4015
Sök

Få loss stereo ur en 740?

12 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Jag är helt grön på det här med billjud men skulle behöva byta orginalstereon i min 740, problemet är att jag inte får loss stereon fast att jag går lös på den som en galning med skruvmejslen?!

Finns det något knep jag kan prova eller är det bara att ta i för kung och fosterland som gäller?

303 Inlägg
14 juni 2007
Om den inte går lös "direkt, lätt å smidigt" så sitter ju kalaset i en stöldkasset och då måste man ha verktygen som följde med för att få lös den. Risken är annars stor att förstöra plasten och panelerna runt om av misstag.

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

12 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Ah, javisstja. Det tänkte jag inte på men det är nog mycket möjligt. Om man inte har kvar verktygen, kan man typ låna på verkstad eller måste man lämna in bilen och betala mycket för att få loss den?

303 Inlägg
14 juni 2007
Kan säkert ordnas om man hostar upp en slant.. Det är ju egentligen meningen att ingen obehörig eller lagöverträdare, enkelt ska kunna ta vara på din stereo.

Med våld går det säkert ordna saken själv.. men med risk för osönskade skador, som sagt.

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

2 600 Inlägg
14 juni 2007
gör som jag spik och hammare gick bra om man ta det väldigt försiktigt.

gör som jag kör gubba racer=)

:]
469 Inlägg
14 juni 2007
är det kasset?

12 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Får bli den lite brutalare varianten då, inte vidare sugen på att punga ut med cash för nåt sånt faktiskt.

@absolute_volvo: Om du menar en kassettbandspelare, ja. Om du menar stöldskyddsgrej, ja.

12 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Sorry för dubbelposten men jag får spel på det här, ingen som har något förslag på hur jag kan få ut den lite lättare? Just ni sitter jag och lirkar/böjer med en skruvmejsel men den sitter som berget alltså. Och "buren" eller vad det kallas har jag gett rätt mycket stryk redan..

:]
469 Inlägg
14 juni 2007
Ryck bort dom två vrederna till och ställa in radio kanalerna och volymen så sitter det muttrar bakom. tongue

12 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Jag är rädd att jag helt missade poängen med att ta bort de där muttrarna bakom rattarna till radion och volymen, hjälpte inte ett dugg.

Sedan måste jag fråga, det finns typ två metallburar, en antar jag är "chassit" till radion och en är väl som man "skjutsar" in radion i så att den ska sitta ordentligt. Nu har båda fått ta rätt mkt stryk när jag jävlats för att försöka få loss radion. Blir detta ett problem senare eller spelar det ingen större roll hur man löser monteringen av nya radion sedan?

2 600 Inlägg
14 juni 2007
om du inte får ut den utan att ta till våld och du inte vill kankse förstöra något så åk ner till volvo eller någon annan och fråga om dom kan ta ut den för det gör dom på 5 min beroede hur den sitter då men dom ha special vertyg till sånt. eller spik och hammare det gjorde jag för jag satt i flera timmar och försökte ta bort radion men satt som fan så gick jag ut hämtade fyra spik körde ner dom i dom små hålen som sitter på stereon och sen tog jag hammaren och tog och to loss stereon gick hur bra som helst du vet som du ta bort en spik ur en planka du gör likadant men me försiltighet då men åk till en bilfirma eller verkstad om du är rädd att något kan hända me bilen smile lycka till

gör som jag kör gubba racer=)

12 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Herregud pinsamt värre!

Få aldrig för er att ni "bara ska fixa" nåt dagen efter studenten, det kan inte sluta väl!

Det var inget stöldskydd på radion utan det var bara jag som inte ens försökte ta reda på om det fanns några anvisningar för hur man skulle ta loss den utan bara rev och slet istället. Som tur är hade farsan bättre koll (och tålamod) än vad jag hade så det löste sig till slut.

Tack till er som försökte hjälpa till wink

Sök