2472
Sök

Lättrycksturbo och fulltrycksturbo!!!

86 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
#1
vad är det för skillnad på fulltrycks och lätttrycksturbo ???

volvo riktiga bilar!! saab och andra bilar e ju skit... :P

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
2 juni 2007
#2
Fulltryck: Laddar mer.

Lättryck: Laddar mindre.

tongue tongue tongue

Allt för den där jävla hatten!

86 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
#3
vilken varavas fortast upp då???

volvo riktiga bilar!! saab och andra bilar e ju skit... :P

SSS -12
3 217 Inlägg
2 juni 2007
#4
Bör väl vara fulltrycksturbo, då den laddar hela vägen! tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

86 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
#5
På våran volvo 945 ltt som är chippad och har lite trim grejjer så laddar turbon vid 1500 v...smile

volvo riktiga bilar!! saab och andra bilar e ju skit... :P

171 Inlägg
3 juni 2007
#6
sitter samma agg i ltt som i fulltryckarn bara annan westgate på lätt tryckarn byt westgate å chippa sen äre bara åka wink

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06

Kung
191 Inlägg
4 juni 2007
#7
på volvo vet jag inte men saab 9000 så är det samma turbo med fulltryck som ltt, men aeromotorn har en större turbo med större ic som kyler bättre vilket resulterar i att att turbon klarar av att hålla trycket mycket längre.. den "lilla" turbon klarar av att hålla trycket i max 5 sekunder!  //Swinge


Troligen galen...
567 Inlägg
4 juni 2007
#8
bonden_ skrev:
sitter samma agg i ltt som i fulltryckarn bara annan westgate på lätt tryckarn byt westgate å chippa sen äre bara åka wink

Beror helt på vilken bil.

t.ex. 940 ltt och ftt har samma turbo har jag för mig.
Men S40 ltt(2.0T) har en mindre turbo än s40 ftt (T4)
S60/v70 har också mindre turbos i lättryckarna än vad t.ex. T5an (ftt) har...




Med andra ord så kan man inte generellt säga att lättryckarna har samma turbos som fulltryckarna...wink

#2573
1 489 Inlägg
4 juni 2007
#9
Swinge skrev:
på volvo vet jag inte men saab 9000 så är det samma turbo med fulltryck som ltt, men aeromotorn har en större turbo med större ic som kyler bättre vilket resulterar i att att turbon klarar av att hålla trycket mycket längre.. den "lilla" turbon klarar av att hålla trycket i max 5 sekunder!  //Swinge

I Aero sitter det Mitsu TD04 aggregat. Och i 2,3T sitter det GT T25.. Så det hade du rätt på iaf wink

Men att det ska sitta större IC på en aero ? Stämmer det ?

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 019 Inlägg
4 juni 2007
#10
MarcusL skrev:
Men att det ska sitta större IC på en aero ? Stämmer det ?

Nope



Sök