2855
Sök

dom snyggaste japanska sportbilarna top tio!

Gubbe
52 Inlägg
1 juni 2007
#41
Inte heeeelt säker, men jag tror inte Audi kommer från Japan... *ska kolla*winkcool

Mazda MPS
Music

2 230 Inlägg
1 juni 2007
#42
Stenis skrev:
Inte heeeelt säker, men jag tror inte Audi kommer från Japan... *ska kolla*winkcool
HAHA oj:P missade den dära texten där det stod japanska:P heh min miss:)
tar väll 200sx och 300zx dåbig_smile
Senast redigerat av Rojpen (1 juni 2007)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 396 Inlägg
1 juni 2007
#43
1. Nissan 200SX S14a


Resten är bara att glömma..

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

1 juni 2007
#44
skyline r34. finns ingen snyggare. sen kommer väl nsx, r33, supra, impreza.

2 230 Inlägg
1 juni 2007
#45
RouziMotorsport skrev:
nissan micra för fan
HAHAHA:D kanske inte sport bil men dom e fan grymm:P

så kan det vara då det inte blev som det skulle

2 014 Inlägg
1 juni 2007
#46
Det som definierar en sportbils vara eller icke vara enligt mig är en rad olika kriterier som bilen ska uppfylla. Dessa är bland annat:

• Acceleration
• Topphastighet
• Väghållning
• Vikt (eller åtminstone åtgärder för att minska den)
• Exklusiva materialval i kaross, chassi, inredning, osv
• Motorkonfiguration
• Effekt
• Bromsar
• Utformning av inredning eller delar därav
• Utformning av kaross så att dess huvudsakliga funktion är nytta/aerodynamik och inte estetik
• Exklusivitet
• Utvecklingspotential utan större eller dyrare ingrepp

Jag tycker att Nissan Skyline R34 GT-R motsvarar dessa kriterier på ett mycket bra sätt.

• Acceleration 0-100 km/h ~5.00 sek
• Topphastighet ~250 km/h med borttagen fartspärr
• Avancerad 4WD, 4WS, fjäderbenstag fram och bak standard, med mycket mera
• Framskärmar och motorhuv aluminium standard, bakdiffuser i kolfiber, viktsparande detaljer i motor/motorrum, viktsparande detaljer i hjulupphängning, lättmetallsfälgar i 18" som tillsammans väger 16 kg mindre än en "genomsnittlig" uppsättning 17" lättmetallfälgar
• 2,6l I6 med dubbel överladdning och frontmonterad IC, knappast en motor för genomsnittsfamiljen eller miljöaktivisterna
• 328 hk @ 6 420 rpm & 392 Nm @ 4 400 RPM
• 4-kolvsok med 300mm ventilerade skivor fram, 2-kolvsok med 280mm ventilerade skivor bak, särskilt utvecklat ABS-system
• Riktiga sportstolar, MFD med relevanta motor- och fordonsdata, 2-sitsigt baksäte
• Justerbar bakvinge, frontdiffuser, bakdiffuser, inbyggd radioantenn, aerodynamiskt väl utformad kaross, etc
• Sällsynt bil (även i Japan), ganska dyr i inköp och drift
• Relativt billigt och enkelt trimbar till 550-600 hk med bibehållen driftsäkerhet och hållbarhet
• Bilen satte rekordtid för serieproducerade gatbilar på Nürburgring när den lanserades

Om du KOOLSVILLE av en eller annan anledning inte tycker om Skyline så respekterar jag det och har inga som helst problem med det, alla har vi olika smak och tur är väl det. smile

Men om du inte kallar en bil med dessa egenskaper för sportbil, så tycker jag personligen att du har en mycket underlig uppfattning om vad en sportbil är för något och skulle mycket gärna vilja veta hur du definierar en?

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Avstängd
658 Inlägg
1 juni 2007
#47
Alecci skrev:
Det som definierar en sportbils vara eller icke vara enligt mig är en rad olika kriterier som bilen ska uppfylla. Dessa är bland annat:

• Acceleration
• Topphastighet
• Väghållning
• Vikt (eller åtminstone åtgärder för att minska den)
• Exklusiva materialval i kaross, chassi, inredning, osv
• Motorkonfiguration
• Effekt
• Bromsar
• Utformning av inredning eller delar därav
• Utformning av kaross så att dess huvudsakliga funktion är nytta/aerodynamik och inte estetik
• Exklusivitet
• Utvecklingspotential utan större eller dyrare ingrepp

Jag tycker att Nissan Skyline R34 GT-R motsvarar dessa kriterier på ett mycket bra sätt.

• Acceleration 0-100 km/h ~5.00 sek
• Topphastighet ~250 km/h med borttagen fartspärr
• Avancerad 4WD, 4WS, fjäderbenstag fram och bak standard, med mycket mera
• Framskärmar och motorhuv aluminium standard, bakdiffuser i kolfiber, viktsparande detaljer i motor/motorrum, viktsparande detaljer i hjulupphängning, lättmetallsfälgar i 18" som tillsammans väger 16 kg mindre än en "genomsnittlig" uppsättning 17" lättmetallfälgar
• 2,6l I6 med dubbel överladdning och frontmonterad IC, knappast en motor för genomsnittsfamiljen eller miljöaktivisterna
• 328 hk @ 6 420 rpm & 392 Nm @ 4 400 RPM
• 4-kolvsok med 300mm ventilerade skivor fram, 2-kolvsok med 280mm ventilerade skivor bak, särskilt utvecklat ABS-system
• Riktiga sportstolar, MFD med relevanta motor- och fordonsdata, 2-sitsigt baksäte
• Justerbar bakvinge, frontdiffuser, bakdiffuser, inbyggd radioantenn, aerodynamiskt väl utformad kaross, etc
• Sällsynt bil (även i Japan), ganska dyr i inköp och drift
• Relativt billigt och enkelt trimbar till 550-600 hk med bibehållen driftsäkerhet och hållbarhet
• Bilen satte rekordtid för serieproducerade gatbilar på Nürburgring när den lanserades

Om du KOOLSVILLE av en eller annan anledning inte tycker om Skyline så respekterar jag det och har inga som helst problem med det, alla har vi olika smak och tur är väl det. smile

Men om du inte kallar en bil med dessa egenskaper för sportbil, så tycker jag personligen att du har en mycket underlig uppfattning om vad en sportbil är för något och skulle mycket gärna vilja veta hur du definierar en?
blir långt att skriva..så ja säger bara 3 ord tex..porsche carrera GT , Lambo , Ferrari. så def jag sport.

Har inte sagt att ja inte gillar skyline, men tycker inte d är något spec. Ett försök till att göra en nissan lite mer sportig. Fabriks trimmad nissan.
Senast redigerat av KOOLSVILLE (1 juni 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

2 014 Inlägg
1 juni 2007
#48
Jag har gott om tid att läsa ditt svar, om du orkar lägga tid på att skriva ett... smile Med tanke på tidigare inlägg i tråden så tror jag det är fler än jag som är nyfiken på dina definitioner av vad en sportbil är.

Porsche Carrera GT, Lamborghini, Ferrari, etc är exempel på vad sportbilar är för något, inte definition av vad sportbilar är... tongue

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Avstängd
658 Inlägg
1 juni 2007
#49
Som sagt olika smak har vi, och olika tycka om va som e sportbil och inte. smile

Och respektera andras åsikter tycker jag är viktigt.cool

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Byfåne
368 Inlägg
1 juni 2007
#50
Alecci skrev:
Det som definierar en sportbils vara eller icke vara enligt mig är en rad olika kriterier som bilen ska uppfylla. Dessa är bland annat:

• Acceleration
• Topphastighet
• Väghållning
• Vikt (eller åtminstone åtgärder för att minska den)
• Exklusiva materialval i kaross, chassi, inredning, osv
• Motorkonfiguration
• Effekt
• Bromsar
• Utformning av inredning eller delar därav
• Utformning av kaross så att dess huvudsakliga funktion är nytta/aerodynamik och inte estetik
• Exklusivitet
• Utvecklingspotential utan större eller dyrare ingrepp

Jag tycker att Nissan Skyline R34 GT-R motsvarar dessa kriterier på ett mycket bra sätt.

• Acceleration 0-100 km/h ~5.00 sek
• Topphastighet ~250 km/h med borttagen fartspärr
• Avancerad 4WD, 4WS, fjäderbenstag fram och bak standard, med mycket mera
• Framskärmar och motorhuv aluminium standard, bakdiffuser i kolfiber, viktsparande detaljer i motor/motorrum, viktsparande detaljer i hjulupphängning, lättmetallsfälgar i 18" som tillsammans väger 16 kg mindre än en "genomsnittlig" uppsättning 17" lättmetallfälgar
• 2,6l I6 med dubbel överladdning och frontmonterad IC, knappast en motor för genomsnittsfamiljen eller miljöaktivisterna
• 328 hk @ 6 420 rpm & 392 Nm @ 4 400 RPM
• 4-kolvsok med 300mm ventilerade skivor fram, 2-kolvsok med 280mm ventilerade skivor bak, särskilt utvecklat ABS-system
• Riktiga sportstolar, MFD med relevanta motor- och fordonsdata, 2-sitsigt baksäte
• Justerbar bakvinge, frontdiffuser, bakdiffuser, inbyggd radioantenn, aerodynamiskt väl utformad kaross, etc
• Sällsynt bil (även i Japan), ganska dyr i inköp och drift
• Relativt billigt och enkelt trimbar till 550-600 hk med bibehållen driftsäkerhet och hållbarhet
• Bilen satte rekordtid för serieproducerade gatbilar på Nürburgring när den lanserades

