2549
Sök

Projekt 855 500hk

915 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
axelj skrev:
phonic skrev:
http://www.quaife.co.uk/shop_images/sma … -28184.jpg x3 beställt.. Här skall åkas 12or i sommar!

Har du beställt Quaife diffar för 40 papp?
Du har inte lust att dela med dig lite wink

Närmare 30 än 40 men många pengar är det. Vi är 4 pers som ska ha varsen..

mebben skrev:
phonic skrev:
Mappning om 16h.. Nervöst!

Nedräkning påbörjad med andra ord...

Hoppas allt håller, känns som att det är dags för lite tur åt ditt håll nu...

Ja det är väl min tur att ha lite tur med maskin nu.. Det har ju hållt hitills och jag har tuktat rätt friskt tycker jag så det bör ju hålla värsta som händer är ju att man spikar sönder en kolv typ och det har jag liggandes extra så det bör inte fördröja nått särkilt länge.. Det absolut värsta som kan hända är väl att man har dragit en stake med fel moment så man skär ett vevlager å skickar en stake genom blocket allt annat bör man ju kunna styra upp hyffsat fort..
Senast redigerat av phonic (24 juni 2008)

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

726 Inlägg
24 juni 2008
Hoppas för allt smör i småland att det går bra för dej imorn:) inte bara för din skull utan för våran med:D vi vill se en rolig sleeper i sommar:)

915 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Då var mappdagen över. Över det hela så kan man väl säga att det gick bra men några missöden skulle såklart ske, vart väl egentligen inga större problem men alltid tråkigt när det blir på-gränsen. Sköt alltså slangen till dumpventilen flera gånger, till btr en gång men lyckades strajpa fast den. Sen när vi väl började vrida på laddet så sprängde vi tomgångsmotorslangen istället, kapade den och provade igen.. Det fungerade en stund så vi lyckades få till lambda 0.80 på fullast innan vi sprängde slangen igen. Laddar 1.8 någonstans, har inte själv kollat på mätaren man är ju lite fullt upptagen med att tygla alla ponnysarna.

Så åter till ritbordet och bygga om lite vid tomgångsmotorn. I övrigt var det inga problem och bilen skjuter på bra. Blev tyvärr ingen film men det kommer la senare.

Kan väl summera det såhär. Vid 1,35bar och lambda 0.65 hade jag 180km/h mot Rooths 175 med 400hk på veven. Nu händer det duktigt mycket mer än det gjorde då, bilen känns mycket rappare på alla sätt och vis och nu ritar den på 4an också om man vill.

Varvstoppet ligger f.ö på 8000+

www.Tuning-import.com

Troligen galen...
567 Inlägg
25 juni 2008
Härligt att det inte blev något totalras!

Lite förbannad på dig för att film saknas, men får vi en film inom en snar framtid kan du betrakta dig själv som förlåten... wink

915 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
mebben skrev:
Härligt att det inte blev något totalras!

Lite förbannad på dig för att film saknas, men får vi en film inom en snar framtid kan du betrakta dig själv som förlåten... wink

Hade filmare med mig men mapparen ville inte vara med på film så de blé inget med det. Kommer film senare.

www.Tuning-import.com

född blåvit
624 Inlägg
25 juni 2008
alltså man blir ju lite rädd bara av att läsa om effekten tongue

915 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Anledningen att det inte blev helt färdigmappat:
http://xs128.xs.to/xs128/08263/tomgongsslangen637.jpg

www.Tuning-import.com

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
25 juni 2008
här ser det ut att behövas rejälare grejor smile

Troligen galen...
567 Inlägg
26 juni 2008
phonic skrev:

Nej men oj vad fint det blev... hmm

Men men, det ser inte ut att vara den dyraste delen under huven smile

915 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
mebben skrev:
phonic skrev:

Nej men oj vad fint det blev... hmm

Men men, det ser inte ut att vara den dyraste delen under huven smile

Nädå jag har nån slang över hemma jag kan använda, det var troligen för dumpens vacuum släppte som den sprängdes av tryckstöten tongue
Senast redigerat av phonic (26 juni 2008)

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Helt meningslös film som visar hur rädd jag är om min låda tongue
http://www.gatfilmer.com/film/214/19bar … 55_T5.html

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
1225cc spridare påväg hem. Ska mappa om  till e85 då tändningen ligger på ynka 2 grader och ni kan ju själva räkna ut var EGT ligger. Så det blir att mappa om tändlägena inom kort så man slipper elda avgasventiler/turbo.

