3771
Sök

Alipnafälgar fake eller riktiga??

120 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Tjaa!

Är precis inne i djungeln utav fälgar och har bestämt mig för Alpina fälgar och har kikat runt en hel del! både på svenska och utländska sites.
Men frågan är om någon här kan bringa klarhet för mig i hur man skiljer en kopia från en äkta vara från alpina!? Hur ser man skillnaden?? Gör man det först när fälgen spricker på bilen eller färgen lossnar när man nyser på den? om det nu är så illa. = )

Jag vet någonting om att ventilen för luftpåfyllning skall sitta uppe och innanför centerkåpan på fälgen men det kan väl kopiorna också ha efterliknat så finns det fler skillander?
Priset kanske? tillexempel finns det en site som är Engelsk, se länk nedan, kolla in deras sida vad tycker ni verkar det rimligt pris och att det är äkta vara? såg på någon amerikansk site som skall vara officiell försäljare utav Alpina att dom tog ca 85 lax för 21 tummare tror det var fetaste bredden på fälgarna och michelin pilot sport med typ 295/30 bak och 265 någonting fram.

http://www.performancealloys.com/

Har Alpina gjort en serie som heter Softline?? Den finns nämligen inte med på deras egen sida (vad jag kunde se iaf) så jag tänkte om det kanske var en äldre modell? För det finns många bilar på blocket mm som har väldigt snarlika fälgar och alpinafälgar för huvudtaget.

Så hur kan man slippa bli blåst av någon som säljer säg 4 st beggade 21 tummare för 30 lax och som for all I know kan vara kopior!? man vill ju minimera den risken.

Vore kanontacksam för svar o alla slags funderingar och kommentarer ni har om ämnet. = )
Senast redigerat av phillipcousteaux (4 juni 2007)

820 Inlägg
4 juni 2007
Här har du ett par funderingar samt kommentarer...

Varför ska du köpa fälgar som kostar 30 000:- begagnat till den bilen?
Okej om du haft en Viper eller något? men är inte det lite overkill?
Fälgar gör inte hela bilen. det är fan bara 4 hjul liksom...

89 Inlägg
4 juni 2007
"ska du hänga med hem till mig bruden, jag har begagnade fälgar värda 30 lax på min Vitara"

820 Inlägg
4 juni 2007
B4mse skrev:
"ska du hänga med hem till mig bruden, jag har begagnade fälgar värda 30 lax på min Vitara"

hahaha! lol

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
4 juni 2007
Dom "svaren" ni gett honom var inte de han frågade efter. Han frågade hur han kunde veta vilka fälgar som var äkta vara och inte. Det är väl ganska stor skillnad?

Tillbaks till ämnet; jag kan inget om dom här fälgarna men det kankse kommer någon mer kunnig person om du ändrar topicen till t.ex "Hur vet jag vilka fälgar som är äkta Alpinafälgar" eller liknande.
Mvh Marcus. smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

543 Inlägg
4 juni 2007
Mäki skrev:
Dom "svaren" ni gett honom var inte de han frågade efter. Han frågade hur han kunde veta vilka fälgar som var äkta vara och inte. Det är väl ganska stor skillnad?

Tillbaks till ämnet; jag kan inget om dom här fälgarna men det kankse kommer någon mer kunnig person om du ändrar topicen till t.ex "Hur vet jag vilka fälgar som är äkta Alpinafälgar" eller liknande.
Mvh Marcus. smile

wh0re och B4mse: Svara ordentligt eller var tysta. Så enkelt är det.

Nån moderator kan väl gå in och radera dessa inlägg nu inkl. mitt.
Senast redigerat av Glempa156 (4 juni 2007)

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

120 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Seriös sida det här verkar vara. 2-3 killar som har mindervärdskomplex och måste hävda sig genom att klanka ner och ifrågasätta varför man frågar det man gör.
Trodde det fanns experthjälp här.

Och varför måste man ha exempelvis en Viper som en snubbe nämnde bara för att ha dyra fälgar och vad skulle vara för fel på att styla en vitara med det? Jag har en EVO VI TME och en Sunny Pulsar också, dom har jag stylat med mocomp fälgar och OZ TD Monza fälgar men är det mer skäligt att styla dessa bilar bara för att dom kostar mera? Eller ioförsig gör dom ju inte det iaf inte pulsaren.

Att styla en volvo är som att sminka en gris men ändå är det massa folk som stylar 960:s för flera hundra tusen eller nån gammal 850 eller nån risig fordhög. Varför skulle det då vara fel på en vitara? och jag är väl nog vuxen nog att kunna ta beslut själv om jag vill ha fälgar för 30 lax till min bil oavsett vad det är för nåt.

Att styla en vitara med 30 lax fälgar och däck är kanske overkill för den som inte har pengarna och fantasin, men hellre det på min vitara än biltema utblås på nån bil, med tonade rutor och ljudpaket för 30 lax i en bil som knappt håller ihop. det är ricer varning!
Men jag lär ju köpa typ 20 tums alpinafälgar, sedan får man svarva till bultcirkelhålen så att dom passar och skaffa spacers, men framför allt ska jag lackera dom mattvita. Jag tror det kommer bli kanon iaf har aldrig sett det på en bil förut så varför inte på en vitara. = )

Det här kan ju bli en ny tråd egenligen som kanske passar bättre in här.
Vad är rätt och fel styling på en bil om det nu finns fel styling för huvudtaget?

