v8 (snabba), bra väghållning, grym komfort, jag har då inte åkt skönare i någon annan bil, bra kvalitet, snygga (enligt min smak iaf)

Teddan
2 495 Inlägg
9 juli 2007
#63
m3 e36 3,2l 321hk gör 0-100km/h på 5,5 ..... det gör inte en 850turbo ! !
skoda rs modeller .. fy fan dom suger hästb*lle .. köpte ju en helt ny skoda octavia rs tdi den 13april i år ...  efter 8 verkstadsbesök så sålde jag den förra veckan ... allt krångla på den jävla skit bilen.
det sista så rasa växellådan innan så var det massa motor elektronikfel.

men som sagt underskattade modeller ... jag tycker som någon tidigare talare .. subaru legacy en riktig doldis som finns med turbo och bra prestanda.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

106 Inlägg
9 juli 2007
#64
Måste bara nominera Nissan 180zx, Bakhjulsdriven rapp bil med mycket bra väghållning. Och den är lättsladdad och riktigt skön "åkalångtbil" . Många tycker dock formerna ser ut som skit, men jag gillar dem smile litet + är ju att den är ganska ovanlig också.

Dieselgypsy
538 Inlägg
9 juli 2007
#65
FireTraXX skrev:
TheDeadDorkster skrev:
En av världens mäst underskattade märken när det gäller prestanda är faktiskt Volvo. Utanför scandinavien finns det nästan INGEN som håller på med Volvo, det är enbart på hemmamarknaden som Volvo är något. Tänk bara vilka otroliga turbobyggen det finns i 240/740/940 och 850.

Och toyota i japan, chevrolet i usa och lotus i england.

Vad är det för argument. Kan du vara vänlig att förklara? Jag skriver att Volvo endast är stort här uppe i norr, och därför enbart har en marknad på max 20m pers.. Utanför Norden är Volvo lika med gubbbil.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Teddan
2 495 Inlägg
10 juli 2007
#66
TheDeadDorkster skrev:
FireTraXX skrev:
TheDeadDorkster skrev:
En av världens mäst underskattade märken när det gäller prestanda är faktiskt Volvo. Utanför scandinavien finns det nästan INGEN som håller på med Volvo, det är enbart på hemmamarknaden som Volvo är något. Tänk bara vilka otroliga turbobyggen det finns i 240/740/940 och 850.

Och toyota i japan, chevrolet i usa och lotus i england.

Vad är det för argument. Kan du vara vänlig att förklara? Jag skriver att Volvo endast är stort här uppe i norr, och därför enbart har en marknad på max 20m pers.. Utanför Norden är Volvo lika med gubbbil.

volvos största marknad är inte norden..... då skulle dom kursat för länge sedan

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

517 Inlägg
10 juli 2007
#67
Toyota Starlet .. fram t o m -85 tror ja de är.. 58 hk MEN den väger ca 700-800 kg och är bakhjulsdriven..vilken grusvägsmaskin..

(tro mig, det går att plåga dom asen..)


JapsRacer!
198 Inlägg
10 juli 2007
#68
volvo 245. Finns ingen bil med mera bagageutrymme och tålighet. Mamma har en sådan och jag plågar den ofta.. den har gått 34tusen mil och avgaset är det ända som strulat smile


266 Inlägg
16 juli 2007
#69
Hellquist skrev:
hasse83 skrev:
Aerodynamik skrev:
Japanska bilar, där jag bor är det många som tror att alla japanska bilar är skit som inte har någon kvalité eller vettig motor. Japanska sportbilar finns inte enligt dem.
Well, you just wait and see lol

Them bastards! :>


Mest underskattade bilen prestandamässigt är tamefan en Subaru Impreza Wagon. smile

Japanska "sportbilar" (Sportbilar gör enligt mig i Ängelholm eller i Stutgart, dvs Porsche och Koenigsegg) alltså Supra och Skyline är rätt överskattade. Det är häftiga bilar men det finns bilar som är både snabbare och framför allt snyggare.

Fredrik.Gustavsson skrev:
M1cha skrev:
M3 E36 3,2 helt klart. Går som ett skott!

Den är väl inte underskattat, snarare överskattat enligt min mening.
En underskattat bil är helt klart de gamla Lexus modellerna, ser inte mkt ut för världen utifrån men insidan är som en dröm och motorerna är det nog inget fel på heller då dom flesta har en V8 ruvandes under huven : )

BMWs M-modeller är väl överskattade om någon bil är det. En gammal M3 får stryk av de flesta bilar från samma tid. Tar du en M3 från 95 och en Skyline R33  eller en Supra från samma år så har inte  M3 någon att säga till om. Jag tror inte en BMW M3 E36 är så mycket piggare än min 850 Turbo..

/Fredrik

Piggarre än dein 850?? skulle nog tro det ! Naivt att tänka nåt annat du!!
mvh niclas m- modellerna e jävligt kraftfulla och extremt maffiga enligt mig så snacka inte skit om dem!


202 Inlägg
16 juli 2007
#70
Tror Lancia Delta HPE med 2 liters turbon är lite underskattad. Ingen erfarenhet av den själv men borde vara mycket prestanda för pengen.

Sen har vi Fiat Coupé 20V, även kallad "fattigmansferrari" i folkmun. Älskar instrumenteringen i dom och att bilens färg löper igenom instrumentbrädan.

Seatmodellerna med 1,8T motorn ( Ibiza, cordoba cupra mfl.. )

Man har sett många av dessa för knappt några pengar alls, det borde hänga ihop med att de är lite underskattade

Man nog att våga köra en tjejbil :)

2 600 Inlägg
16 juli 2007
#71
ford scorpio en säker bil. rymlig skön att köra kankse inte världens snyggaste bil men sköter man om den så håller den.

gör som jag kör gubba racer=)

499 Inlägg
16 juli 2007
#72
Aerodynamik skrev:
Hellquist skrev:
Aerodynamik skrev:
Japanska bilar, där jag bor är det många som tror att alla japanska bilar är skit som inte har någon kvalité eller vettig motor. Japanska sportbilar finns inte enligt dem.
Well, you just wait and see lol

Them bastards! :>


Japanska "sportbilar" (Sportbilar gör enligt mig i Ängelholm eller i Stutgart, dvs Porsche och Koenigsegg) alltså Supra och Skyline är rätt överskattade. Det är häftiga bilar men det finns bilar som är både snabbare och framför allt snyggare.

/Fredrik

Så du jämför Supra och Skyline mot Koenigsegg? Nå, om du lägger 5,5miljoner i en Supra eller Skyline så blir det nog svårt för Koenigsegg att hänga med wink

(Supra och Skyline kostar ju 'bara' cirka 150-400 000 ungefär. Koenigsegg några miljoner tongue

Edit: Skulle inte 280hk gränsen finnas i Japan skulle nog Porsche känna sig slagna.

Läs mitt inlägg igen. Jag skrev att Supra och Skyline är bra bilar, de är överskattade ändå. Jag jämför inte Supra/Skyline med Koenigsegg. Ta på er glasögonen och läs inläggen två gånger innan ni gnäller.

FireTraXX skrev:
Hellquist skrev:
BMWs M-modeller är väl överskattade om någon bil är det. En gammal M3 får stryk av de flesta bilar från samma tid. Tar du en M3 från 95 och en Skyline R33  eller en Supra från samma år så har inte  M3 någon att säga till om. Jag tror inte en BMW M3 E36 är så mycket piggare än min 850 Turbo..

/Fredrik

Isåfall får man ju ta en skyline eller supra utan turbo, pang så vinner BMW:n.
Och jo, en E36 BMW kör ifrån din 850...

Har jag skrivit att jag kör ifrån en M3? Jag skrev att den inte är så mycket piggare än min bil. Läs vad jag skriver innan du gnäller.

hasse83 skrev:
FireTraXX skrev:
Hellquist skrev:
BMWs M-modeller är väl överskattade om någon bil är det. En gammal M3 får stryk av de flesta bilar från samma tid. Tar du en M3 från 95 och en Skyline R33  eller en Supra från samma år så har inte  M3 någon att säga till om. Jag tror inte en BMW M3 E36 är så mycket piggare än min 850 Turbo..

/Fredrik

Isåfall får man ju ta en skyline eller supra utan turbo, pang så vinner BMW:n.
Och jo, en E36 BMW kör ifrån din 850...

Haha.
Det är fan inte sanning.
Ena dan säger:
"Random bmw Älskare #13"
Du kan ej jömföra bääämwää med en turbo bil (I fallet den snabbare bilen är turbo bilen)

"Random bmw Älskare #29003" bäämwää emmträ krossar ju din bil och den HAR ingen TURBO( I det fall bmwn e värre än turbo bilen. i vissa fall kanske en volvo 360 turbo från längesedan)

Det luktar autopower stank här.