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Min egt-givare har ju varit tvärdöd ett tag och idag tog jag tag i det och reklamerade den så jag hoppas på att ha en ny nästa vecka så man vågar använda bilen.

Har även beställt 846cc spridare som är 32% större än mina nuvarande så jag kan tanka i e85 istället. Hade jag valt 1225cc så hade fått bygga om LMM och det orkar jag inte mitt i säsong.

Så planen är att montera dit spridarna och mappa om tändningen för mer effekt och lägre EGT med E85.

Hade tänkt att bänka bilen den 12e Juli men givetvis är spridarna restade och inkommer först 14e i Usa så jag har de tidigast den 20e.. Får se om jag får igång min egt-givare dyker upp innan det så kanske jag bänkar den på 98oktan om egt'n tillåter några hårda pull smile

Ska också ut idag och logga min bredbandslambda så jag är 100% att den aldrig går magert för spikningar vid dessa laddtryck vill man inte ha smile

Bilen fungerar i övrigt ypperligt, inga oljeläckage när jag kör lungt så nu är jag 100% på att det är vevhusventilationen som spökar så nu ska jag bygga om den till återcirkulerande igen för det märks att det inte fungerar som det ska utan vacuum.

www.Tuning-import.com

726 Inlägg
1 juli 2008
låter bra:) tråkigt bara att leveranser ska göra att man måste vänta hmm

915 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Var ute och loggade lambdan innan och enligt min går den lite fett, men det kan ha att göra med att jag kalibrerade sonden på plats dock 24h efter att bilen var igång. Ska göra en open-air på Torsdag och köra igen på alla växlar.
Det blev lite dumt här för det kom trafik så jag fick släppa av så det är svårt att läsa ut eftersom det bara är lambdan och jag inte kan jämföra mot laddtryck/varvtal så för att göra en rättvis prövning av lambdan tänker jag ge mig ut på min fina sträcka och hålla fullt på varje växel och logga för sig så man får svart på vitt. Tabellen här visar på 4ans växel, när den går ner på 0,85 håller jag plattan från 3000rpm och jag har 0.5kg vid 3800. 1bar vid 4000 och 1.9 vid 4500.
http://xs229.xs.to/xs229/08272/lambdaloggen_4an269.jpg

Provade också att köra på 1.5bar laddtryck, bilen blev hur snäll som helst på 3an det gick tom att få hyffsat fäste.. Ställde upp till 1.9 så Mac o Ibro skulle få känna på den rätta karaktären och helvete säger jag bara viiilken skillnad.. Bilen bara sliter åt alla håll, motorn ryter såå mycket goare och registret känns ännu klockrenare. Jag är kär! Mmm I'm loving it!!

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
På Fredag alt Måndag har jag min avgastempgivare, fick den på reklamation.

Tog ut tjejen på en premiärtur idag, hon bara ålade sig i sätet och blev likblek när jag fick fäste i slutet på 3ans växel tongue Men efteråt sa hon iallafall att det var kul, som att åka karusell.. =p

www.Tuning-import.com

59 Inlägg
2 juli 2008
Kul att bilen verkar gå bra nu efter alla missöden,men tänk också på att du har ansvar för dom du tar med dig i bilen.Det sista skriver jag bara i all välmening och inte som en pekpinne../Mvh

915 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Mathsa skrev:
Kul att bilen verkar gå bra nu efter alla missöden,men tänk också på att du har ansvar för dom du tar med dig i bilen.Det sista skriver jag bara i all välmening och inte som en pekpinne../Mvh

Jag vänder på det. Kliv inte in i min bil om du är rädd om livet.

www.Tuning-import.com

312 Inlägg
2 juli 2008
phonic skrev:
Mathsa skrev:

Jag vänder på det. Kliv inte in i min bil om du är rädd om livet.

Haha, klockrent lol

24 Inlägg
2 juli 2008
Vad är det för klockrent med det henke_hinken ???

Allt Är MjÖö

Sök