Idag tog jag bort förarstolen också, samt släppte orginal skenorna som jag behöver till att svetsa på universalskenorna på så man kan flytta stolen istället för att stum-montera dem. Ingen som sitter på 2st racestolar som behöver bli av med dem? Blir nya på närmaste stylingbutik annars, kostar ju bara 2500kr för 2st.. Duger gott åt mig 6.9kg st kan man leva med.
Nu har jag lagt upp en ny bild utforskare, ni finner nu mer än 200 foton (många som är dåliga) och det finns en hel del dubletter, det har att göra med att jag ofta tar 2-3 kort per gång för de blir ofta suddiga för mobilkameran är rent skräp..
Idag fick jag mig en glad överraskning, Mac ifrån Macsperformance kom över med ett ihoppunktat grenrör som han ville provmontera.. och till allas vår glädje så var det inte mycket han behöver ändra förens det skall helsvetsas och putsas till. Ska bli så j-vla skönt när det är ihop så resten kan byggas så nu ska det minsann inte vara lång tid tills maskinen är ihop..
Var även på Biltema en runda idag.. 2500kr som rök där.. Tvungen att köpa mig en motorlyft och svinen hade höjt dem till 1499kr nu sen råkade det ju trilla ner en och annan pinal.. Köpte mig honingsverktyg så jag kan hona loppen i bruksmotorn var en vändkant på ca 1 tiondel som måste bort..
Ja det tar tid, mycket som skall tillverkas, inte mycket som passar orginal eftersom det är många detaljer som är utbytta. Om allt går väl så är den igång innan snön är här.
okej... hur mkt kommer det kosta allt som allt? är sugen på att göra ngt liknande...
Just nu är jag uppe i 150tkr och då ska det pungas ut minst 25 till innan båda motererna är hela.. Hade jag bara byggt en motor så hade det kostat ca 155..
Var och köpte mig en digitalkamera idag, trött på dessa halvdåliga j-vla bilderna.. Det blev en Sony Cybershot 7.2mp med massa lull-lull-funktioner kostade 3lök så får hoppas att det blir sjyssta bilder annars blir jag besviken..