3219
Sök

Dyrare försäkring snart!

385 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
#1
Tjenare!
Tänkte bara göra alla uppmärksamma på detta:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 27,00.html


...Nu får man nöja sig med trafikförsäkring...

2 201 Inlägg
7 juni 2007
#2
ja, vad tänker dom med. inte konstigt folk inte kommer ha råd med helförsäkringar mm.

385 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
#3
Precis... Som om inte försäkringarna var tillräckligt dyra =S

terazzi
7 juni 2007
#4
Dessa jävla moderater!! Fattar inte varför dem ens gör det, massa som inte ens kommer ha råd o köra bil längre=en del som säkerligen inte kan komma till jobbet pga detta.. detta gynnar bara dem rika svinen!!! Läste om det idag och fan vad sur man blir,.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
7 juni 2007
#5
Men vad i helvete!! Skenförsäkringar lär ju öka drastiskt iaf..

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

-utan 940
1 728 Inlägg
7 juni 2007
#6
Det jämnar ut sig eftersom vi slipper förmögenhetsskatten.

4 571 Inlägg
7 juni 2007
#7
Så länge som kollektivtrafiken inte fungerar eller dom har vettiga alternativ förstår jag inte politikernas hat mot bilister.

Dom höjer skatterna, bensinpriset stiger om några år kommer man knappt ha råd att ha bil.

Om jag inte hade bilen skulle jag ta mig till jobbet var 6'e vecka ungefär eftersom det är bara med ett visst schema det matchar med busstiderna.


237 Inlägg
7 juni 2007
#8
KG skrev:
Tjenare!
Tänkte bara göra alla uppmärksamma på detta:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 27,00.html


...Nu får man nöja sig med trafikförsäkring...
De är enbart trafikförsäkring som ökar med 32%... så att de är den dom räknar på...

Men visst de suger fett... Tror knappast dom lär sitta kvar vid nästa val...dom passar väl på att roffa åt sig så mtcket pengar dom kan under fyra år nu... mad

Världens Häftigaste....De E Jag de...

385 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
#9
Jo, men halvförsäkring och helförsäkring lär ju också öka med ungefär lika mkt? Annars blir det ju ingen skillnad på trafik- och halvförsäkring ju...

Smålänning
7 882 Inlägg
7 juni 2007
#10
Izual skrev:
Så länge som kollektivtrafiken inte fungerar eller dom har vettiga alternativ förstår jag inte politikernas hat mot bilister.

Dom höjer skatterna, bensinpriset stiger om några år kommer man knappt ha råd att ha bil.

Om jag inte hade bilen skulle jag ta mig till jobbet var 6'e vecka ungefär eftersom det är bara med ett visst schema det matchar med busstiderna.
Det är såhär:
Dom allra flesta politikerna bor i stockholm, right? I stockholm så har dom antagligen gångavstånd till både ICA, McDonalds, Resturanger, Bio, Köpcentra.

Har dom inte det så finns det tunnelbana, antagligen inom promenadavstånd, och skulle dom inte orka gå, så finns det en miljon taxibilar i stockholm.

Med tunnelbana, eller buss, kan dom sedan ta sig i stort sett vart dom än vill i stockholm med förorter.

Att det även är vissa trafikproblem under rusningtid i den stan gör att politikerna vill skatta bort bilismen.

Dock så verkar dom tro att hela sverige är som stockholm. Här där jag bor så ser man sällan en taxi, bussarna går på usla tider, och inte dit man vill, och det närmaste man kommer tunnelbana är väll grävlinghålorna i skogen.
Och då är det i kalmar, som ändå är en relativt stor tätort, och jag vet att på landet så är det ännu sämre.

Det funkar inte i längden att cykla eller gå 3 - 4 mil för att komma till närmsta affär.

Nej leve veteranbilar. Om alla köper varsin veteranbil, för att bara behöva betala försäkringen, så kommer vi billigt undan, samtidigt som det blir som staten vill, nämligen bättre miljö (hrm..)
Påpekar någon något, så talar vi om att vi inte bor i stockholm, och att vi är i behov av en bil, och detta är den enda bil vi har råd att äga p.g.a deras straffbeskattning.

