4066
Sök

Ärlig kommentar om bilarna.

DFFL
9 020 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Skönt att det finns folk som håller med mig om att man måste kunna ta kritik.
Det funkar ju inte i verkligheten som så att alla bara säger snälla saker.
Då får man flytta till Teletubbies...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

326 Inlägg
31 maj 2007
klart man måste kunna ta dålig kretik, dålig kretik är bra kritik fär då lär man sej att göra snyggare sen! om ni förstår vad jag menar:P

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

1 436 Inlägg
31 maj 2007
Det där med betyg och kommentarer är känsligt.
Enligt mig är många bilar här på garaget 3:or, men lämnar man en 3:a på en orginalare (typ som min egen) så verkar ägaren bli förolämpad.
Menar, har man inte orkat göra så mycket på bilen så förtjänar man väl inte en 5:a?

Ta den här bilen till exempel. http://www.garaget.org/?car=29287
En redig 5:a, kolla bara på vad som är gjort med den både över och under huven.
Men, nu till det lustiga. Minst 7 pers tycker att en orginal snik 9000 (min) är lika het eller hetare än denna nissan. Sånna röster känns inte så kul att få, jag vill ha ärliga röster så jag vet att kärran uppskattas den dagen jag faktiskt lägger upp ett sjysst åk.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Skåning
739 Inlägg
31 maj 2007
Ja fy fan så ful bil, den skulle jag vilja mangla med traktorn.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Saaboholic
3 129 Inlägg
31 maj 2007
Ibanezman skrev:
Ja fy fan så ful bil, den skulle jag vilja mangla med traktorn.

Haha då är vi två big_smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

455 Inlägg
31 maj 2007
Men när man ger kritik så behöver man jue inte t.ex skriva " fan vilken jävla ful bil du har" de tycker ja verkar vara lite onödigt å kommentera, men man kan la typ säga de hade vart snyggare om de vart si å så..ir har jag fel rätta mig annars;P
ajja men de ju vad jag tycker i varje fall:P hehe

4 571 Inlägg
31 maj 2007
Konstruktiv kritik är alltid välkommet.
tex: Bilen var ju inte så vacker, men med lite ny lack och 15kg spackel skall det nog bli bra.

Men kommentaren som "Ibanezman" skrev är ju bara löjlig

2 Inlägg
31 maj 2007
Klart man måste kunna ge och ta positiv och negativ kritik.. men ger man negativ kritik till någon som tycker jag man borde förklara mer vad som borde ändras på och så och inte bara skriva att bilen är ful.. Okej skriver man bara att bilen är ful så vet ju inte ägaren vad den kan tänka på för att förbättra å så... Men förklarar den som ger kritiken blir det oftast lättare att ta och man förstår vad personen menar, alltså för det mesta mindre sårbart.

Fotar gärna, bara att höra av er om ni vill ha fotat

DFFL
9 020 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Men om man inte tycker att det är lönt att ändra något på den då?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

390 Inlägg
31 maj 2007
Om jag bara har dåliga saker att komma med om en bil då säger jag då hellst ingenting. Tycker det känns onödigt och oviktigt att framföra min åsikt när det ändå bara är negativt. Men en någorlunda bil där jag bara tycker vissa saker skulle kunna ändras till det bättre så kan jag säga det.
Är nog inte så bra på att ta kritik själv heller.
Förslag om förbättringar är jätteroligt att få vare sig jag håller med eller inte men kommentarer som, -fy fan vad ful! osv känns mest irriterande.

DFFL
9 020 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
airam skrev:
Förslag om förbättringar är jätteroligt att få vare sig jag håller med eller inte men kommentarer som, -fy fan vad ful! osv känns mest irriterande.

Men det var ju inte det jag sa...
Jag sa: "Varför vann du? Inga motståndare?".
Inte ett ord om bilens utseende förräns de började gnälla på mig.

Russel Crowe, Gladiator.

390 Inlägg
31 maj 2007
FireTraXX skrev:
airam skrev:

Men det var ju inte det jag sa...
Jag sa: "Varför vann du? Inga motståndare?".
Inte ett ord om bilens utseende förräns de började gnälla på mig.

Nej jag villade väl iväg mig lite på ämnet bara..
Tänkte inte på just det du skrivit.

X40 Nordic
784 Inlägg
31 maj 2007
Hmm tycker det är bra att få kritik både posetiv och neativ så länge den är konstruktiv. För skulle jag få dålig kritik om nått skulle jag bara fråga vad det var som var fel och sen åtgärde detta om det var nått jag med skulle reta mig på eller så skulle jag bara skita i det. det är ju trots allt min bil och jag gör vad fa* jag vill me den.

Herr
1 722 Inlägg
31 maj 2007
FireTraXX skrev:
Igår så lade jag en kommentar på en bil.
Hon hade vunnit något pris för sin bil i nån tävling, och jag skrev "Varför vann du? Inga motståndare?"

Tydligen så får man inte skriva det, varför?

En totalt dumknullad jävel skrev:
Du kan ju försöka vara lite snällare med kritiken i framtiden iaf.. klagar man på något, okej, men då måste man samtidigt berömma en annan sak..

Och hon själv säger:
Tjejen med fula bilen skrev:
å faktum e att meningen e att man ska få bra kredit för sin bil på garaget å de har jag fått!! så har du inget vettigt att säga så bara knip igen å backa!

Varför skulle det vara så att man MÅSTE ge bra kommentarer?
Jag tar emot alla kommentarer på min bil, bra som dåliga.

Ifall nån skriver: "Fan va ful bil" till mig, så antingen svarar jag inte eller så svarar jag Tack.

Varför kan vissa inte ta när man ger en helt ärlig åsikt om vad man tycker om personens bil?

EDIT:
Såhär ser bilen ut:
http://temp.uppladdning.net/1180614659.jpg

Ska man skriva en kommentar på en bild eller vad fan som helst så ska den vara ärlig, sen om det är en positiv eller negativ kommentar det spelar ingen roll, bara man skriver det man tycker.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Högerstolsrallyåkare
114 Inlägg
31 maj 2007
Lägger man upp sin bil här på Garaget så är det väl för att visa upp den och få kommentarer om den, och då kan man inte förvänta sig att alla ska tycka den e skitsnygg....

Men dock tycker jag väl inte att man behöver vara spydig och säga en taskig kommentar utan gillar man inte bilen räcker det väl att säga typ "nja inte min smak" eller säga att "den skulle vara snyggare om du gjorde bla bla bla..." Bättre med konstruktiv kritik...
Som sagt kritik för man vara beredd att ta, och skulle något säga något som man inte håller med om så e det väl bara att skita i det, det är väl endå ens egens bil?? hmm

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*

3 113 Inlägg
31 maj 2007
tyckte det var en klockren kommentar men ändå lite fräck tongue skulle kanske omforma det lite men ändå punktera samma röda tråd wink

Semper Fi

undergroundracing
1 juni 2007
Tycker "Inga motståndare?" vart en spydig och onödig kommentar.
Förstås upp till var och en å kommentera vad dom vill,
men varför inte ge konstruktiv kritik istället?
ge förslag på diverse förbättringar. "lite vett och etikett"
Vet inte vad du vill få ut av en sån kommentar, vad hade du väntat dig för svar?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 juni 2007
visst blir man inte glad av nån dålig kommentar men vafan det är bara tacka och ta emot alla kan ju inte gilla enns bil smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

DFFL
9 020 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
M3_Kungen skrev:
Tycker "Inga motståndare?" vart en spydig och onödig kommentar.
Förstås upp till var och en å kommentera vad dom vill,
men varför inte ge konstruktiv kritik istället?
ge förslag på diverse förbättringar. "lite vett och etikett"
Vet inte vad du vill få ut av en sån kommentar, vad hade du väntat dig för svar?

Varför ska jag behöva berätta för henne hur jag tycker att hennes bil ska se ut?
Jag ville inte få ut något ur kommentaren, jag bara skrev vad jag tyckte.
Jag väntade mig ett svar liknande de jag ger när någon skriver så om min bil. (Tack)

Russel Crowe, Gladiator.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 juni 2007
det roligaste jag vet är när jag får ärliga kommentarer och dom utvecklar sig, när dom skriver "det skulle vart bättre genom att..." eller "fan va fin på grund av..." och så vidare! smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök