Angelicque skrev:
Edman skrev:
jodå visst finns det glädje ämnen, men problemet är att det negativa överskuggar det positiva. vafan man jobbar/pluggar och sover fan så mycket mer i sitt liv än man umgås med flickvän/vänner/familj. Det är nåt som inte stämmer i den ekvationen. Man har bara ett liv, varför slösa bort det livet på jobbet/skolan? ok om man fick behålla alla pengar man genererade och göra vad man ville med, samt hade helt flexibla arbetstider så man närsom hellst kunde göra vad man ville. då skulle det vara en annan femma. som det är nu så nöter man ut sig i väntan på pensionen där man kommer sitta med sin gamla uttjänta kropp och ha massor med fritid som man inte har nån nytta av. fritiden vill jag ha nu när jag är ung och kan göra nåt vettigt.
Kallar du det att slösa med att plugga för en utbildning och sedan få ett jobb....Då vet jag inte vad jag ska säga...
Jo, jag kan säga att jag inte håller med dig.
Att säga att det som du uppfattar som negativt skulle överskugga de positiva sidorna av livet, måste det vara ett tråkigt liv.
Ett tips kan jag ge dig - det handlar om prioriteringar *rycker på axlarna* och livet är inte över bara för att man skulle vara över 25 bast.
Ja jag kallar grundskolan för ett gigantiskt slöseri med tid, jobba likaså.
Livet handlar om att ha kul, annars kan det kvitta.
Det finns ingen som hellst mening med all bullshit som pågår i media och allt man gör på jobbet och allt man lär sig i skolan, historia och kultur är menlöst, man ska skapa sin egen kultur och forma sin egen historia, inte spendera massa tid med att läsa om andras.
Man ska umgås med sina nära och kära, ägna sig åt det man älskar att göra precis hela tiden, för en dag kommer man inte kunna göra det.
Man har bara ett liv så det gäller att göra nåt roligt av det.
Vem fan bryr sig om man lyckades kämpa sig till toppen av myrstacken? När man står där uppe så inser man att det finns bara skit däruppe, ingen kommer komma ihåg eller bry sig vad du gjorde om 100år. Historia betyder inte ett skit, det är nuet och framtiden som betyder nåt.