Mina synpunkter. Kom gärna med kommentarer.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 571 Inlägg
7 juni 2007
#11
Bra skrivet twin_cam är helt inne på dina notor.


huh?
10 427 Inlägg
7 juni 2007
#12
Andreas 940 skrev:
Det jämnar ut sig eftersom vi slipper förmögenhetsskatten.
Hähä precis.. slipper betala för våra förmögenheter samt slipper höjd fastighetsskatt
på alla våra villor & sommarhus wink


1 231 Inlägg
7 juni 2007
#13
KG skrev:
Jo, men halvförsäkring och helförsäkring lär ju också öka med ungefär lika mkt? Annars blir det ju ingen skillnad på trafik- och halvförsäkring ju...
Nej det är bara trafikförsäkringen som sänks. Visst kan det tyckas surt, men fick du inte mer i lön... ? Pengarna betalas bara på oilka sätt, men nu har du möjligheten att själv välja om du vill betala skatt(mer) till vägarna eller ej. Beronde på om du använder dom.

Jag tycker att det är helt rätt att man betalar för vad man använder.

Mitt projekt: Evo III

1 277 Inlägg
7 juni 2007
#14
terazzi skrev:
Dessa jävla moderater!! Fattar inte varför dem ens gör det, massa som inte ens kommer ha råd o köra bil längre=en del som säkerligen inte kan komma till jobbet pga detta.. detta gynnar bara dem rika svinen!!! Läste om det idag och fan vad sur man blir,.
Är det bättre att ge bort dina skattepengar till arbetlösa och sosfall? Som social(falls)demokraterna gör.

Sen är det ju inte moderaternas fel.
Det är hela regeringen som bestämt att bilägarna ska betala allt som har med trafik att göra...


385 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
#15
Lone Star skrev:
KG skrev:
Jo, men halvförsäkring och helförsäkring lär ju också öka med ungefär lika mkt? Annars blir det ju ingen skillnad på trafik- och halvförsäkring ju...
Nej det är bara trafikförsäkringen som sänks. Visst kan det tyckas surt, men fick du inte mer i lön... ? Pengarna betalas bara på oilka sätt, men nu har du möjligheten att själv välja om du vill betala skatt(mer) till vägarna eller ej. Beronde på om du använder dom.

Jag tycker att det är helt rätt att man betalar för vad man använder.
Hmmm, okej... så det blir ett mindre hopp mellan trafik- och halvförsäkring än vad det är nu? Halvförsäkring kommer kosta samma som nu, medan trafikförsäkringen kommer höjas? =S
Och nej, jag får ingen lön alls faktiskt, jag studerar tongue

Men jag tycker redan det är dyrt med försäkring. T.ex så är min bil värd ungefär 20 000:-, och kostar drygt 7000:-/år i försäkring! Lägg till 32% på det så blir det nästan 10 000:-. Så om 2 år har jag betalat lika mkt i försäkring som bilen är värd i dagsläget... Vettigt? Inte det minsta!

Näe, släng hit en protestlista som jag kan skriva på...!
Senast redigerat av KG (8 juni 2007)

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juni 2007
#16
hehe höjjer dom asen försäkringen då kommer jag köra oförsäkrat asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juni 2007
#17
KG skrev:
Tjenare!
Tänkte bara göra alla uppmärksamma på detta:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 27,00.html


...Nu får man nöja sig med trafikförsäkring...
eller om alla gav fan i att betala försäkringen köra oförsäkrat asså vore det bästa

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 277 Inlägg
7 juni 2007
#18
ironhead skrev:
hehe höjjer dom asen försäkringen då kommer jag köra oförsäkrat asså
Då får du pröjsa ännu mer till trafikförsäkringsföreningen....

Du för köra avställt, stulet, hemmagjort eller andras reg-plåtar för att komma undan..


Smålänning
7 882 Inlägg
7 juni 2007
#19
Jag betalar 4800 nu. Den ska höjas med 32%.

4800 X 0,32 = 1536 kr. Försäkringen kommer alltså att höjas med 1536 kr.

Ny premie: 6336 kr i trafikförsäkring.

Nu har jag halvförsäkrat, så:
Premie nu: 4800 + 2200 = 6000
Ny premie: 6336 + 2200 = 8536 kr.

Jag kommer alltså betala mer varje år än vad en likadan bil jag har i fint skick är värd.

Det blir tufft. Får väll skaffa veteranbil i värsta fall. Då kommer man undan vägskatten i alla fall. Hmmm... Saab 99 GLE ska va fina, eller Saab 99 EMS...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juni 2007
#20
BMW635_Robban skrev:
ironhead skrev:
hehe höjjer dom asen försäkringen då kommer jag köra oförsäkrat asså
Då får du pröjsa ännu mer till trafikförsäkringsföreningen....

Du för köra avställt, stulet, hemmagjort eller andras reg-plåtar för att komma undan..
jo det är ju det värsta ju att man får betala mer då senast jag kolla så skiljer det bara 350 spänn mellan halv och trafik som det är nu är lagom

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer


Sök