Om du KOOLSVILLE av en eller annan anledning inte tycker om Skyline så respekterar jag det och har inga som helst problem med det, alla har vi olika smak och tur är väl det. smile

Men om du inte kallar en bil med dessa egenskaper för sportbil, så tycker jag personligen att du har en mycket underlig uppfattning om vad en sportbil är för något och skulle mycket gärna vilja veta hur du definierar en?
Behöver inte vara så svårt att definierar en sportbil.
Kortvariant: en bil som skiter i saker som om du får in en barnvagn i bilen eller hur många bakar läsk, hur långt du kommer på en liter bensin och vad du spotar i CO2 halt.
Alttså en bil som är byggd för att gå fort(relativt till priset).
En BMW M3-5 är inte enligt mig en sportbil utan en vanlig tysk "svensson" bil med en stor motor.


Avstängd
658 Inlägg
1 juni 2007
#51
Alecci skrev:
Jag har gott om tid att läsa ditt svar, om du orkar lägga tid på att skriva ett... smile Med tanke på tidigare inlägg i tråden så tror jag det är fler än jag som är nyfiken på dina definitioner av vad en sportbil är.

Porsche Carrera GT, Lamborghini, Ferrari, etc är exempel på vad sportbilar är för något, inte definition av vad sportbilar är... tongue
Jo det är min förkortade def av sportbilar. sen är en supra en bil med sportigare utseende, likaså tex, en skyline, lr en subaru, lr en honda del sol, vanliga bilar med ett sportigare utförande.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Avstängd
658 Inlägg
1 juni 2007
#52
Bubbaman skrev:
Alecci skrev:
Det som definierar en sportbils vara eller icke vara enligt mig är en rad olika kriterier som bilen ska uppfylla. Dessa är bland annat:

• Acceleration
• Topphastighet
• Väghållning
• Vikt (eller åtminstone åtgärder för att minska den)
• Exklusiva materialval i kaross, chassi, inredning, osv
• Motorkonfiguration
• Effekt
• Bromsar
• Utformning av inredning eller delar därav
• Utformning av kaross så att dess huvudsakliga funktion är nytta/aerodynamik och inte estetik
• Exklusivitet
• Utvecklingspotential utan större eller dyrare ingrepp

Jag tycker att Nissan Skyline R34 GT-R motsvarar dessa kriterier på ett mycket bra sätt.

• Acceleration 0-100 km/h ~5.00 sek
• Topphastighet ~250 km/h med borttagen fartspärr
• Avancerad 4WD, 4WS, fjäderbenstag fram och bak standard, med mycket mera
• Framskärmar och motorhuv aluminium standard, bakdiffuser i kolfiber, viktsparande detaljer i motor/motorrum, viktsparande detaljer i hjulupphängning, lättmetallsfälgar i 18" som tillsammans väger 16 kg mindre än en "genomsnittlig" uppsättning 17" lättmetallfälgar
• 2,6l I6 med dubbel överladdning och frontmonterad IC, knappast en motor för genomsnittsfamiljen eller miljöaktivisterna
• 328 hk @ 6 420 rpm & 392 Nm @ 4 400 RPM
• 4-kolvsok med 300mm ventilerade skivor fram, 2-kolvsok med 280mm ventilerade skivor bak, särskilt utvecklat ABS-system
• Riktiga sportstolar, MFD med relevanta motor- och fordonsdata, 2-sitsigt baksäte
• Justerbar bakvinge, frontdiffuser, bakdiffuser, inbyggd radioantenn, aerodynamiskt väl utformad kaross, etc
• Sällsynt bil (även i Japan), ganska dyr i inköp och drift
• Relativt billigt och enkelt trimbar till 550-600 hk med bibehållen driftsäkerhet och hållbarhet
• Bilen satte rekordtid för serieproducerade gatbilar på Nürburgring när den lanserades

Om du KOOLSVILLE av en eller annan anledning inte tycker om Skyline så respekterar jag det och har inga som helst problem med det, alla har vi olika smak och tur är väl det. smile

Men om du inte kallar en bil med dessa egenskaper för sportbil, så tycker jag personligen att du har en mycket underlig uppfattning om vad en sportbil är för något och skulle mycket gärna vilja veta hur du definierar en?
Behöver inte vara så svårt att definierar en sportbil.
Kortvariant: en bil som skiter i saker som om du får in en barnvagn i bilen eller hur många bakar läsk, hur långt du kommer på en liter bensin och vad du spotar i CO2 halt.
Alttså en bil som är byggd för att gå fort(relativt till priset).
En BMW M3-5 är inte enligt mig en sportbil utan en vanlig tysk "svensson" bil med en stor motor.
håller med fullständigt !

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

2 230 Inlägg
1 juni 2007
#53
bara för att påmina så är inte Lamp och ferari och dom dära bilarna inte SPORT bilar utan räknas Som EXOTIC cars bara så att ni vet. dvs snoor dyra leksaker som är mer lyx och status än sport bil.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Avstängd
658 Inlägg
1 juni 2007
#54
Rojpen skrev:
bara för att påmina så är inte Lamp och ferari och dom dära bilarna inte SPORT bilar utan räknas Som EXOTIC cars bara så att ni vet. dvs snoor dyra leksaker som är mer lyx och status än sport bil.
nej men snälla , ja respekterar att du tycker så, men om inte det är sportbilar så vet i fan, lyxbilar  tycker ja då mer är stora Mercedes, Audi A8 , Bently, Rolls Royce, osv.  hmm

Och varför heter då Von Braun sportcars inte för Von Braun Ecxlusive cars    hmm

Återförsäljare av Ferrari.
Senast redigerat av KOOLSVILLE (1 juni 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Byfåne
368 Inlägg
1 juni 2007
#55
Rojpen skrev:
bara för att påmina så är inte Lamp och ferari och dom dära bilarna inte SPORT bilar utan räknas Som EXOTIC cars bara så att ni vet. dvs snoor dyra leksaker som är mer lyx och status än sport bil.
Tror du har lirat lite för mycket NFS.. hörde aldrig talas om Exoticcars innan.(om man inte pratade om 3tons Mercs eller en Bently)
Senast redigerat av Bubbaman (1 juni 2007)


2 751 Inlägg
1 juni 2007
#56
Skyline är absolut ingen sportbil enligt mig.. en RS4 orginal går bättre än en skyline orginal men de bägge är inga sportbilar.. Sportbil enligt mig är som sagt Ferrari, Porshce, Lambo osv..

de går säkert o slänga i en 1000hk motor i en volvo v70 men fan e de inte en sportbil...

Who Djaa bless no man curse

2 014 Inlägg
1 juni 2007
#57
KOOLSVILLE skrev:
Som sagt olika smak har vi, och olika tycka om va som e sportbil och inte. smile

Och respektera andras åsikter tycker jag är viktigt.cool
Absolut, skulle vara jäkligt tråkigt om alla alltid tyckte precis likadant. Och jag respekterar din åsikt om att du inte tycker Skyline är en sportbil (även om det är rätt uppenbart att jag inte håller med). big_smile

Jag är dock väldigt nyfiken på vilka kriterier du har för att en bil ska vara en sportbil, och därav min vilja att du ska motivera ditt argument. wink

Det är alltså ren nyfikenhet, inte respektlöshet mot dina åsikter eller ett försök att få dig byta ut dem mot mina. Att jag sedan tycker om att diskutera för diskussionens skull är en annan, om än mindre, faktor som spelar in. smile

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

2 201 Inlägg
1 juni 2007
#58
skyline r34 gtr
honda nsx
toyota supra mkIV
skyline r33 gtr
honda integra dc5 (vet inte om den räknas, men går som fan, speciellt på bana)

sen ser jag att det är många här som inte har öppnat kartboken på ett bra tag smile

Avstängd
658 Inlägg
1 juni 2007
#59
Alecci skrev:
KOOLSVILLE skrev:
Som sagt olika smak har vi, och olika tycka om va som e sportbil och inte. smile

Och respektera andras åsikter tycker jag är viktigt.cool
Absolut, skulle vara jäkligt tråkigt om alla alltid tyckte precis likadant. Och jag respekterar din åsikt om att du inte tycker Skyline är en sportbil (även om det är rätt uppenbart att jag inte håller med). big_smile

Jag är dock väldigt nyfiken på vilka kriterier du har för att en bil ska vara en sportbil, och därav min vilja att du ska motivera ditt argument. wink

Det är alltså ren nyfikenhet, inte respektlöshet mot dina åsikter eller ett försök att få dig byta ut dem mot mina. Att jag sedan tycker om att diskutera för diskussionens skull är en annan, om än mindre, faktor som spelar in. smile
smile

Som sagt att alla kriterier som Ferrari , lambo har...

prestanda orginal
utseende
2 sitts
exklusivitet
att ferrari e ferrari
lambo e lambo
nissan e nissan
en bil som inte är 2 sitts och har mootorn monterad bak är ingen sportbil.
Sen att det finns sportiga bilar som tex toyota mr2 , mazda mx5, S2000 osv...men dom e SPORTIGA och inte SPORTBILAR det e stor skillnad.
Senast redigerat av KOOLSVILLE (1 juni 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

2 201 Inlägg
1 juni 2007
#60
om jag inte är helt ute o cyklar så finns eller fanns impreza som tvådörrar i japan.

annars håller jag klart med ovanstående talare


Sök