Japp , har samma effekt med vanlig luft. Testade dett på vår ICC kart under en träning .(Det är ej tillåtet att använda det under tävling)
Masterworks skrev:
eastmotorsport skrev:
Jodå ,jag läser innan jag postar :-)) Det framgår ju av länken du bifogade att det är tätheten som blir bättre ,precis som jag skrev. Se även illustrationerna i högra kanten då länken öppnas. Pumpen är nyinstallerad och information om nitrogen har jag hämtat av en lärare vid universitetet i Uppsala. På de däck jag testade det på steg lufttrycket med 22-25% vilket är mycket i dessa sammanhang.
Har du en 22 - 25% ökning med vanlig luft oxå???
Vad är det för typ av racing du sysslar med?
Kanske det är så små dimensioner på däcken som gör att skillnaden uteblir?
Jag har 185/65-13 som jag tycker att dom slits lite på mitten. Jag har ca 2.7 bar. Säkert mer än det ska vara. Men jag tycker ändå inte att det borde slitas så.
Nej dom borde inte slita så.. jag kör 2.6 i mina 185/65-13. Och dom slits precis som dom ska.. Var dessutom en gummiverkstad som sa att det skulle vara 2.6 och tröck i det också.
Om du inte upplever något ojämt slitage så tycker jag nog att du ska använda det tryck som grabbarna på Skanstull har sagt!
Kan även tillägga att dom fyllde däcken när dom va kalla också.. Bara orolig att dom ska slitas ut för snabbt.. Kostade 2700:-/st=)
Inte för att verka konstig eller elak men vem i hela fridens namn köper fälgar för 21000kr till en suzuki ? : /
Skulle jag också kanske tyckt om jag inte visste bättre.(Jag har fått bilen av min mormor och tänkte att man kan då göra något kul me den.. Då den har mångt mke mer potetial än man kan tro..
Jag får höra så mke kommentarer bla fan va fet bil Honda type R va?? Nej det är en Suzuki... Va!!?????? hur kan man styla en sån skitbil blir det då... Snacka om dubbelmoral.. De som har åkt med på en tur efter uttalandet har inte sakt så mke mera än fan va bra väghållning, grym och vilket ljud m.m.m....En form av avundsjuka kanske vad vet jag..
Ett annat bra exempel är alla tyskar som lägger ner ca 200.000 kr på sina Golf I/IIor med sjuka fälgar snorputs under motorhuven m.m.m.m.m.m. Hur kan man göra något sådant och få sjuka creds, då deras bilar kostar ca 7.000:- i inköp kan man isf tycka... Min bil kostade 159.000:- om någon ville veta..
Kolla gärna in länken nedan för att se vad dessa bilar har för potential: Några bilder från USA där ca 2000 medlemmar finns som stylar turbokonverterar och har sig med denna bilmodell...
Jag har 185/65-13 som jag tycker att dom slits lite på mitten. Jag har ca 2.7 bar. Säkert mer än det ska vara. Men jag tycker ändå inte att det borde slitas så.
Nej dom borde inte slita så.. jag kör 2.6 i mina 185/65-13. Och dom slits precis som dom ska.. Var dessutom en gummiverkstad som sa att det skulle vara 2.6 och tröck i det också.
Vilken gummiverkstad var det som sa att det ska vara 2,6 i ett 185/65-13???
Normalt brukar man ha ca: 1,8 - 2,1 bar i den dimensionen om det är en standard bil och den ska rulla ute på gatorna normalt lastad!
JAg hade 2,4 rek enligt saab i mina 225/45/17 och de har blivit sliten på ytterkant iaf framdäcken ....Så ja pumpa i mer luft i däcken istället har nu 2,8 istället