3936
Sök

Problem med stereon

29 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
Har nyss monterat in en ny stereo i peggan. Har dock några problem som inte känns så kul, ska försöka förklara.
Ca: 10 sek efter jag stängt av stereon så ploppar/smäller det till från basen, har bra jord så det kan det inte vara heller. Känner någon igen fenomenet?

Skall displayen på kondningen lysa helatiden?
Har en kontroll panel framme i kupén som är kopplat till steget (styr volymen mm) som lyser hela tiden fast stereon är avstängd, samma gäller lapan på steget. Ska dom lysa hela tiden?

Mvh //Danne
Senast redigerat av mojjemu (5 juni 2007)

-=Painter=-
57 Inlägg
5 juni 2007
känner igen problemet, har haft så slälv på en annan bil. kan det vara remot kabeln till steget som spökar kanske?!

29 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
Hmmm skulle det ju kunna vara! Har bara gjort en snabb lösning där framme med remoton. Har tvinnat den för jag hade inga kabelskarvar kvar. Köpte sånna nu ikväll och tänkte montera dit en sådan imorgon. Hoppas det är det då!

Något mer förslag va det kan vara?!

Mvh //Danne

29 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
Inga som har något fler förslag på vad det kan vara för fel? Ingen som känner igen syntomen?

//Danne

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 juni 2007
låterr ju som remoten ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

73 Inlägg
6 juni 2007
japp,,troligen remoten.

Det är inte lätt när det är svårt när man sitter i en gummibåt
och kör 240....

29 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
Japp det var remoten.. Fattar inte hur jag hade kopplat... måste fått solsting eller nått roll Hade kopplat in remoten på en helt annan kabel....hehehe

Nu är allt bra igen!!

Tack för hjälpen!  //Danne
Senast redigerat av mojjemu (6 juni 2007)

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
7 juni 2007
Alla skyller på solen. wink

Bra att det löste sig. smile

Beroende av billjud
151 Inlägg
10 juni 2007
Solen, en stereomeckares värsta fiende tongue

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

Sök