3133
Sök

fixa hål i frontspoiler!

31 Inlägg
16 september 2005
Trådstartare
hej! vet inte om de är på rätt forum men annars så flytter dom väl de åt mig smile!       

har köpt ny frontspoiler men hålet där dimmljuset ska sitta är för stort,så jag undrar om ni har nått bra tips på hur man kan fixa de. vore taksam för svar för jag ska lämmna in bilen på lackering snart å då måste de va fixat!

MVH Erik

Administratör
11 915 Inlägg
16 september 2005
"Våra bilar / Projekt" är till för att visa upp bilen ocgh pågående projekt, vilket även står förklarat i forumbeskrivningen. Flyttar till teknik.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Driver
2 111 Inlägg
16 september 2005
hehe köp större dimmisar wink

nejdå men jadu,,fram med glasfiber o polyester o plasta igen det till önska storlek..sen slipa o spackla tills den ser bra ut...ett förslag.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

31 Inlägg
17 september 2005
Trådstartare
vart köper man polyester? på byggvaruhus?! tack gör hjälpen!

Driver
2 111 Inlägg
17 september 2005
Polyester och glasfiberväv hittar du på de flesta ställen inom bygghandeln. ska du ha mycket kan du köpa på biltem (jag kör på det inget fel alls).annars har clas ohlson ett lagningskitt som kanske skulle räcka till de du ska göra? kolla på deras hemsida. du måste ha glasfiberväv med polyester som armering.fråga eftersom om du vill ha tips.lycka till! smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

31 Inlägg
17 september 2005
Trådstartare
tack för tipset.då åker jag till biltema å köper imorn,så hör jag av mig om jag behöver tips!

Driver
2 111 Inlägg
17 september 2005
gör så smile. köp några penslar också att smeta ut det med!.går i princip åt en pensel per plastningstillfälle. iallafall för mig. vart bor du föresten? smile

31 Inlägg
19 september 2005
Trådstartare
jag bor ca 2 mil utanför karlstad smile

469 Inlägg
21 september 2005
Nu har man startat ett litet projekt, ska bygga om bakfångarn. kolla in bilen så kan du få se hur det ser ut just nu, kan gärna ge lite tips och om hur ni tror att det kommer att gå.

Jag har nu satt dit ett nät som jag sedan har tänkt att lägga fogskum på insidan för att fylla ut och senad lite på utsidan och skära till. sen resten har jag tänkt att spackla.

Vad tror ni? smile

Sök