Bmw e36 får smisk av de flesta 850 turbos med någorlunda trim. vilken bil som är grymmast över lag kan vi diskutera en annan gång. M3 E36 är en gammal bil och den har haft sin tid. Men en Bmw kraftbil är alltid en bmw kraftbil. spec med RWD.

Min nyligen sålda trimmade impreza piskade upp E46 bmw M3 vid stående start och den vart bara ecutec3 mappad med 3" från turbo till ca 260-270HK (orig 218)

Ska vi säga det är orättvist Bmwn har 343 hästkrafter då? fast den får smörj?

Ja, bra sagt. Det är väl ungefär så jag menar. BMW-fanatikerna vägrar inse att deras gullegris M3 får storstryk av en del europeiska och kanske framför allt många japanska bilar med turbo.

FireTraXX skrev:
En turbobil har vridet och en turbobil med fyrhjulsdrift har greppet.
Puss på dig kompis.

Har BMW M3 något av detta?

Läs vad jag skriver innan ni klagar. Nu är det 4-5 personer som svarat och ingen av dem har läst mitt inlägg ordentligt.


499 Inlägg
8 augusti 2007
#73
Var det ingen som ville svara på mina svar?


140 Inlägg
8 augusti 2007
#74
Verkar inte så wink

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 augusti 2007
#75
SNap3 skrev:
volvo 245. Finns ingen bil med mera bagageutrymme och tålighet. Mamma har en sådan och jag plågar den ofta.. den har gått 34tusen mil och avgaset är det ända som strulat smile

finns många fler blar med större bagageutrymme, tex. cheva caprice, ford granada osv smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

helt galen
388 Inlägg
8 augusti 2007
#76
Fast han har en poäng ändå i Volvo 240...

Visst är Caprisen stor i utryme, men den är förmodligen törstigare, den kostar mer att fixa, det krävs mer än handslägga o skruvmejsel (ok lätt överdrift) för att fixa den och den är defibitivt dyrare i inköp.

Varför åka fort när man kan åka brett?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 augusti 2007
#77
menade inte just hela bilen är bättre, utan att han skrev att det inte finns nån bil med mer bagageutrymme men det är ju inte sant, så därför tog jag capricen som exempel eftersom den är större smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 augusti 2007
#78
Volvotjej84 skrev:
Fast han har en poäng ändå i Volvo 240...

Visst är Caprisen stor i utryme, men den är förmodligen törstigare, den kostar mer att fixa, det krävs mer än handslägga o skruvmejsel (ok lätt överdrift) för att fixa den och den är defibitivt dyrare i inköp.

Caprice delar är absolut inte så mycket dyrare än 245ans..

C H E V R O L E T <3

160 Inlägg
8 augusti 2007
#79
Enligt mig så är Fiat Uno Turbo en underskattad bil. Sålde dåligt i Sverige. Grymt kul bil som är lätt till vikten och med sin lilla varvvilliga turboförsedda 1.3 liters motor drar på som fasen. Inte nog med att toppfarten faktiskt är hela 200 km den är bensinsnål också även vid hård gasning. Ganska så lätt att trimma och med 30-40 hk extra under huven tillsammans med den lätta vikten av 980 kg så sticker den på ordentligt. Synd bara att smådetaljer och elfel tillhör vardagen för den som ägde en sådan. Ja vet för ja var en av dom lyckliga för några år sedan. Saknar den bilen än idag även om den hade sina baksidor.

Byfåne
368 Inlägg
8 augusti 2007
#80
Krullo skrev:
Måste bara nominera Nissan 180zx, Bakhjulsdriven rapp bil med mycket bra väghållning. Och den är lättsladdad och riktigt skön "åkalångtbil" . Många tycker dock formerna ser ut som skit, men jag gillar dem smile litet + är ju att den är ganska ovanlig också.

Håller inte med dig där. Säger inte att det är en dålig bil men underskattad kan jag inte hålla med om.

Sen folk som säger att Volvo är underskattade.. om man i folkmun säger att Volvon tål hur mycket som hälst och man får in en Japans bil i skuffen kan man då nominera en Volvo som underskattad på just dom punkterna? Nä.. Volvo är bra bilar men då inte underskattade.
Senast redigerat av Bubbaman (8 augusti 2007)



Sök