PS. min fråga/funderingar kvarstår dock jag vill gärna ha hjälp med detta.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
4 juni 2007
Jag håller med, 85% av gorg tycker inte att de är okay att styla vissa bilar pga. årsmodell, motor, märke och liknande.
Men som sagt döp om tråden (det gör du via redigera) och döp den till "Hur kan jag skilja på äkta och oäkta alpinafälgar" eller något liknande så du lockar mer folk som har/kan alpinafälgar wink.
Hoppas du får hjälp snart!
Mvh Marcus

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

120 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Nej egentligen tycker jag inte heller att det är ok att styla vissa bilar men det är ju såna bilar som jag inte själv gillar typ volvo, saab, audi, ford, opel, och en hel del andra. ,men som sagt smaken är ju som baken. man kan ju inte tycka som alla andra det är ju därför det finns så många olika bilar. och jo jag döpte först den här tråden till en topic som handlade om alpinafälgar men ändrade den för att den försvann bland andra inlägg snabbt och inte med något svar, okay annonsen hade bara legat inne i 2 dagar knappt men men antar att man e lite otålig.cool man får ringa alpina istället eller ja återförsäljare/generalagent här i sverige.

237 Inlägg
4 juni 2007
Det jag vet om dom äkta är att ventilen ska sitta innaför kåpan...har du kollat något på autopower?? där kan du nog finna en hel del svar om du lägger en fråga i forumet där...

De e läckra fälgar har själv dom haft de på mina två sista bmw=)

O tror de kan bli jäkligt häftigt på din bil... cool du får lägga upp en bild sen så man ser hur de blev...

Hoppas man hjälpt till lite ialla fall...

Kan jeue även gå in på alpina klubbens sida...sök på google... big_smile

Världens Häftigaste....De E Jag de...

120 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
Hallå! smile TACK äntligen ett seriöst svar! smile Jo jag har funtat på autopowers hemsida men tänkte eftersom jag har bilen på den här sidan så tänkte jag prova här först.

Precis det där med centrumkåpan verkar vara de som typ alla snackar om. men borde de inte stå nåt insvetsat i fälgen också typ "made på Alpina CO germany" eller nåt? fast de kan väl mörkas dit på fake fälar också antar ja. = )

Absolut ska jag lägga upp bilderna får se om jag lackerar dom själv eller hur det blir isåfall lägger jag upp lite bilder under processens gång = )
bara jag får tag på ett gäng sjysta som passar mina hjulhus.cool
men då lär man väll få köra med 2WD hela tiden för 4WD bilar blir ju så grymt känsliga för vridning om man kör med 4WD ikopplad och med olika rullomkrets mellan fram o bak. så det e lite knepigt men ehh det ordnar sig hehe.
Hur stora hade du på din BMW då? vad var det för modell?

820 Inlägg
5 juni 2007
Hmm, Om jag ska vara lite seriös då.
Eftersom man tydligen inte fick ge KOMMENTARER när han bad om det...

Du kollar måtten på fälghelvetena, hur dom ser ut, sen mailar du alpina eller ringer och frågar dem om det är äkta eller om det är fake? I mail kan du ju bifoga bild.

89 Inlägg
5 juni 2007
phillipcousteaux skrev:
Seriös sida det här verkar vara. 2-3 killar som har mindervärdskomplex och måste hävda sig genom att klanka ner och ifrågasätta varför man frågar det man gör.
Trodde det fanns experthjälp här.

Och varför måste man ha exempelvis en Viper som en snubbe nämnde bara för att ha dyra fälgar och vad skulle vara för fel på att styla en vitara med det? Jag har en EVO VI TME och en Sunny Pulsar också, dom har jag stylat med mocomp fälgar och OZ TD Monza fälgar men är det mer skäligt att styla dessa bilar bara för att dom kostar mera? Eller ioförsig gör dom ju inte det iaf inte pulsaren.

Att styla en volvo är som att sminka en gris men ändå är det massa folk som stylar 960:s för flera hundra tusen eller nån gammal 850 eller nån risig fordhög. Varför skulle det då vara fel på en vitara? och jag är väl nog vuxen nog att kunna ta beslut själv om jag vill ha fälgar för 30 lax till min bil oavsett vad det är för nåt.

Att styla en vitara med 30 lax fälgar och däck är kanske overkill för den som inte har pengarna och fantasin, men hellre det på min vitara än biltema utblås på nån bil, med tonade rutor och ljudpaket för 30 lax i en bil som knappt håller ihop. det är ricer varning!
Men jag lär ju köpa typ 20 tums alpinafälgar, sedan får man svarva till bultcirkelhålen så att dom passar och skaffa spacers, men framför allt ska jag lackera dom mattvita. Jag tror det kommer bli kanon iaf har aldrig sett det på en bil förut så varför inte på en vitara. = )

Det här kan ju bli en ny tråd egenligen som kanske passar bättre in här.
Vad är rätt och fel styling på en bil om det nu finns fel styling för huvudtaget?

PS. min fråga/funderingar kvarstår dock jag vill gärna ha hjälp med detta.

Hävda sig genom att klanka ner på folk? Nej nej, skämt är dock alltid roligt och man får ge och ta i det här stället som man kallar jorden. Dock vet jag inte vad du försöker med när du skickar ett pm till mig, kanske är det att hävda dig själv som du sa?

"Igår 21:30:01
phillipcousteaux
Medlem

Från: Sverige
Registerad: 2007-06-01

Bil(ar) online:
» Suzuki Vitara JLX Phillipe Cousteaux (1993)

E-post  PM Varför skulle jag använda den raggningsrepliken till din morsa för? varför skulle jag vilja ha med henne hem? har redan hennes nummer."

ONT: Har ingen aning om hur man bevisar äktheten, är ju ganska lätt för tillverkaren att använda samma mått som alpine fälgarna har.
Senast redigerat av B4mse (5 juni 2007)

Sök