3313
Sök

Saab 9000 fråga

77 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
#1
Tjabba,

Lite trög fråga mitt i natta nu men ändå,

Vilka Saab 9000 cse modeller är de turbo i ? är de i alla som är ett t efter ?
ex Saab 9000 cse 2.3T? Är de en turbo? vill veta mer,

Tacksam för svar


#2573
1 489 Inlägg
16 juni 2007
#2
Ja alla med T är turbo

9000 2,0i = Ingen turbo. 2,0 liters motor på 130hk
9000 2,3i = Ingen turbo. 2,3 liters motor på 150hk
9000 2,0t/T = Turbo. Ena maskinen har 150hk och den andra är jag inte säker på
9000 2,3t/T = Turbo, 170hk i 2,3t och 200hk i 2,3T.
9000 V6 = Ingen turbo, men en V6:a wink

CS är modellbetäcknigen. Finns 9000 CC,CD,CS,CSE,CDE. Skiljer på utrustningen

Mvh Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter

369 Inlägg
16 juni 2007
#3
9000 2,0T har 180hk...är rätt säker på det... och 9000 v6 har ungefär 220hk...även om nu frågan inte va om hur mycket hk de hade tongue

Avant för varje slant.

#2573
1 489 Inlägg
16 juni 2007
#4
turbos4 skrev:
9000 2,0T har 180hk...är rätt säker på det... och 9000 v6 har ungefär 220hk...även om nu frågan inte va om hur mycket hk de hade tongue

Kan lika väl skriva det wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

77 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
#5
Kej tack för svaren!

Tänkte jag oxå kolla de är ingen fara att köpa en 9000 med turbo som gått uppmot 20tusen mil ?så länge man inte hör ngra knackningar m.m ?


63 Inlägg
16 juni 2007
#6
turbos4 skrev:
9000 2,0T har 180hk...är rätt säker på det... och 9000 v6 har ungefär 220hk...även om nu frågan inte va om hur mycket hk de hade tongue

Jag har en saab 9000 2,0 turbo och det är 150hk iden.

Old School Ford
600 Inlägg
16 juni 2007
#7
Skiljer i hk på årsmodeller på 2,0T
sen ltt eller fulltryck?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
16 juni 2007
#8
Det är inga problem att köpa en saab som gått långt, de kan gå långt över 40 000 mil om den vårdas någerlunda. De är som gammla volvo bilar, kan gå hur långt som hällst.


Smålänning
7 887 Inlägg
16 juni 2007
#9
Catling skrev:
Skiljer i hk på årsmodeller på 2,0T
sen ltt eller fulltryck?

Dom gamla (till ca -92) hade 175 hästar i fulltryckaren, samma motor som i OG900 aero.

Dom nyare (efter 94) fanns inte med fulltrycks 2,0, i alla fall inte i sverige vad jag vet.

2,3 fanns både som t och T.

t=Lättrycksturbo och
T=Fulltrycksturbo

Fyndigt nog wink

Vet att den fanns med 2,3 sugmotor också, men är osäker på effekt och årsmodeller.

2,0t - 150hk, 2,3t - 170hk, 2,3T - 200hk, 3,0 V6 - 210 hk. Turbo 16 S och Aero har 220 hästarsspis.

är bara 99% säker på sexan dock.

2,0 fulltryckare fanns bara 1985 - 1992 om jag minns rätt... Dock så fanns 2,3 bara som sugmotor då, ca 140 hk. 9000 fanns även med 130 hästars 2,0 sugmotor till 1992.

Mycket gissningar, men är säker på det mesta. Inte expert på 9000...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

huh?
10 427 Inlägg
16 juni 2007
#10
När kom V6an då? (Samtidigt som 2.3 litarn?) den är väl inte så värst vanlig?

Sett lite NG900:or på blocket med den bara. (V6an alltså)


744 Inlägg
16 juni 2007
#11
Om du är sugen på en SAAB 9000 CSE 2.3T 200hk så är min till salu smile

3 295 Inlägg
16 juni 2007
#12
twin_cam skrev:
Catling skrev:
Skiljer i hk på årsmodeller på 2,0T
sen ltt eller fulltryck?

Dom gamla (till ca -92) hade 175 hästar i fulltryckaren, samma motor som i OG900 aero.

Dom nyare (efter 94) fanns inte med fulltrycks 2,0, i alla fall inte i sverige vad jag vet.

2,3 fanns både som t och T.

t=Lättrycksturbo och
T=Fulltrycksturbo

Fyndigt nog wink

Vet att den fanns med 2,3 sugmotor också, men är osäker på effekt och årsmodeller.

2,0t - 150hk, 2,3t - 170hk, 2,3T - 200hk, 3,0 V6 - 210 hk. Turbo 16 S och Aero har 220 hästarsspis.

är bara 99% säker på sexan dock.

2,0 fulltryckare fanns bara 1985 - 1992 om jag minns rätt... Dock så fanns 2,3 bara som sugmotor då, ca 140 hk. 9000 fanns även med 130 hästars 2,0 sugmotor till 1992.

Mycket gissningar, men är säker på det mesta. Inte expert på 9000...

AERO modellen har 225 hk orginal tongue


ST
121 Inlägg
16 juni 2007
#13
SAAb är bra bilar. Haft flera och de funkar bra:cool:

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd

Smålänning
7 887 Inlägg
16 juni 2007
#14
Slave_joe skrev:
twin_cam skrev:
Catling skrev:
Skiljer i hk på årsmodeller på 2,0T
sen ltt eller fulltryck?

Dom gamla (till ca -92) hade 175 hästar i fulltryckaren, samma motor som i OG900 aero.

Dom nyare (efter 94) fanns inte med fulltrycks 2,0, i alla fall inte i sverige vad jag vet.

2,3 fanns både som t och T.

t=Lättrycksturbo och
T=Fulltrycksturbo

Fyndigt nog wink

Vet att den fanns med 2,3 sugmotor också, men är osäker på effekt och årsmodeller.

2,0t - 150hk, 2,3t - 170hk, 2,3T - 200hk, 3,0 V6 - 210 hk. Turbo 16 S och Aero har 220 hästarsspis.

är bara 99% säker på sexan dock.

2,0 fulltryckare fanns bara 1985 - 1992 om jag minns rätt... Dock så fanns 2,3 bara som sugmotor då, ca 140 hk. 9000 fanns även med 130 hästars 2,0 sugmotor till 1992.

Mycket gissningar, men är säker på det mesta. Inte expert på 9000...

AERO modellen har 225 hk orginal tongue

Okej då wink ingen e perfekt tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

#2573
1 489 Inlägg
17 juni 2007
#15
twin_cam skrev:
Catling skrev:
Skiljer i hk på årsmodeller på 2,0T
sen ltt eller fulltryck?

Dom gamla (till ca -92) hade 175 hästar i fulltryckaren, samma motor som i OG900 aero.

Dom nyare (efter 94) fanns inte med fulltrycks 2,0, i alla fall inte i sverige vad jag vet.

2,3 fanns både som t och T.

t=Lättrycksturbo och
T=Fulltrycksturbo

Fyndigt nog wink

Vet att den fanns med 2,3 sugmotor också, men är osäker på effekt och årsmodeller.

2,0t - 150hk, 2,3t - 170hk, 2,3T - 200hk, 3,0 V6 - 210 hk. Turbo 16 S och Aero har 220 hästarsspis.

är bara 99% säker på sexan dock.

2,0 fulltryckare fanns bara 1985 - 1992 om jag minns rätt... Dock så fanns 2,3 bara som sugmotor då, ca 140 hk. 9000 fanns även med 130 hästars 2,0 sugmotor till 1992.

Mycket gissningar, men är säker på det mesta. Inte expert på 9000...

2,3i alltså sugmotorn har 150hk, inte 140. Men det är skit samma wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

#2573
1 489 Inlägg
17 juni 2007
#16
pro-rated skrev:
turbos4 skrev:
9000 2,0T har 180hk...är rätt säker på det... och 9000 v6 har ungefär 220hk...även om nu frågan inte va om hur mycket hk de hade tongue

Jag har en saab 9000 2,0 turbo och det är 150hk iden.

Japp men då har du 2,0ltt = Lättrycksturbo. Finns 2,0t och 2,0T. Den ena har 150 och den andra har 175 eller 185

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

Illustratör
826 Inlägg
18 juni 2007
#17
MarcusL skrev:
pro-rated skrev:
turbos4 skrev:
9000 2,0T har 180hk...är rätt säker på det... och 9000 v6 har ungefär 220hk...även om nu frågan inte va om hur mycket hk de hade tongue

Jag har en saab 9000 2,0 turbo och det är 150hk iden.

Japp men då har du 2,0ltt = Lättrycksturbo. Finns 2,0t och 2,0T. Den ena har 150 och den andra har 175 eller 185

Mvh

Ska vara 175hk i 2,0T och 185hk i 900:ans "seTurbo" modell (2,0T)

Tänker...

77 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
#18
Hähä fett najs ! smile


103 Inlägg
18 juni 2007
#19
Italien importerade 9000 aeros har väl 2,0T 185 hästars motor har ja för mig, sånt e ju rätt noga att kolla vid köp osv :p


226 Inlägg
18 juni 2007
#20
ja det är italien import 2.0t som har 185 hästars wink


Sök