Ta lån till en bil?, från banken!

response Studerande
16 juni 2007 · 463 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Jag var in på banken igår och tog lån. Tog 5 minuter att få ett lån på 134000 och då har inte jag någon fast anställning utan bara papper på jobb tills oktober. Värsta är att jag måste stå på försäkringen själv. 13500kr hel tack vare alla unga jävla idioter som inte kan hålla sig på vägen!!!! Fy fan för er!

Ja, för du kommer ju aldrig att vara inblandad i någon olycka? roll
Hehe, men jag antar att du menar dom som kör som idioter, sätter sig bakom ratten onyktra osv. och det kan man ju faktiskt ha förståelse för att du är less på.

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
steifan DR!FTT3KN!K3R
16 juni 2007 · 10 427 Inlägg

Det där nån sa med att låna av facket stämmer inte riktigt.

Är man medlem i nåt fackförbund kan man ta lån genom Swedbank
med lite schysstare räntor (än 'vanliga' lån) och sån försäkring att lånet försvinner om
man råkar parkera i ett träd eller liknande.

Finns vanligt medlemslån och billån (som inte täcker allt, kräver handpenning
och att bilen inte är så uråldrig).


Själv funderar jag på att låna 50-60k, men är visstidsanställd som
snart kan skriva på för tillsvidareanställning from sommaren nästa år.
Borde ju gå igenom wink

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
16 juni 2007 · 1 290 Inlägg

response skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Jag var in på banken igår och tog lån. Tog 5 minuter att få ett lån på 134000 och då har inte jag någon fast anställning utan bara papper på jobb tills oktober. Värsta är att jag måste stå på försäkringen själv. 13500kr hel tack vare alla unga jävla idioter som inte kan hålla sig på vägen!!!! Fy fan för er!

Ja, för du kommer ju aldrig att vara inblandad i någon olycka? roll
Hehe, men jag antar att du menar dom som kör som idioter, sätter sig bakom ratten onyktra osv. och det kan man ju faktiskt ha förståelse för att du är less på.

Menar dom som inte tänker längre än vad näsan räcker.... Har en polare som hade en BMW bakhjulsdriven... Han körde 120 på vinter på 50 väg o voltade i snömoddet. Vad fan tänker man med då tex?? Visst fan kör jag inte jag heller lagligt men jag kör inte hårdare/snabbare än vad jag vet att jag klarar av!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
eXXoritas
16 juni 2007 ·

jag är också visstidsanställd  big_smile
Ansökte nu om ett lån på länsförsäkringar.se
Hoppas de går igenom får förmodligen svar från dom på måndag! big_smile

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
16 juni 2007 · 1 290 Inlägg

Erick skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Jag var in på banken igår och tog lån. Tog 5 minuter att få ett lån på 134000 och då har inte jag någon fast anställning utan bara papper på jobb tills oktober. Värsta är att jag måste stå på försäkringen själv. 13500kr hel tack vare alla unga jävla idioter som inte kan hålla sig på vägen!!!! Fy fan för er!

Klaga inte jag betalar 22k om året för skylinen i försäkring wink

Mvh
Erick

Hehe ja de är ju inte kul! Lite skillnad på en Saab och din skyline... smile

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
hasse83
16 juni 2007 · 168 Inlägg

Tog ett lån en gång. med en provanställning. sa bara jag har heltidsjobb. så var det ok. dem kollade anmärkningar och så som var ok.

Tog ett medlemslån genom facket oxo. mycket bättre än vanliga lån också.
mycket extra samt lägre ränta då.

A-kassa är ingen säker inkomst då den kan dras in när som helst. spec med borgarpack i ledarposition. Så har svårt tro det kan funka. Med borgensman är det en annan femkrona

Mvh

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
eXXoritas
16 juni 2007 ·

jag tror att a-kassan är hyfssat säker!
Så länge man sköter allting och sånt så ska de nog inte vara några problems.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang