på volvo vet jag inte men saab 9000 så är det samma turbo med fulltryck som ltt, men aeromotorn har en större turbo med större ic som kyler bättre vilket resulterar i att att turbon klarar av att hålla trycket mycket längre.. den "lilla" turbon klarar av att hålla trycket i max 5 sekunder! //Swinge
sitter samma agg i ltt som i fulltryckarn bara annan westgate på lätt tryckarn byt westgate å chippa sen äre bara åka
Beror helt på vilken bil.
t.ex. 940 ltt och ftt har samma turbo har jag för mig. Men S40 ltt(2.0T) har en mindre turbo än s40 ftt (T4) S60/v70 har också mindre turbos i lättryckarna än vad t.ex. T5an (ftt) har...
Med andra ord så kan man inte generellt säga att lättryckarna har samma turbos som fulltryckarna...
på volvo vet jag inte men saab 9000 så är det samma turbo med fulltryck som ltt, men aeromotorn har en större turbo med större ic som kyler bättre vilket resulterar i att att turbon klarar av att hålla trycket mycket längre.. den "lilla" turbon klarar av att hålla trycket i max 5 sekunder! //Swinge
I Aero sitter det Mitsu TD04 aggregat. Och i 2,3T sitter det GT T25.. Så det hade du rätt på iaf
Men att det ska sitta större IC på en aero ? Stämmer det ?