2486
Sök

billjudshjälp i 850?

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/archive/36432/48288/48288-473866.jpg

jag är ganska ny på det här.
men finns det någon här på garaget som har lite gamla ritningar o mått till bagageutrymmet på en 850?
jag skulle vilja bygga in baslådan så att bara elementen syns?
(som jag så fint ritat på bilden)
och eventuellt ta bort reservhjulet och bygga ner slutsteget?

skulle vara evigt tacksam till den som har ritningar på liknande byggen.
jag vill bara få lite inspiration från ritningar och sen lägga min egen touch på det hela.

2 911 Inlägg
12 juni 2007
Vem ska du spela för? dom ute på gatan?
Eller är de show bara?

Säker på att du inte vill ha tips på hur man bygger så det låter bra istället ? smile

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Decibel skrev:
Vem ska du spela för? dom ute på gatan?
Eller är de show bara?

Säker på att du inte vill ha tips på hur man bygger så det låter bra istället ? smile

jag det är klart jag vill att det ska låta så bra som möjligt. men det ska ju samtidigt se okej ut när man öppnar bakluckan.
har du några speciella tips?

264 Inlägg
14 juni 2007
bilen du har ska du ha basen vänd frammåt, annars förlorar du allt vad tryck och bra ljud heter, och får bara en massa plåtskrammel från bakluckan.
om du nu måste ha basarna synliga när man öppnar bakluckan, så stoppa i 2st som du bygger för att d ska se bra ut.
sedan så haru 2st vänd mot sätet.

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
txi skrev:
bilen du har ska du ha basen vänd frammåt, annars förlorar du allt vad tryck och bra ljud heter, och får bara en massa plåtskrammel från bakluckan.
om du nu måste ha basarna synliga när man öppnar bakluckan, så stoppa i 2st som du bygger för att d ska se bra ut.
sedan så haru 2st vänd mot sätet.

jo det är sant har läst lite om att det ska vara så. kanske bara ska dölja allt så att det ser helt rent ut i bakluckan. men är det verkligen så stor skillnad att vända på den?

tacksam för alla tips jag kan få:)

264 Inlägg
14 juni 2007
jo det är det.
om jag säger såhära, svårt å beskriva skillnaden, men d e skillnad.
du kan ju prova å se vad du tycker ger bättre ljud och tryck smile

hur du ska bygga (dölja allt / elr visa upp ) beror på vilket syfte du har med ljudet.
om du vill ha bra ljud men dessutom ha ngt å visa upp, så får du mäst troligt stoppa i basar vänd bakåt.

gjorde det på en polares bil.
4 basar, 4 separata lådor,
2 frammåt, 2 bakåt.
dom bakåt var "snebyggda" så dom luta snett uppåt. blev bra som fan.

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
txi skrev:
jo det är det.
om jag säger såhära, svårt å beskriva skillnaden, men d e skillnad.
du kan ju prova å se vad du tycker ger bättre ljud och tryck smile

hur du ska bygga (dölja allt / elr visa upp ) beror på vilket syfte du har med ljudet.
om du vill ha bra ljud men dessutom ha ngt å visa upp, så får du mäst troligt stoppa i basar vänd bakåt.

gjorde det på en polares bil.
4 basar, 4 separata lådor,
2 frammåt, 2 bakåt.
dom bakåt var "snebyggda" så dom luta snett uppåt. blev bra som fan.

jo. jag vill ju åt kvalitèn i ljudet men det skulle ändå vara lite kul att kunna visa VAD det är som låter så bra:D
men jag måste hitta¨på något där bak. ser ju inge vidare ut när det står en låda rätt upp och ner.

har jag fel?

264 Inlägg
14 juni 2007
ne jag tycker inte att d e nå vidare snyggt när d bara står en låda å man inte ser ngt.
men då e frågan vad du ska göra.

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
txi skrev:
ne jag tycker inte att d e nå vidare snyggt när d bara står en låda å man inte ser ngt.
men då e frågan vad du ska göra.

jag får försöka bygga "igen" allt bakom lådan så att man bara ser en jämn vägg istället för en låda. som på bilden kanske?

264 Inlägg
14 juni 2007
skulle nog kunna funka...

haru ngn lådritning då ?

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
txi skrev:
skulle nog kunna funka...

haru ngn lådritning då ?

lådritning? jag har ingen ritning alls.

264 Inlägg
14 juni 2007
va ahru för basar?

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
txi skrev:
va ahru för basar?

jag har 2 st 12" MDS Fanatic FS300 sluten låda
Maxeffekt: 600WMAX
Effekt RMS: 300WRMS
Frekvensomfång: 25-800Hz

264 Inlägg
14 juni 2007
haru lådan redan ?

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
txi skrev:
haru lådan redan ?

ja. färdigt och klart.

264 Inlägg
14 juni 2007
då e d ju bara å stoppa i den. sedan sätteru en vägg bakom som du klär med samma tyg som e i bagaget. så blire fint.

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
txi skrev:
då e d ju bara å stoppa i den. sedan sätteru en vägg bakom som du klär med samma tyg som e i bagaget. så blire fint.

yes. jag tror det blir bra. så. ska bara hitta ett bra sätt att måtta på bara;) inte det lättaste med gångjärnen till bakluckan och alla böjningar... tack för alla tips:D

264 Inlägg
14 juni 2007
gör bit för bit, börja med den höjd d är, sedan taru typ, 5-8 dm långa skivor. sedan bara å mäta å prova sig fram.
när du e klar me mätningen å kapning, så limmar/pluggar du ihop skivorna till en vägg.
sedan spacklaru, å på med tyg, så haru en vägg klar, bara å stoppa in.

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
txi skrev:
gör bit för bit, börja med den höjd d är, sedan taru typ, 5-8 dm långa skivor. sedan bara å mäta å prova sig fram.
när du e klar me mätningen å kapning, så limmar/pluggar du ihop skivorna till en vägg.
sedan spacklaru, å på med tyg, så haru en vägg klar, bara å stoppa in.

men hur ska jag fästa den sen då. vinkeljärn på baksidan?

264 Inlägg
14 juni 2007
finns många sätt, å inget e direct dåligt.
kan du fälla ner baksätet så kan du ju alltid sätta vinkelgärn på insidan, sedan när du ska montera så fäller du sätet å kryper in å skruvar fast det.

Sök